17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Userpilot

Userpilot aide les équipes de produit, UX et de réussite des clients à accroître l'adoption par les utilisateurs grâce à des expériences de produit basées sur le comportement. Créez des expériences superbes, personnalisées et hautement paramétrables sur votre produit pour ouvrir la voie à Aha!. Améliorez rapidement l'intégration pour les nouvelles inscriptions, déclenchez des conseils interactifs lorsqu'ils sont pertinents et aidez les utilisateurs à comprendre la valeur, le tout sans écrire de code. Userpilot vous aide également à augmenter la rétention des utilisateurs et à stimuler la découverte de fonctionnalités à mesure que votre produit évolue.

Qui utilise Userpilot ?

Équipes produit, UX et customer success.

Userpilot Logiciel - 1
Userpilot Logiciel - 2
Userpilot Logiciel - 3
Userpilot Logiciel - 4

Userpilot ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Userpilot

Userpilot

4,6 (57)
249,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
53
Intégrations introuvables
4,5 (57)
4,7 (57)
4,7 (57)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
249,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
20
15
4,6 (102)
4,6 (102)
4,8 (102)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Userpilot

Appcues
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Création de contenu
Formation sur application
Pendo
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la communication
Rapports et analyses
Suivi et analyse de l'utilisation
Whatfix
Fonctionnalités les mieux notées
Aide contextuelle
Création de contenu
Intégration de l'utilisateur
Intercom
Fonctionnalités les mieux notées
Chat et messagerie
Messagerie client en temps réel
Messagerie instantanée
Sympli
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Outils de collaboration
Sans code
Nickelled
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des flux de travail
Intégration des médias sociaux
e-mail marketing
Chameleon
Fonctionnalités les mieux notées
Ciblage du public
Intégration de l'utilisateur
Rapports et analyses
Userlane
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la formation
Parcours et suivi d'apprentissage
Rapports et analyses
WalkMe
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des enquêtes et sondages
Rapports et analyses
Segmentation de la clientèle

Avis sur Userpilot

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
68%
4
25%
3
2%
2
5%
Rick
Rick
Growth Hacker (Pays-Bas)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Amazing product and company!

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : We started-off with Userpilot when they where still in BETA. They have come a loonngg way. At this exact moment Userpilot helps us with a massive roll-out, onboarding over 2000 users in 1 month. The software is great, the service even better. Whenever I wondered if something was possible, I got the answer YES. Which is usually not the case with a software that hasnt' been around long. If you're looking to create a wonderful experience for your clients, then Userpilot is your go-to tool!

Avantages :

Userpilot is great, the software helps our customers better understand our platform and the possibilities it brings. But the software is not even the best thing here, it's the incredible personal service. They are DEDICATED to make everything work, perfectly tailored to your needs.

Inconvénients :

At the moment it's not a click-and-go solution, which is fine since they're helping you personally to make everything work.

Atour
Analyst (É.-U.)
Recherche, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

It's easy to set up and use Userpilot.

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : I don't have to rely on the front-end team since Userpilot provides me the freedom to create tidy, attractive messages exactly way I want them to be.

Avantages :

I can design the ideal onboarding process for our users thanks to Userpilot's comprehensive offering of essential onboarding elements.Customer service at Userpilot is excellent. Whenever I encounter a problem, they are excellent at providing speedy and highly tailored remedies.Because of Userpilot's user-friendly interface, even beginners may create and share their own service engagement sequences.

Inconvénients :

Regarding analytics features, Userpilot isn't the best. I must employ integrations if I want to maximize the potential of your customers.However, Userpilot also doesn't offer adequate integration possibilities. But if I stick to Amplitude, Google Analytics, Hubspot, and Segment, I won't be let down.

Darin
President (É.-U.)
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Mediocre product, and awful customer service

2,0 il y a 3 ans

Commentaires : Mediocre software that didn't provide my business with any real value and it was a pain to cancel.

Avantages :

I wasn't getting any real value out of this product for a minimum of $199/month so I decided to cancel. It turns out you can't cancel in the app and have to reach out to customer service, who then is adamant that you fill out a survey to cancel your account. They literally refuse to cancel your account without filling out their survey. Incredibly shady business practice. Now I'm spending that time writing them a horrible review here. Nice work.

Inconvénients :

Price is outrageous and customer service is awful.

Daniel
Daniel
Co Founder, Head of Marketing (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Mode et vêtements, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Increases engagement

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : I am glad we chose user pilot over Pendo - doing so allowed us to get more flexibility with the user journey through their guides and then with the $$ we had left over (Userpilot is cheaper than Pendo) we were able to get mixpanel and world class analytics.

Avantages :

I liked that you have a "what you see is what you get" editor. It's pretty intuitive and easy to make a design that looks good. You can create custom flows based on segments of users so that different people have different experiences based on their previous actions or the metadata that you have attached to them as a user.

Inconvénients :

There were some glitches and times when it would freeze up and you have to redo your work. Userpilot is a relatively young company so I would imagine that these will continue to be ironed out.

Carl
Carl
CSM - Onboarding Specialist (Allemagne)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great service team

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : So far so good. Sometimes the tool makes me frustrated, but that is usually solved with a quick chat with the service team.

Avantages :

The customer success team are very diligent and helps out whenever they can. Have at many occasions jumped into calls where they helped me fix a flow I couldn't fix myself.

Inconvénients :

There are still a few features that I feel is missing from Userpilot, but the service team are happy to receive feedback on this. Sometimes more things are promised than are delivered.