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à choisir le meilleur logiciel

Description de Zoho Assist

Zoho Assist, votre solution unique d'assistance à distance, de partage d'écran et d'accès à distance, vous permet d'accéder au bureau distant de vos clients, de partager votre écran et de gérer facilement des ordinateurs sans surveillance. Commencez dès aujourd'hui avec ce logiciel sûr, fiable et abordable. Il ne requiert aucune installation préalable. Il dispose d'une prise en charge multiplateforme. Il fonctionne sur tous les appareils. Il prend en charge tous les principaux proxys web et pare-feu.

Qui utilise Zoho Assist ?

Support informatique externalisé et prestataire d'infogérance (MSP), support informatique, service d'assistance téléphonique à la clientèle.

Où peut-on déployer Zoho Assist ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • Zoho
  • Fondé en 1996

Assistance Zoho Assist

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Afghanistan, Afrique du Sud, Albanie, Algérie, Allemagne et 224 autres

Langues

allemand, anglais, bulgare, chinois, espagnol et 5 autres

Zoho Assist - Prix

À partir de :

480,00 DOP/mois
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Oui, version gratuite disponible

Zoho Assist est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Zoho Assist est disponible à partir de 480,00 DOP/mois.

Plans de tarification obtenez un essai gratuit

À propos de l'éditeur

  • Zoho
  • Fondé en 1996

Assistance Zoho Assist

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Afghanistan, Afrique du Sud, Albanie, Algérie, Allemagne et 224 autres

Langues

allemand, anglais, bulgare, chinois, espagnol et 5 autres

Zoho Assist en vidéos et en images

Zoho Assist Logiciel - 1
Zoho Assist Logiciel - 2
Zoho Assist Logiciel - 3
Zoho Assist Logiciel - 4
Zoho Assist Logiciel - 5
En voir 6 de plus
Vidéo de Zoho Assist
Zoho Assist Logiciel - 1
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Zoho Assist Logiciel - 5

Fonctionnalités - Zoho Assist

  • Accès et contrôle à distance
  • Accès sans surveillance
  • Assistance à distance
  • Chat en temps réel
  • Chat et messagerie
  • Chat vidéo
  • Communication multicanal
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Desktop/Browser Sharing
  • Enquêtes et feedback
  • Enregistrement de session
  • Gestion des problèmes
  • Messagerie instantanée
  • Outils de collaboration
  • Outils de diagnostic
  • Partage d'écran
  • Partage d'écran en temps réel
  • Partage des fichiers
  • Pour logiciels d'infogérance
  • Rapports et analyses
  • Sauvegarde et récupération
  • Surveillance et gestion à distance
  • Transfert de fichiers

Alternatives à Zoho Assist

Zoom unifie la vidéoconférence sur le cloud, les réunions en ligne simples et la messagerie de groupe en une seule plateforme facile à utiliser.
Atera is the ultimate all-in-one remote IT management solution for MSPs, IT consultants and IT departments. Try Atera for free today! En savoir plus sur Atera
WebEx Meeting Center offre des fonctions intégrées de partage audio, vidéo et de contenu.
Logiciel d'assistance à distance de nouvelle génération. Donnez à vos utilisateurs finaux les moyens de résoudre leurs propres problèmes instantanément.
Un outil de contrôle et d'administration informatique à distance facile à utiliser pour Windows, Mac et Linux.
Zoho CRM offre aux entreprises une solution de gestion complète du cycle de vie en termes de relation client. En savoir plus sur Zoho CRM
Des milliers de MSP et de services informatiques utilisent le logiciel d'assistance à distance Kaseya VSA pour gérer et automatiser l'informatique. Obtenez votre démo gratuite dès aujourd'hui.
Il s'agit d'une solution basée sur le web qui permet de se connecter à tout ordinateur ou appareil mobile. Partage d'écran multiplateforme, sécurisé et à haute vitesse. En savoir plus sur ISL Light
Rassemblez les membres de votre équipe à l'aide d'un outil de discussion de groupe, qui permet le partage de fichiers, des réunions en ligne et des appels.

Avis sur Zoho Assist

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
74%
4
22%
3
2%
2
1%
1
0%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Réseaux informatiques, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Outil efficace

5,0 l’année dernière

Avantages :

La simplicité de la prise en main a distance sur les postes utilisateurs

Inconvénients :

Le lien est envoyé par mail donc l'utilisateur doit avoir un accès a sa boite mail.

Nicolas
IT (France)
Informatique et sécurité réseau, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Super service pour IT

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

Toutes les fonctionnalités sont superbes pour un prix raisonnable.

Inconvénients :

rien a signalé, aucun inconvénients détecter.

mallet
directeur (France)
Informatique et sécurité réseau, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Remote via le WEB

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Utilisation agréable, fonctionne très bien, juste à faire attention a la gestion du proxy.

