15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de BidBook

Conçu sur la plateforme Salesforce. BidBook permet d'adapter les CRM (Customer Relationship Management) majeurs à l'échelle mondiale au secteur du bâtiment.

Établissez et entretenez des relations plus proches grâce à un accès aux relations, projets, enchères et activités simple en toutes circonstances. Gérez et suivez plus d'enchères avec moins de ressources. Visualisez les flux de revenus, des appels d'offres au backlog. Optimisez vos bénéfices avec l'analyse de pertes et profits.

Qui utilise BidBook ?

Bâtiment (construction générale, spécialisée et commerciale, architecture, ingénierie, conception). Maîtres d'ouvrage et gestionnaires de biens immobiliers

BidBook Logiciel - 1
BidBook Logiciel - 2
BidBook Logiciel - 3
BidBook Logiciel - 4
BidBook Logiciel - 5

BidBook ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

BidBook

BidBook

4,5 (17)
90,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
85
9
4,2 (17)
4,7 (17)
4,5 (17)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
20,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
202
70
4,1 (6 726)
4,3 (6 726)
4,1 (6 726)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à BidBook

Zoho CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Données en temps réel
Gestion de l'assistance téléphonique
Pour organisations et équipes commerciales
Salesforce Sales Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Contacts partagés
Pour organisations et équipes commerciales
Suivi des clients
Dynamics 365
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des bons de commande
Rapports et analyses
Reporting financier
Thunderbolt Pipeline
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Sage CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Outils de collaboration
Rapports et statistiques
Real-Time Reporting
BuildingConnected
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Gestion des offres
Gestion des sous-traitants
Unanet CRM by Cosential
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des leads
Gestion du pipeline de ventes
Archdesk
Fonctionnalités les mieux notées
Projets multiples
Suivi budgétaire
Suivi des projets
JobNimbus
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
CRM
Gestion des leads

Avis sur BidBook

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,2
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
59%
4
35%
3
6%
Joshua
Director of PM and Estimating (É.-U.)
Construction, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

ACP Review - Josh

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Tracking our bids, and giving our salesman an organization tool. We send out 25+ bids a week and they need something for them to remind them to follow up. We will eventually use it for reporting as well.

Avantages :

I created multiple diagrams describing our companies workflow. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] used these diagrams and took the time throughout multiple meetings to understand our workflow. From there, they structured BidBook to fit our workflow. This made the software feel proprietary to our company. I enjoy how user friendly the software is and how smoothly it runs. When you click on an object or link its instantaneous. The ability to track multiple bids for one project is the main reason we chose Bidbook, and so far seems to work well. I hope the more we continue to use it, the more we get out of it.

Inconvénients :

I would like a better way to edit multiple bids at one time. Many times we send the same bid to multiple companies. Even though the bid is the same for each company, we have to take the time to go into each bid and update it. I wish there was away to mass edit each bid and attach our proposals simultaneously.

Jorden
Director (É.-U.)
Construction, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Good Platform

4,0 il y a 4 ans

Avantages :

The reports and dashboard features are visually pleasing and clear to read. The reports are easily editable and the date can be manipulated to show exactly what you want on your dashboard.

Inconvénients :

The Salesforce Chatter feature has yet to work like we expected it to work. It appears to be a great tool, but must be set up correctly. We are working through the kinks now.

Lynette
Estimating Support Manager (É.-U.)
Construction, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Royal Electric First Year of Bidbook

3,0 l’année dernière

Avantages :

Platform allows us to customize to our needs. Centrally locates all our Bid History per Account. Allows easy search to find Suppliers. And has all the data in one place.

Inconvénients :

Getting the data into the system correctly was a bit of a pain. Understanding the Bidbook Status's to our existing Status's.

Andrew
Business Development Manager (É.-U.)
Construction, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great Product

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Multifamily New Construction Projects The CRM Evangelist team worked with us proactively to import our bid and project data, tailor our business process, reports and train the team. The team at BidBook has been very responsive. And helped us with adoption and request unique to our business.

Avantages :

Airo Mechanical has been experiencing growth with our specialty Multifamily New Construction Projects. And researched “software to help all incoming and outgoing bids from GC's.” We came across BidBook for Salesforce. It did everything we wanted. And room to grow.

Inconvénients :

Some customization is needed and not exactly tailored to my line of business (Mechanical Contractor). But the implementation team did a great job adjusting what we needed in a quick manner.

Jillian
Construction Coordinator (É.-U.)
Construction, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

BidBook works great for Bid Management

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : BidBook has helped us stay organized and I have had a pleasant experience using it.

Avantages :

This product helps us stay organized with the multiple bids that we have come in daily. It lets all users stay on the same page and helps us work together to win projects.

Inconvénients :

Some of the steps seem to be less user friendly than others. Some users that aren't a fan of change had a harder time accepting it because of this.

Réponse de l'équipe de CRM Evangelist

il y a 2 ans

Glad you are enjoying BidBook. And, thank you for the feedback Jillian. We will contact you to explore any suggestions for improvement.