17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Scilife

QualityKick est une solution logicielle cloud de gestion de la qualité validée adressée aux entreprises des secteurs des appareils médicaux, pharmaceutiques et biotechnologiques. QualityKick s'articule autour de quatre modules distincts, que vous pouvez activer en fonction de vos besoins : contrôle des documents, formations, événements, CAPA (Corrective and Preventive Actions), contrôle des modifications, évaluation des risques, qualification des fournisseurs, audits et équipements. Le modèle d'abonnement avec paiement à l'utilisation fait de QualityKick un système de gestion de la qualité abordable pour les entreprises de toutes tailles.

Qui utilise Scilife ?

Les entreprises de secteurs réglementés, comme les secteurs pharmaceutiques, biotechnologiques, des appareils médicaux ou des soins de santé.

Scilife Logiciel - 1
Scilife Logiciel - 2
Scilife Logiciel - 3
Scilife Logiciel - 4
Scilife Logiciel - 5

Scilife ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Scilife

Scilife

4,4 (13)
1 000,00 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
30
4
4,7 (13)
4,7 (13)
4,8 (13)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
1 700,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
241
2
4,5 (90)
4,6 (90)
4,7 (90)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Scilife

QT9 QMS
Fonctionnalités les mieux notées
Logiciels d'actions préventives et correctives
Saisie de documents
Stockage de documents
Intellect QMS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Saisie de documents
Stockage de documents
BabtecQ
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
ComplianceQuest
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion de versions
Gestion des documents
TrackWise
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la conformité
Gestion des incidents
Logiciels d'actions préventives et correctives
Autodesk Construction Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Projets multiples
Stockage de documents
Suivi des projets
Cority
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Gestion des flux de travail
Tenue des dossiers OSHA
SoftExpert Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des flux de travail
Gestion des tâches
Workflow configurable
HSI Donesafe
Fonctionnalités les mieux notées
Apprentissage asynchrone
Gestion des cours
Portail des apprenants

Avis sur Scilife

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
38%
4
62%
Rob
Rob
QA Manager (Belgique)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

QualityKick Review

4,0 il y a 6 ans

Avantages :

Quality kick is easy to use, the implementation was very straight forward and the costs of the implementation were very low. The fact that the software is validated is a huge benefit for our pharmaceutical and lifesciences customers.

Inconvénients :

The software is still constantly evolving, sometimes we still discover small bugs but these are quickly solved by the customer support.

Stijn
QA Manager (Belgique)
Recherche, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Very good Software

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : We are using the software for all documentation, change request, CAPA and training.
Interface is very nice.
Support is excellent, implementing features is always possible.

Avantages :

Very lean and complete software. Documents, training, CAPAs, ... Everything is available.

Inconvénients :

Sometimes it is still a work in progress, since it is a new software. But all issues are taken in consideration and quickly solved if necessary.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Biotechnologie, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Easy to implement and use

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : It helped streamline our processes such as document approval, change control and CAPAs. Everything now lives in one place and its been really easy to use.

Avantages :

I really appreciated the quick implementation and training provided by the QK team. Trainings are recorded so new people that are on-boarding can just launch the recordings.

Inconvénients :

Occasional updates that can lead to some bugs but those can be sorted out via tickets. Team is generally quick to respond.

Bethany
QM Consultant (É.-U.)
Appareils médicaux, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great choice for Start Up!

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : The development team was available 24/7 to help me with pulling information into the system and getting it organized without interruption to the day to day business operations of my organization.

Avantages :

The features are intuitive and users do not need extensive training to onboard into the system. The dashboard feature tells the users exactly what is up next on their "to-do" list.

Inconvénients :

The training reports need to be modified for audit purposes. The QbD team was receptive to the feedback.

Pablo
QA Technician (Espagne)
Médecine douce, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Recommended computer system for quality management.

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : It has allowed the company to manage the Quality system electronically. It is flexible and easy to use. The implementation in our company was fast and effective, being able to go from the old quality system to this new electronically managed one in a simple way. The team that collects customer needs, improvements and incidents works very effectively,

Avantages :

It is very flexible and easily adjusts to the client's needs.

Inconvénients :

The training module is the one that is furthest from our needs, but the technical team is doing a great job to correct this.

Augustine Kofi
freelancer (Ghana)
Rédaction et correction, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Simple to carry out and utilize

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : This software is on a different level on this planet

Avantages :

Quality kick is not difficult to utilize, easy to launch, very simple, and straightforward. very low execution expenses. The way it is approved is a gigantic advantage to my pharmaceutical clients.

Inconvénients :

in fact, I have not experienced any disadvantage on this.

Gregory
QA Manager (Belgique)
Produits pharmaceutiques, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

QualityKick: You are ready to go!

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : We are having an easy to use and quick solution for the implementation of an electronic quality management system.

Avantages :

We impemented the electronic QMS system (QualityKick) from a paper-based QMS. It was good that we could go in different phases to implement this and that the software was adaptable for this.

Inconvénients :

The software has some teething problems for now but to all questions concerning this a quick response and solution is provided.

ELISABETH
QA Technician (Espagne)
Biotechnologie, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

A great help

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : A great help in all the departments in 3P

Avantages :

It has allowed us to integrate all the documentation in a simple way. The modules events, capass and change control is very intuitive. It is easy to use for users who are not used to working with it.

Inconvénients :

the trainings module could improve a little in terms of the organization of the training.

Susana
Head of QA and QP (Espagne)
Biotechnologie, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

QMS completely controlled

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Increase the image of the company to clients

Avantages :

Easy to implement and use. Customer service available and attends all tockets in a short period of time

Inconvénients :

Some gaps detected to comply GMPs, but wirh qualitykick team mprovement are on going

Petra
Quality Manager (Pays-Bas)
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Very Satisfied

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : It helps us greatly in managing our QMS. The software does everything for us; we do not have to worry about printing and signing documents and filing them, everything is digital. Version control and audit trail are also automatic.

Avantages :

It was very easy to implement the software, and now it is an essential part in managing our QMS. It is user-friendly and has all the core features we need. It is also nice that it is being constantly improved and enhanced so new features are also being introduced. Customer service is excellent.

Inconvénients :

No cons for us, we are satisfied with the software.

Sam
QA/QC Manager (Belgique)
Biotechnologie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Intuitive user interface and flexible and helpful service

4,0 il y a 4 ans

Avantages :

Intuitive user interface and low threshold for contact with customer support regarding requests and improvements, very flexible and helpful service.

Inconvénients :

Teething problems and optimization of system use and user experience.

Joseph
COO (Belgique)
Biotechnologie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

QualityKick

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Overall QualityKick is a well-designed and easy to use QMS solution. I particularly like the simplicity of the system and even people with little QA experience can use it.

Avantages :

Simple user interface. Word integration makes it easy to edit on the cloud or in the local computer.

Inconvénients :

Almost all the time I have different number of people reviewing the documents. Often I need to readjust the template to make sure the placeholders match the number of reviewers. It would be much better if the signature page is out of the template and generated by the QMS itself.

Dorien
quality specialist (Belgique)
Appareils médicaux, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

QualityKick Review

4,0 il y a 5 ans

Avantages :

Nice layout. Handy feelds to fill in the information.

Inconvénients :

search function is very sensitive to typing: in case you have a wrong search word you will not find the CAPA.