Avantages :

toute les fonctionnalité d'un accès à distance via le web.Une boite à outil embarqué très puissant ( cmd, lecture des périphériques, gestion des utilisateurs, etc ... )

Inconvénients :

très peu de paramètre pour la gestion du proxy

Alternatives envisagées précédemment : TeamViewer Remote

Pourquoi passer à Zoho Assist : pour sa mobilité ( web )

Kouadio franck arnold
Kouadio franck arnold
Informaticien (Côte d’Ivoire)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Bon logiciel

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

Bon support aide pour la résolution de problèmes informatiques à distance

Inconvénients :

Performance faible par rapport aux logiciels du même genre

Pierre
Director (France)
Immobilier, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Super outil

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

Un super outil de la suite Zoho. S'intègre facilement.

Inconvénients :

Intégration et installation très facile

Stéphane
CEO (France)
Matériel informatique, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Test de Zoho Assist en tant qu'auto entrepreneur

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

J'ai particulièrement appécié sa simplicité d'utilisation et le fait de pouvoir assisté les device en one shot ou de manière permanente (sur les serveurs).

Inconvénients :

L'assistance via un client sur l'ordinateur. Il est plus simple d'utiliser l'envoi de lien de connexion par email.

Paul
Paul
Director (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great value for money

5,0 l’année dernière

Commentaires : Have never had a problem with the service, it's always been available. Customer service are great and always reply quickly.

Avantages :

Zoho Assist is very easy to user with a great user interface. Remote sessions are east to setup and great to use.

Inconvénients :

Soemtimes while using the remote support option, some Mac users find it hard to allow the needed permissions for the software to work. A video would be good explaining how to set this up.

Alternatives envisagées précédemment : ConnectWise ScreenConnect et RealVNC Connect

Pourquoi choisir Zoho Assist : TeamViewer's cost was too expensive, the purchasing was awkward and their customer was so bad, to the extent that I found them very rude.

Logiciel antérieur : TeamViewer Remote

Pourquoi passer à Zoho Assist : The cost was amazing when comparing the services offered and the price of competitors.

Marc
Snr IT Director (R.-U.)
Recrutement, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Zoho Assist - Great to use

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : We've had a really good experience with Zoho Assist so far. It was easy to deploy, it's very easy to use, and requires no effort on the end user.

Avantages :

It's simplicity. We can use on demand support, which is super easy for an end user to use, or unattended access. We deployed this through Intune and now we can connect to all machines without needing the end user to be present. We also used the free trial to make sure we were happy with the product and the salesperson was always quick to respond to questions.

Inconvénients :

That you need to be on an enterprise license to use the portal features.

Bhupendra
Doing accounts finance and inventory setup. (Inde)
Comptabilité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

View good about zoho books at a first operation.

3,0 il y a 3 mois

Commentaires : Yet to understand all the features of the product.

Avantages :

User friendly, easy to understand process, good basic features.

Inconvénients :

Need item code fields, Need multiple currency option.

Clayton
Customer Support Coordinator (É.-U.)
Divertissement, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Great value as long as your clients have solid internet

4,0 il y a 3 mois

Commentaires : Our team switched to Zoho Assist after several years with Team Viewer, looking at a more price competitive option. We connect to clients that sometimes have very slow internet, and this was the biggest shortcoming. The tools and connection were great with stable internet! While it does not require connection codes which can be great, it required clients to redownload the assist software every time and this could get confusing for less technologically inclined clients. Overall a good option if your client base has strong internet.

Avantages :

Works well with decent internet, Integrates well with the Zoho Suite, easy to set up unattended access, somewhat easy for clients - no connection codes required.

Inconvénients :

Requires a stronger internet connection than competitors, requires a download every time you wish to connect.

Alec
Principal Consultant (Canada)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Zoho Assist - definitely worth the price

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : I have not had any issues with Zoho Assist and it has saved me considerable time in supporting multiple remote server sites.

Avantages :

I like that I can have as required supporr session or have clie t installed to access servers at any time without user interaction.

Inconvénients :

Getting the unattended installer to a client if I am not onsite, is bit of a pain as the user at the site can not get the installer directly.

Alternatives envisagées précédemment : TeamViewer Remote et Splashtop

Pourquoi choisir Zoho Assist : LogMeIn pricing changed and product was not as reliable and harder to administer.

Logiciel antérieur : LogMeIn Pro

Pourquoi passer à Zoho Assist : Performance, administrative overhead and fit and finish of produvt.

Ronny
Administrator (Indonésie)
Gestion de l'enseignement, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

BaNeTheKiNG REVIEW.. It Better Than Others..!!

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : its great, it easy and foremost, it way better than the other software

Avantages :

its really-really meets my requirement about how to use my desktop as tools to review and makes changes in my clients laptops.. its best ever..!!

