15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de StaffCircle

StaffCircle ouvre la voie pour changer la manière dont les entreprises établissent une culture aux performances optimisées grâce à la stimulation de la motivation des collaborateurs et à une transparence accrue à l'échelle de l'entreprise. La gestion des performances est étroitement liée à la motivation des collaborateurs ; afin de pouvoir gérer ces deux aspects, la plateforme est hébergée dans le cloud. La gestion flexible des performances offre une vue complète de tout employé et automatise entièrement chaque étape du processus. Ajoutez à cela des fonctionnalités multicanales d'engagement et de communication.

Qui utilise StaffCircle ?

Cette solution s'adresse aux entreprises de moyenne à grande envergure de divers secteurs : services professionnels, services de maintenance/gestion des installations, bâtiment, distribution, fabrication, logistique, transports et gouvernements locaux.

StaffCircle Logiciel - 1
StaffCircle Logiciel - 2
StaffCircle Logiciel - 3
StaffCircle Logiciel - 4
StaffCircle Logiciel - 5

StaffCircle ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

StaffCircle

StaffCircle

4,7 (31)
Indisponible dans votre pays
6,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
123
11
4,5 (31)
4,8 (31)
5,0 (31)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
8,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
73
15
4,4 (113)
4,4 (113)
4,5 (113)

Alternatives à StaffCircle

Lattice
Fonctionnalités les mieux notées
Auto-évaluation
Gestion des évaluations de la performance
Suivi de la progression
Ciphr
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Bob
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion des ressources humaines
Suivi des vacances/congés
Leapsome
Fonctionnalités les mieux notées
Configuration/suivi des objectifs
Enquêtes et feedback
Gestion des évaluations de la performance
Access PeopleHR
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion des ressources humaines
Suivi des vacances/congés
CakeHR
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion de la paie
Gestion des ressources humaines
Fourth Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse de la rentabilité
Analyse visuelle
Rapports ad hoc
BambooHR
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion des ressources humaines
Suivi des vacances/congés
niikiis
Fonctionnalités les mieux notées
Planification du personnel
Suivi du temps en ligne
Suivi du temps en ligne

Avis sur StaffCircle

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
5,0
Fonctionnalités
4,7
Rapport qualité-prix
4,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
74%
4
26%
Sam
Sam
Managing Director (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Really helps build high performing teams

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

It has helped us dramatically cut admin time and improve performance management across the business. Support is first class, and the customisation options excellent. Pricing is very good too compared to the competition.

Inconvénients :

It can take a while to get familiar with the platform, but that is to be expected with any software like this. As I said support is great though, so this isn't too much of a problem.

Elaine
HR Director (Israël)
Médias en ligne, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great implementation experience

5,0 il y a 12 mois

Commentaires : Its early days but we have had a really good implementation experience - thank you Charlotte! So far we love the product and its potential as an engagement, performance and development tool.

Avantages :

Performance management - integrates very well with our existing systems and provides opportunities for us to enhance these further. Employee engagement - enhances our previous "People Matters" newsletter by enabling dynamic information and feedback on the new People Matters feed Objective setting - enables clear line of sight from organisational to individual objectives. Allows setting and reviewing of objectives to be a real time process rather than, artificially, only at review time.

Inconvénients :

HR Ops - lots of basics missing including inability for employee to review their contractual information, lack of basic attrition/headcount report and no confidential area for manager notes on employee. Org chart is basic and unable to use to drill down levels, unable to create editable templates in platform, no read and accept - work around is a bit clunky. Other areas too which we are told are on the roadmap.

Katie
Sales Manager (R.-U.)
Enseignement supérieur, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

A useful tool, but with it's user issues

4,0 l’année dernière

Commentaires : Very positive - it is a useful system and the support I have had from StaffCircle has been wonderful whenever I have had an issue.

Avantages :

There are lots of useful functions on StaffCircle that you can build around the needs of your role/organization. The analysis tools are particularly useful and everything is categorised clearly to find the information needed.

Inconvénients :

The platform could be more intuitive by automatically saving tasks as you go rather than needing to manually save/upload information to the platform. It would also be useful if we could amend/adjust the questions on reviews to make them more relevant to specific roles.

Geraldine
CMO (R.-U.)
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Full circle employee performance and engagement tool, perfect for agile, remote or hybrid businesses

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Team are very professional, they adapt their processes according to how we work. The customer success team have been very patient and supportive - we don't have many resources dedicated to HR so they have given us very extensive training and onboarding. The buying experience was very positive, the sales team have a deep understanding of the product and their customers challenges so it was easy to be engaged in the process. I also found StaffCircle's content was especially useful in helping me research performance management and how the tools help to address different workforce challenges.

Avantages :

HR time off is really easy and helps keep track of employees, especially when teams are remote. Communication tools are very targeted - segmenting audiences and channels is very sophisticated. Performance managed is well thought out, it is tailored to how ever you manage employees' performance so you don't have to change your processes to fit the software like a lot of other solutions.

Inconvénients :

Nothing not to like really, all of our users are very happy and we have not had any issues

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Conseil en gestion, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Easy to use and quick to deploy

4,0 l’année dernière

Commentaires : So far, my experience with Staff Circle has been really positive. [SENSITIVE CONTENT] who helped me set up the system has been amazing and every dealing with the team that I have had has been easy and straight forward.

Avantages :

The system is really easy to set up, implement and deploy.

Inconvénients :

Staff Circle is still in development and a few functions that I would expect to be there aren't working yet but the team are eager to listen and make the relevant changes.