15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Fountain

Grâce aux capacités d'automatisation de Fountain, vous pouvez simplement définir vos préférences et vos exigences en matière de recrutement. Passez plus de temps avec les candidats et moins de temps à planifier des entretiens et envoyer des rappels.

Fountain a tout ce dont vous avez besoin, le tout dans un tableau de bord unique : personnalisez rapidement les flux de travail sans code, utilisez le machine learning pour prioriser les meilleurs candidats, définissez des règles de recrutement personnalisées et gérez les candidats sur plusieurs sites.

Qui utilise Fountain ?

sociétés de services qui recrutent des travailleurs sans bureau.

Fountain Logiciel - 1
Fountain Logiciel - 2
Fountain Logiciel - 3
Fountain Logiciel - 4
Fountain Logiciel - 5

Fountain ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Fountain

Fountain

4,6 (38)
0,01 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
60
18
4,6 (38)
4,5 (38)
4,7 (38)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
5,75 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
349
18
4,6 (253)
4,3 (253)
4,4 (253)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Fountain

Factorial
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion de la paie
Rapports de paie
Breezy
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion du recrutement
Suivi des candidats
Suivi des candidatures
ClearCompany
Fonctionnalités les mieux notées
Publication d'offres d'emploi
Suivi des candidats
Suivi des candidatures
niikiis
Fonctionnalités les mieux notées
Planification du personnel
Suivi du temps en ligne
Suivi du temps en ligne
CEIPAL ATS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion du recrutement
Pour agences de recrutement
Pour les agences de recrutement
iCIMS Talent Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Acquisition de talents
Publication d'offres d'emploi
Suivi des candidatures
Oorwin
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Rapports et analyses
Suivi des candidatures
SutiHR
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Rapports et analyses
Suivi des congés
Talos ATS
Fonctionnalités les mieux notées
Publication d'offres d'emploi
Suivi des candidats
Suivi des candidatures

Avis sur Fountain

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
68%
4
26%
3
5%
Holly
Holly
Director of Creative Operations (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services aux consommateurs, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Glamsquad and Fountain

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : We have used Fountain for 3+ years and have been thrilled with the improvements made over time. The Fountain team seems to truly value the feedback of their clients, and our CSR has been a great partner in ensuring we are taking full advantage of what Fountain can offer in order to meet our unique needs and business objectives.

Avantages :

Fountain made scaling and managing our applicant funnels possible. Various integrations with 3rd party systems such as document signing, BGC and LMS platforms have been invaluable to manage paperwork and monitor applicant progress through the onboarding process.

Inconvénients :

Limited tools/features that allow users to manage multiple funnels simultaneously, ie text/chat feature or opening view. I would also like to see posthire features improve to keep Fountain as an active tool beyond onboarding.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services aux consommateurs, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

New of its kind, but far from perfect

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : We've been able to scale our company using Fountain faster in 3 months than we had previously for a year. It is a very unique ATS that provides very large benefits for automated hiring. Quite easy to use on both the front and backends of the system. However, its two biggest flaws are in its inability to integrate with any other system (unless your company has an engineering / development team dedicated to HR) and the inability to universally roll out changes to all workflows. Overrall - it is very cutting edge and has provided incomprehensible value to our organization, but there are minor things that the developers should consider in a V.2 of this product.

Avantages :

leverages text messages to speed up the hiring process tremendously, cool branding features, great modern UI for both desktop and mobile users, plenty of features, original analytics page provides valuable data about the health of the funnels

Inconvénients :

no shortage of bugs and glitches, doesn't integrate with most major HRIS or softwares, inability to clone offer letters with Hellosign, can only clone existing workflows when opening a new requisition, rolling out universal changes is burdensome as they need to be changed by the opening.

Krystel Mae
CSR (Philippines)
Externalisation/délocalisation, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

A room of betterment.

3,0 il y a 2 ans

Avantages :

I used to like this software before because of the simplicity of it. easy to use.

Inconvénients :

There are a lot of features that I least like about this software. Here are some of it; 1. Latency 2. There is no drop down arrow anymore to notify the use that there is a duplicate application/account.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services aux consommateurs, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Constantly evolving to meet the needs of our fast-growing business.

5,0 il y a 6 ans

Avantages :

We've used Fountain for ~2.5 years and have seen notable changes in the product. There's a ton of customizability and an open API lets us build the perfect system for our processes without much engineering required. Support has been great - both in general response time and willingness to address feature requests.

Inconvénients :

Fountain's focus is on functionality and obviously less so in the UI. There's limited design customization which makes it hard to utilize certain features. It serves as a strong backend system, but the applicant portal doesn't exactly meet our needs.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great product with multiple uses

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : It can take a while to process applicants, it might be because there is less interaction since a lot of it is automated, but either way, it makes life a lot more simple. There are many more pros than cons. I'm recommending Fountain to a lot of business friends who can benefit from this.

Avantages :

I love the abililty to move applicants from stage to stage, and the automated text they receive when they are stuck on a stage for a longer period. I especially like the video answer feature. In a industry that represents upscale spa and wellness -presentation is important and helps weed out applicants who are less serious.

Inconvénients :

I believe pop up notifications for messages on Fountain would be useful - at least for laptop and desktop. Sometimes applicants are left on idle for too long when they message in, and I would like to be able to reach out to them sooner.