Inconvénients :

none..!! its really great.. i think even better than other software

Anthony
Manager (Canada)
Construction, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Worth the Switch

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : We've been using Desk for a year+ now and loved it. Switched from a competitor for our Assist product and we've been happy.

Avantages :

Easy to use and understand. Allows for easy deployment.

Inconvénients :

The pricing can be a bit confusing if you purchase only unattended licenses. Otherwise, it's easy.

Peeyush
Director (Inde)
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Best Assist Tool Ever

5,0 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : I am happy with the services with zoho assist.

Avantages :

I am using zoho for couple of months and I am happy with the services provided by them. This is very easy to use and fulfil all your needs.

Inconvénients :

No issues faced yet using zoho assist. Overall good

Chintan
Director IT (Inde)
Vente en gros, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Zoho Assist beats the competition hands down (mostly)

4,0 il y a 2 mois

Commentaires : Great product from a wonderful company!!!

Avantages :

Value for money, good set of included features.

Inconvénients :

Sometimes speed is slower than expected.

Alternatives envisagées précédemment : TeamViewer Remote et GoTo Webinar

Pourquoi passer à Zoho Assist : It is fairly priced and doesnt break the bank.

Fazlur Rehman
DIRECTOR (Inde)
Art/artisanat, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Excellent Remote Assist

5,0 le mois dernier Nouveau

Avantages :

very user friendly easy to use software,

Inconvénients :

no dislikes i liked it very much no more feedbacks.

Sylvain
Computer Tech. (Canada)
Informatique et sécurité réseau, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

My 20 years experience of remote acces software.

4,0 il y a 6 mois

Commentaires : I have been using Splashtop, Teamviewer, Logmein and VNC. For the pass 20 years as tools for remote access to my customers' computers. It's been a few months with Zoho Assist and the switch seem to be my next solution.

Avantages :

#1 The wide range of devices compatibility. (Linux & Android) are not always there on other solution out there. #2 The quality of the connection and option for me to control them. #3 The ease of the installation for my costumers, #4 Support from Zoho in ANY of their app is better than any I have seen.(Call, email & Chat).

Inconvénients :

#1Compare to other, the main page is not very intuitive. Lots of poking around before finding where everything is.#2 Lots of unused option remain there even if I don't have access to them. #3 Some menu seems redundant and could easily be merged into one.#4 The Zoho apps have ONE information in common in all of them "CONTACT INFORMATION" and yet in all of Zoho app there is no standard among them, regarding contact information. There is not even a Contact app to manage that common information about all Zoho tools.

Alternatives envisagées précédemment : RemotePC, TeamViewer Remote, RealVNC Connect et AnyDesk

Pourquoi choisir Zoho Assist : Compatibility issue with Linux, more devices on Assist then Splashtop

Logiciel antérieur : Splashtop

Pourquoi passer à Zoho Assist : Price, compatibility, ease of use, stability of the connection.

Adel
CTO (Australie)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Just simple easy to use support software

5,0 il y a 7 mois

Commentaires : Using Zoho Assist has been a transformative experience for our IT support operations. managing and troubleshooting IT issues remotely is crucial for our business continuity. Zoho Assist has consistently delivered in this regard.

Avantages :

I have been using Zoho Assist for several months now, and I can confidently say it has significantly streamlined our remote support operations. As a CTO for a large retail client base, managing IT issues across multiple locations can be quite challenging. Zoho Assist has been a game-changer in this regard.

Inconvénients :

While Zoho Assist is highly efficient and user-friendly, the only drawback we've encountered is the occasional latency during remote sessions. Although rare, these instances can slightly hinder the speed of troubleshooting. However, this minor issue doesn't overshadow the overall reliability and effectiveness of the platform

Alternatives envisagées précédemment : Splashtop et AnyDesk

Pourquoi choisir Zoho Assist : Predominantly based on price and feature requirements of which Zoho provided more for lower total cost of ownership

Logiciel antérieur : TeamViewer Remote

Pourquoi passer à Zoho Assist : Ease of use, functionality and price

Paul
Systems Administrator (É.-U.)
Sports, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

How to not break the bank with remote assistance.

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : Zoho has been great, it functions as a tool that I don't have to worry about and don't feel I'm being gouged

Avantages :

The cost to feature/function ratio is great. There are lot of features found in comparable more expensive solutions but available at a much more budget friendly package. The interface is intuitive and simple to navigate and understand vs other more costly solutions.

Inconvénients :

Unattended agents sometimes go offline for short periods of time after intense troubleshooting sessions that require multiple reboots, connect, disconnects.

Alternatives envisagées précédemment : TeamViewer Remote, AnyDesk et BeyondTrust Remote Support

Pourquoi choisir Zoho Assist : Cost and frustrating issues from support.

