Stripe Billing

Qui utilise Stripe Billing ?

Les entreprises percevant des revenus récurrents.

Description de Stripe Billing

Stripe Billing est une nouvelle suite d'outils qui aide les entreprises de toutes tailles à automatiser, optimiser et adapter leurs modèles commerciaux récurrents. Concevez tous les modèles de facturation, même les plus complexes, d'une simple licence par poste aux types de licences à plusieurs niveaux basés sur le taux d'utilisation. Stripe Billing inclut également une nouvelle façon de facturer les clients pour les entreprises américaines. Envoyez à vos clients une facture qui correspond parfaitement à la marque de votre entreprise et qui vous permettra de percevoir des paiements en toute sécurité.

Informations sur Stripe Billing

Stripe

https://stripe.com/us/billing

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Présentation des tarifs de Stripe Billing

Stripe Billing n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement et prise en charge de Stripe Billing

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Documentation

Stripe Billing - Fonctionnalités

  • Base de données de contacts
  • Calculateur d'impôts
  • Facturation des dépenses imprévues
  • Facturation des projets
  • Facturation en ligne
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Facturation à l'heure
  • Factures personnalisables
  • Gestion des demandes de paiement
  • Paiements en ligne
  • Paiements mobiles
  • Portail de facturation
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Traitement des paiements

Logiciels de facturation : afficher la liste complète

  • Facturation a posteriori
  • Facturation récurrente
  • Facturation récurrente de plusieurs périodes
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Gestion des demandes de paiement
  • Portail libre-service
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Traitement des paiements

Logiciels de facturation récurrente : afficher la liste complète

  • Catalogue de produits
  • Facturation récurrente
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion des annulations
  • Gestion des demandes de paiement
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des réductions et des coupons
  • Logiciels de gestion des souscriptions
  • Portail libre-service
  • Prise en compte des revenus
  • Suivi et analyse de l'utilisation

Logiciels de gestion des souscriptions : afficher la liste complète

Stripe Billing - Alternatives

Plus d'alternatives à Stripe Billing

Avis sur Stripe Billing

Lire tous les avis

Note globale

4,6/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,5
Service client 4,4
Fonctionnalités 4,5
Rapport qualité-prix 4,6

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Matthew V.
Owner
Marketing et publicité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/12/2019

"Perfect for one time payments and recurring"

Commentaires: Very satisfied. Definitely great for when you are starting out and even with an established business.

Avantages: I like that I can use it directly as well as integrate it with my own point of sale system. I used to have to pay for a software that could do both one time payments and automatic recurring subscriptions but this beat them out. I work mostly from my computer and its easy to get into and if I can't remember how to do one functions I can easily get what I need from their support forums or support chat.

Inconvénients: Only thing this won't do is notify me if a payment doesn't go through, but there is a quick fix for that. I just use zapier and now I receive an email notification if that happens. Oh and I had a chargeback once I'd like to see an option to upload multiple documents for disputes not just one. I get that there is only so much file size available in messages plus my contract took care of that issue.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/12/2019
Utilisateur vérifié
Product Manager
Informatique et sécurité réseau, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/09/2020

"Simply the Best Subscription Management"

Commentaires: Stripe Billing was easy to use overall, simple enough to deploy, and has a wonderful support portal and team to solve any other issues you have!

Avantages: I used Stripe to manage Saas recurring billing with a few unique models, and it handled each of them after some integration work. It is a very product/business friendly tool that makes it easy to spin up new SKUs/products, discount dynamically, and analyze your sales. Stripe also integrates masterfully well with other reporting tools. I appreciated the work they put into automatically handling security and authentication as well, as it eased the burden on development.

Inconvénients: Stripe can be hard to implement without at least some domain expertise on the team, and if your model is non-traditional. Doing things like highwater billing or multi-SKU billing on software utilization (seats vs. instances) can be a real challenge, and require coding on your side to roll up the right numbers. However, these are edge cases, and the core product works exactly as described.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/09/2020
Utilisateur vérifié
Customer Success Manager
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    2 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    2/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/02/2019

"Difficult workfow"

Commentaires: The customer support is not very helpful. My clients were not getting billed and he was not being able to pay. It took us weeks to resolve the issue, and the solution was to create a new invoice.

Avantages: You can set up customers in the database and add subscription and the system tracks the payment flow.

Inconvénients: The payment process fails many a time. The options that you are looking for cannot be found like a simple "delete".

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/02/2019
Adonay S.
CTO
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/09/2020

"The best payment gateway"

Commentaires: Mostly great, like I said, the learning curve isn't the shortest, but as they have lots of options (that, after going through that learning curve you'll find they're needed in order to give your customers the best options and support) you'll be able to offer a great service for your clients, no need to get in trouble with clients because of the payment gateway.

Avantages: They take privacy in a very serious way. And they know their product is used mostly by developers, so their site has plenty of support, examples forums and every kind of resource that makes it easier for developers to implement payments on any platform. Also, they have options to manage clients and subscriptions that can be billed for in a fixed period of time, give them free trials, etc. Their commissions aren't the cheapest, but I consider they aren't also very expensive.
Another thing that we liked is that they keep developing their offer, like accepting payments via convenience stores (currently in beta while i'm writing this review)

Inconvénients: It has a big learning curve. At first it's difficult to get familiar with all the concepts they use for their different parts of the process, I wasn't able to find a simple tutorial on their site (found some in external sites).

  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/09/2020
Caitlin M.
Owner
Services aux consommateurs, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/10/2019

"Tricky to navigate interface but a better business option than PayPal"

Avantages: It is more reliable than PayPal for business use. I haven't had any account freezes yet (which had become an issue with PayPal).

Inconvénients: The user experience could definitely use some work. The interface is a little tricky to navigate.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/10/2019