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à choisir le meilleur logiciel

Description de Dameware

Dameware est un logiciel d'assistance à distance abordable, fiable et sécurisé. SolarWinds offre deux solutions d'assistance à distance : sur site ou dans le cloud. Dameware Remote Everywhere (DRE) est une version cloud rapide, simple et légère conçue pour aider les professionnels de l'informatique à répondre rapidement aux problèmes et à les résoudre efficacement. Dameware Remote Support (DRS) est un logiciel sur site abordable et facile à utiliser, conçu pour simplifier et accélérer les tâches d'administration informatique à distance.

Qui utilise Dameware ?

Les produits Dameware accompagnent les professionnels de l'informatique du monde entier. En fonction de vos besoins, vous pouvez choisir entre DRE, idéal pour les PME ou DRS, qui est souvent mieux adapté aux organismes publics.

Dameware Logiciel - 1
Dameware Logiciel - 2
Dameware Logiciel - 3
Dameware Logiciel - 4
Dameware Logiciel - 5

Dameware ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Dameware

Dameware

4,5 (248)
540,00 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
27
1
4,4 (248)
4,4 (248)
4,2 (248)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
15,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
116
85
4,5 (3 283)
4,4 (3 283)
4,5 (3 283)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Dameware

Freshdesk
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Messagerie client en temps réel
Zoho Desk
Fonctionnalités les mieux notées
CRM
Gestion des billets
Stratégie de marque personnalisable
Zendesk Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Messagerie client en temps réel
Avast Business CloudCare
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse de la vulnérabilité
Bloqueur de spam
Liste blanche et liste noire
TeamViewer Remote
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Chat en temps réel
Contrôles/Permissions d'accès
ConnectWise ScreenConnect
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Accès sans surveillance
Partage d'écran
AnyDesk
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Contrôles/Permissions d'accès
Partage d'écran
VNC Connect
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Accès sans surveillance
Partage d'écran
Upscope
Fonctionnalités les mieux notées
Outils de diagnostic
Partage d'écran
Stratégie de marque personnalisable

Avis sur Dameware

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,2
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
62%
4
31%
3
6%
2
1%
1
0%
Kevin
Kevin
IT Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Pétrole et énergies
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Well, its far better than RDP, VNC, or Teamviewer. But it has room for improvement.

5,0 il y a 6 ans

Avantages :

It works well. I starting using the product in 2006 after we had an issue with a VNC install getting brute-forced. No more VNC for me. What led me to the product was honestly frustration with the licensing model that Team viewer uses, and also their recent hack. Team viewer makes you buy the product, every SINGLE version release. You can't buy maintenance and support in perpetuity. Yes, on domain, its a great product. You can access management tools, run remote commands, and loads of of admin functions. Fortunately they also license per tech, so that cuts down on end user fees.

Inconvénients :

I want single sign on. Honestly, that would really improve the product. We have many remote sites with satellite only. I really wish I could throttle down the bandwidth demand and sacrifice screen quality.

Misty
IT Manager (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Dameware is worth the investment.

5,0 il y a 4 mois

Commentaires : I went into this with a need-to-help communication with clients. But unknowingly this purchase has brought so much more then I thought. Asset management, ticket management, end-user tracking, remote desktop, and more. Also, the vast amount of documentation they offer is amazing. Tech support has always been [sensitive content hidden] on the spot as well. So it's worth the investment.

Avantages :

When supporting a big network or if you support a bunch of different networks and users this is a good investment to keep organization easy. Ticket management and ticket dashboard are so much easier to use than other ticket systems I have seen. I can keep the ticket creator updated on every step of the ticket and prevent that extra step of reaching out to the user.

Inconvénients :

The cost is not great but it is worth it down the road when you utilize all the functions.

James
IT Infrastructure Manager (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Survey does not work, IE or FireFox you cannot click on the stars, kinda speaks to the software.

1,0 il y a 7 ans

Commentaires : There are no benefits to this software anymore. There are so many other vendors with much better software that cost a lot less. Licensing model for this software is the worst. We are differently looking at other software and will make the change as soon as possible. This goes for our other SolarWinds software too. No support, no updates, no fixes, just a phone call every month on buying stupid add-ons or lets renew 2 years early and save 10%. OMG just stop.

Avantages :

Not much now-a-days. Since SolarWinds took over the software the software has lost all development. SolarWinds only goal with this software is to make money. They do not support it, to not take suggestions, and do not fix the problems that still plague the software since the day they took over.

Inconvénients :

Since SolarWinds took over the software the software has lost all development. SolarWinds only goal with this software is to make money. They do not support it, to not take suggestions, and do not fix the problems that still plague the software since the day they took over. Extremely over priced and licensing is still broken. Complained about this for years, but SolarWinds will not fix it because they only care about making money not making the software work with the licensing. The competitive software is becoming more and more attractive. 1/10 the price, for life, and they have added the features everyone wants. Plus they want to hear from you on how to make it better. Another CON too many sales staff, I think I have been contacted by 20 different people in the last 3 years, are you kidding me, one person that is all we need. But again SolarWinds is only geared to make money nothing else. Update: After you click submit then the stars are enabled to be clicked on.

Charles
System Administrator (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Informatique et sécurité réseau, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

A secure program that gets the job done.

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Over all, my experience with DameWare has been great. It lets me get my daily job done, let's me fix issues my users are having without having to go all over campus to track down each user, which means I can get more done in a day. The chat feature while you are doing a session is also fantastic especially if phone calls are not an option.

Avantages :

Love how easy it is to use. Am able to get a session started with in a few seconds of opening the application. I use this program daily, and would not be able to get done what I need to do without it. Love that it allows me to see from the customers perspective while still having access to the admin token if needed for elevated action.

Inconvénients :

It does seem to have issues with screen resolution on newer monitors/monitors that high higher resolution such as 2k. You have to take a few extra steps to force the lower resolution perspective, which, although isn't all that often we run into it, it is annoying that we have to disconnect from the session to apply those changes and then log back in.

Reda
CTO (Maroc)
Services aux consommateurs, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Good remote and windows/AD administration tool

4,0 il y a 8 mois

Commentaires : Very good tool to help users and administrator

Avantages :

No installation on computers before the first connection or administrative action.

Inconvénients :

More RMM fonctions like softaware installation or windows update?