ELOprofessional

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par ELO Digital Office USA

Qui utilise ELOprofessional ?

Designed for small to midsize businesses, it is a content management solution that assists businesses in construction, banking, healthcare, utilities, and other industries.

Description de ELOprofessional

ELOprofessional, part of the ELO ECM Suite, creates a document and content management hub that easily digitizes the workplace with advanced workflows, analytics, email management capabilities. Enabling GDPR compliance and data security, ELOprofessional offers business-specific solutions for invoice, contract, visitor, knowledge, and HR recruitment management. Built-in mobility and a multi-client architecture deliver anytime/anywhere information access.

Informations sur ELOprofessional

ELO Digital Office USA

https://www.elo.com

Fondé en 1996

Prix de ELOprofessional

ELOprofessional n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Installation (Mac)

Cloud, SaaS, web

Installation (Windows)

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

ELOprofessional - Fonctionnalités

Logiciels ECM (Enterprise Content Management)
Accès mobile
Archivage et rétention
Gestion de versions
Gestion des documents
Gestion des flux de travail
Gestion des ressources numériques
Gestion du cycle de vie du contenu
Gouvernance de l'information
Outils de collaboration
Recherche
Signature électronique
Accès mobile
Alertes/Notifications
Appels audio
Chat en temps réel
Conférences vidéo
Enquêtes et feedback
Fil d'activités et d'actualités
Fils de discussion
Gestion des tâches
Intégration de tiers
Partage des fichiers
Recherche
Base de données de contacts
Calculateur d'impôts
Facturation des dépenses imprévues
Facturation des projets
Facturation en ligne
Facturation récurrente et des abonnements
Facturation à l'heure
Factures personnalisables
Gestion des demandes de paiement
Paiements en ligne
Paiements mobiles
Portail de facturation
Prise en charge de plusieurs devises
Traitement des paiements
Contenu audio
Contenu vidéo
Formulaires Électroniques
Gestion SEO
Gestion de site web
Gestion de versions
Indexation de documents
Modèles personnalisables
Recherche en texte intégral
Éditeur d'images
Éditeur de texte
Accès hors ligne
Archivage de documents
Assemblage de documents
Conversion du type de fichier
Gestion de versions
Indexation de documents
Outils de collaboration
Reconnaissance optique de caractères
Récupération des fichiers
Rétention de documents
Signature électronique
Suivi de la conformité
Archivage et rétention
Bloqueur de spam
Boîtes de réception partagées
Gestion des listes d'attente
Gestion des réponses
Gestion des signatures
Liste blanche et liste noire
Routage
Récupération de données
Réponses préenregistrées
Suivi des e-mails
Collaboration
Contrôles/Permissions d'accès
Cryptage
Fonction de glisser-déposer
Gestion des documents
Gestion des flux de travail
Messagerie
Piste d'audit
Recherche/Filtre
Signature électronique
Synchronisation en temps réel

Avis sur ELOprofessional

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Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Service client
Fonctionnalités
5/5
Rapport qualité-prix
5/5
David P.
Certified Information Professional
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 09/04/2020

"Powerful content management and workflow software"

Commentaires: It's a tool you don't know you need until you use it. My company has shared drives, SharePoint, Teams, and of course e-mail so content (multiple versions too - sound familiar?) is all over the place. As a content management professional, I've advocated to management that the official "system of record" for ANY documents needs to be in ELO so we can all work smarter.

Avantages: Several things really stand out with ELO. First, when you put content in ELO - documents, email, invoices, or whatever - you can find it later. Search is great (it uses Elasticsearch under the hood). Second, it's great for archiving. You can set up a filing plan, easily build a workflow and whatever needs archiving based on retention schedules, policies, etc., is done automatically. Finally, it integrates with our ERP system, which is nice because I can see 'just enough' customer information - like, did they pay an invoice - without having to get someone to look it up (I'm not in the accounting department), which can be a pain since I work remotely.

Inconvénients: Although it integrates with Microsoft Office nicely, you can't really edit documents in "real time" with other team members like you can in Microsoft Teams. That said, there is a feature called the 'feed' that is basically a chat window where other team members can add comments in real time when a document is being edited.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 09/04/2020