Salesforce Commerce Cloud

Salesforce Commerce Cloud

Description de Salesforce Commerce Cloud

Convertissez davantage de clients et développez votre marque avec Salesforce Commerce Cloud, la plateforme d'e-commerce leader au monde. Simplifiez les achats en ligne, générez plus de revenus et maximisez votre croissance en ligne grâce à des fonctionnalités faciles à utiliser, adaptées aux clients B2B, comme des nouvelles commandes rapides, des hiérarchies de comptes, des tarifs contractuels, des catalogues personnalisés, etc. Essayez cette solution gratuitement dès aujourd'hui et offrez à vos clients les mêmes expériences d'achat grand public faciles qu'ils apprécient dans leur vie personnelle partout, à tout moment et sur n'importe quel appareil.

Qui utilise Salesforce Commerce Cloud ?

Cette solution aide les clients de toutes tailles à se développer.

Salesforce Commerce Cloud Logiciel - 1
Salesforce Commerce Cloud Logiciel - 2
Salesforce Commerce Cloud Logiciel - 3
Salesforce Commerce Cloud Logiciel - 4
Salesforce Commerce Cloud Logiciel - 5

Salesforce Commerce Cloud ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Salesforce Commerce Cloud

Salesforce Commerce Cloud

4,5 (22)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
68
41
4,2 (22)
4,2 (22)
4,3 (22)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
323
13
3,8 (1 301)
3,8 (1 301)
3,7 (1 301)

Alternatives à Salesforce Commerce Cloud

NetSuite
Fonctionnalités les mieux notées
Alerte de paiement en double
Gestion d'entrepôt
Rédaction de chèques
Odoo
Fonctionnalités les mieux notées
Comptabilité des fonds
Contrôle du processus d'approbation
Création de bons de travail
Magento BI
Fonctionnalités les mieux notées
Création de tableaux de bord
Mesure des performances
Rapports ad hoc
Shopify
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des commandes
Panier d'achat
WooCommerce
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des stocks
Panier d'achat
Adobe Commerce
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de site web
Gestion des commandes
Panier d'achat
IBM WebSphere Application Server
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des applications
Gestion multicloud
Monitoring
BigCommerce
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Panier d'achat
Sécurité des données
Cloud ERP
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des stocks
Gestion financière

Avis sur Salesforce Commerce Cloud

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,2
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,2

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
50%
4
50%
Anastasiia
Anastasiia
Customer Service Representative (Pologne)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Import/Export, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Salesforce Commerce Cloud

5,0 il y a 8 mois

Avantages :

I have worked with Salesforce Commerce Cloud for a couple of months to manager the orders and inventory. It is very well configured and working with it was very easy.

Inconvénients :

I believe that Shopify provides more features. So in case the Company you work in does not use Salesforce as a CRM, then Shopify seems to be a better choice for eCommerce

Guido
Digital Marketing Manager and E-Commerce Manager (Italie)
Meubles, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

The best Cloud e-commerce platform

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : We've switched from a custom platform to SFCC, and it has been a game changer.It has allowed us to speed up our online business and to grow our e-commerce significantly.

Avantages :

Almost everything.Very solid platform, easy to manage and it allows a very fast time to market when you need to open new markets.Full of great functionalities and features and easy integration with external services.

Inconvénients :

You definitely need a certified system integrator which could help you with integrations, developments and maintenance.You cannot manage it on your own.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

good catalog system

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : the overall experience is good, maybe it miss some functionality to integrate with external monitoring system

Avantages :

we are using it for all our catalog and it replace our custom system with an high improvement on our service

Inconvénients :

some time since it is a saas, any change is a problem and became quite long. recently we had several issue with authentication

christian
Digital Marketer (É.-U.)
Vente au détail, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Recently Migrated From Magento To SFCC

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Great onboarding experience and great customer support. They really want to help your business succeed. Little quarks can be weird to transition but overall very happy.

Avantages :

I really like the features out of the box. Lots of options that usually would have to be custom developed by developers are included right away. The layout and ease of use are great. Love the marketing and Promo capabilities and Salesforce updates with new features a couple of times a year. Customer support and learning prior to launch is great. Salesforce wants you to succed.

Inconvénients :

There are some small things that do need additional development to work the way you want. SFCC teaches you about these things like they're included but you need developers to add the code or style. ex. source code - gift with purchase (when selecting one of a choice of free products) There are also little nuances like case-sensitivity that gets annoying but I think that can come with any platform

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Articles de sport, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

B2C Commerce in Salesforce is an excellent option for an e-commerce operation

4,0 l’année dernière

Commentaires : All our company's sales and marketing efforts are made easier by utilizing the Commerce Cloud in conjunction with the Sales Cloud. Because of the size of our organization, being able to communicate with our audience is a huge benefit of using this platform. Using this tool, our team can track their progress and see where they stand on the goals, they've set for themselves.

Avantages :

My company's website utilizes Salesforce to keep track of all visitors and clients. We've been able to better manage our workflow and keep track of all the responsibilities we've delegated to others thanks to it. Keeping track of our clients and consumers on the same platform where we do all our other businesses is also a big plus for us. Having fewer browser tabs or tabs open at the same time can save time when working from home. Salesforce is far more user-friendly and efficient than any other platform I've tried. I haven't had the same level of anxiety about keeping track of our inventory and orders as I used to.

Inconvénients :

People who work from home have had trouble with their internet connections because they need a fast one to get the most out of the software. As a result of unanticipated delays in reporting, our timelines have been disrupted. The single time this has occurred is extremely rare. To execute simple activities, there are too many functions. We commonly realize that a process is made more difficult by the presence of numerous features. (It's fair if my lack of technical knowledge is to blame for my desire for it to be a little less complicated).