Logiciel antérieur : LogMeIn Pro

Pourquoi passer à Zoho Assist : The way Zoho Assist handles multiple monitor setups was the second selling point next to ease of use.

Nick
Owner (É.-U.)
Informatique et sécurité réseau, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Zoho Assist excellent alternative to more expensive options

5,0 il y a 10 mois

Commentaires : Excellent experience all around I have also been using their mail service with a custom domain and been happy with that as well.

Avantages :

Has worked for over 10 years without major issue and when I did I could contact support and get help within a few hours and usually resolve any issues in that time as well!

Inconvénients :

Have not been able to make it work on Mac Desktop

Tim
CEO IT Manager (É.-U.)
Réseaux informatiques, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Zoho Assist is Essential to the IT Support Business

5,0 il y a 11 mois

Commentaires : I love it!

Avantages :

Remote Access is critical to our business model. We use it everyday and it is easy to use Zoho Assist. It's easy to deploy and get started with a client right away.

Inconvénients :

Customer support is limited. I would like more chat support.

les
owner (Canada)
Informatique et sécurité réseau, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Zoho Assist

5,0 il y a 10 mois

Commentaires : I really like the price and how it just works. No version issues or customer updates. OR the customer does not need a login. NOTHING, it just works easily.

Avantages :

that is works, I like both unattended support and the Assist session. customers find it easy to just go to join.assist.com and get it going. I will be using the integration into my web site soon also.

Inconvénients :

I wish I could just copy / paste files BUT file transfer does work. And I get the job done.

Alternatives envisagées précédemment : TeamViewer Remote, Microsoft Teams et BeyondTrust Remote Support

Pourquoi choisir Zoho Assist : don't like their prices and Zoho is way easier to use for both me as the tech and the customer.

Logiciel antérieur : TeamViewer Remote, Splashtop et BeyondTrust Remote Support

Pourquoi passer à Zoho Assist : price and ease of use. Then I found out that it just works every single time. love it, when it just works. I am doing tech support, I don't want to fight with my support tools also.

Tina
Marketing and Development Director, IT Coordinator (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Feature-packed and Affordable Solution

5,0 il y a 6 mois

Commentaires : My experience was great! I appreciate that the software is not complicated...it was very easy to get up and running and help my team.

Avantages :

The software is very easy to setup and use on both ends. The ability to do an instant session or schedule sessions is very helpful, particularly since a portion of our team resides in a different time zone. The deciding points for me regarding the Standard Edition were the ability to schedule sessions, screen share and document session notes. Zoho is feature-packed no matter what plan you select and is definitely affordable, which is important to me since we are a nonprofit organization.

Inconvénients :

No cons for me. This was a simple solution that helped me troubleshoot a computer issue for a fellow staff member.

Alternatives envisagées précédemment : TeamViewer Remote et AnyDesk

Pourquoi passer à Zoho Assist : Zoho Assist offered a free trial with a good amount of time for trying the software before committing to a one-year subscription and the pricing plans and features are very affordable once the trial is over.

Melih
General Manager (Turquie)
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

We improved our way of the work with Zoho Assist

5,0 il y a 4 mois

Avantages :

Being able to work at one place accross other Zoho applications. Our support teams are working with Zoho Desk (Ticket Management) system, and we can easly can access to remote sessions in a native integration.

Inconvénients :

Being able to make multiple sessions at one time & unattended access feature

Alternatives envisagées précédemment : TeamViewer Remote et AnyDesk

Pourquoi choisir Zoho Assist : For being able to work with our entire operation platform, Zoho.

Logiciel antérieur : TeamViewer Remote

Pourquoi passer à Zoho Assist : Zoho has native connection with its other applications

EMMANUEL
Chief Technology Officer (Ouganda)
Informatique et sécurité réseau, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Zoho Review after 30days of use.

5,0 il y a 5 mois

Avantages :

Zoho remote assist is very fast to connet even the remote computer is running with slow bandwith. In addition, the file transfer feature of Zoho is reliable with no transfer failures between computers. The oline and downtime feature under the admin center is highly required by any IT support person.

Inconvénients :

1_Some computers when using the volume agent deployment tool of Zoho assist fail to connect even after being added to the list of computers. 2_Another challenge, some computers ask for further admin approval from remote computer even the agent tool has been deployed. 3)The zoho assist app launches very slowly.

Alternatives envisagées précédemment : AnyDesk

Pourquoi choisir Zoho Assist : Agent deployment by Zoho is much easy compared to the other products. In addition, Zoho prices are way better.

Logiciel antérieur : TeamViewer Remote

Pourquoi passer à Zoho Assist : Zoho gives interface is able to provide an audit log of connections which the alternative doesn't give.