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à choisir le meilleur logiciel

Description de Virima

Virima offre les meilleures fonctionnalités ITAM et ITSM à un prix incroyable. Options de découverte sans agent et basées sur agent. Relation automatique et cartographie des dépendances. Visualisations et tableaux de bord pertinents. Processus PinkVERIFY CMDB et ITSM avec générateur de workflow. Intégrations avec des fournisseurs cloud, des hyperviseurs, la surveillance réseau et sécurité et même ServiceNow. Déploiements SaaS et sur site. Interface claire et moderne. Virima propose tellement de fonctionnalités que vous vous demanderez pourquoi vous n'en avez jamais entendu parler auparavant !

Qui utilise Virima ?

Les équipes de gestion des opérations, des ressources, des services, de la sécurité et de la conformité informatiques, ainsi que les parties prenantes des applications de nombreux secteurs, notamment les soins de santé, la fabrication, l'éducation et l'infogérance.

Virima Logiciel - 1
Virima Logiciel - 2
Virima Logiciel - 3
Virima Logiciel - 4
Virima Logiciel - 5

Virima ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Virima

Virima

4,6 (15)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
93
8
4,3 (15)
4,9 (15)
4,9 (15)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
20,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
54
7
4,8 (59)
4,9 (59)
4,9 (59)

Alternatives à Virima

Device42
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des ressources informatiques
Gestion des stocks
Suivi des ressources
HaloITSM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des incidents
Gestion des tickets de support
Rapports d'incidents
SysAid
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes et remontée des problèmes
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
BMC Helix ITSM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des changements
Gestion des incidents
Gestion des problèmes
ManageEngine ServiceDesk Plus
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Gestion des tâches
Hardware Asset Management
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
EcholoN
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la base de connaissances
Gestion des billets
Portail libre-service
Alloy Navigator
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes et remontée des problèmes
Gestion des billets
Gestion des stocks
Deepser
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Notifications en temps réel

Avis sur Virima

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,9
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,9

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
60%
4
40%
Franco
Principal Data Scientist (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Fast, Intelligent, Cost Effective ITAM/ITSM Discovery Tool

5,0 il y a 4 ans

Avantages :

I like the autonomic socially intelligent automated algorithms that perform discovery. These algorithms and engines are far better than all of the products I’ve ever used. As an industry recognized discovery and ITAM tool expert, and conference speaker, I have spent countless hours evaluating tools for diverse customers. In the end I’ve always needed a socially persistent tool that would continue to create and capture changes within an ecosystem from an inventory asset management perspective while maintaining CI dependencies and interdependencies. I’ve needed a tool that had a separate CMBD to create a baseline and maintain CI data hygiene, a repository that would store the application dependency mappings, business service mappings and views like infrastructure, communication and network topology. Virima does all of this. Reporting is another critical deliverable for my clients and Virima delivers there too. The dashboards, KPI‘s, and reporting capability is very mature and appreciated by all of my clients. I think one of the most important features is outside of the tool...and that is the customer service provided by Virima. If I need support with an issue or if I have questions about custom probes they are always responsive.

Inconvénients :

Accessing and managing a Virima instance via a browser takes some getting use to but it is still a value add to be able to manage a customers instance from a phone. Say you forgot to do a scan. You can login on your phone and fire off that scan.

Taylor
CISO (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Virima User

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Very positive.

Avantages :

Great product; feature rich. Team seems responsive and looking to help us be successful.

Inconvénients :

No cons. Feature requests are inevitable, and I have a few. Team seems responsive and open to them; would like some more visibility into the product management space so we can see where things fall.

Robert
Director of IT Operations (É.-U.)
Télécommunications, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Virima is an excellent value in the ITSM space

4,0 il y a 12 mois

Commentaires : Our business relationship with Virima is second to none. When we had to meet a crazy launch deadline, the implementation team committed to 30+ days of 12-16 hour a day, 7 days a week work with us. When we were up at 4AM for the second day of our launch window, they were right there with us. They have been one of the few vendors where it really does feel like we're in a partnership.

Avantages :

We were first attracted to the product for the robust CMDB and discovery toolset. However, once we implemented the product, the part we liked most was the business rules engine. It is flexible, powerful, and rarely have we found a use case that it could not handle. We were even able to sustain the loss of two headcount from our front line in a reduction of force by building ticket routing AI with the business rules engine.

Inconvénients :

The forms aren't WYSIWYG, so there is sometimes a bit of shuffling required to get items where you want them on the page. The system is built with a self-contained design philosophy, so generating emails or alerts to your company email is possible, but not default.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Secteur maritime, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

A CMDB for the rest of us

5,0 l’année dernière

Commentaires : We are a mid-size company without in-house skills to build/manage a complex CMDB. We did not want to blow our budget on a single product.
We conducted significant research before selecting Virima as our CMDB provider. We consulted with Gartner, with end users and had presentations/demos from 1/2 dozen players in the field.
Frankly, buying Virima felt risky. Their presence is not huge. Their prices are very reasonable. Their product seemed straightforward. What was the catch? None.
I am moving on to a brand new company needing a greenfield infrastructure build. My choice for their CMDB is simple - Virima.

Avantages :

Ease of deployment. Virima got us up and running in no time. Ease of use. The information Virima CMDB provides is easily accessible to the average user. A graduate degree in boolean operators is not required, nor is learning a boatload of arcane report construction techniques. Excellent technical support. You need help. They are there. Not only are they fast - they go the extra step of making sure you get the help you need. Very impressive.

Inconvénients :

None come to mind - seriously. As noted - the application's learning curve was easy.

Mike
Manager - IT Operations (É.-U.)
Télécommunications, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Virima

4,0 l’année dernière

Commentaires : CMDB discovery has been a huge asset.

Avantages :

Business rules, filtering, CMDB and ease of use

Inconvénients :

The UI can be difficult at times. Can't customize your width of columns. Can't Administer database and backend stuff through the Application.