Description de KACE

KACE® by Quest supports your unified endpoint management (UEM) strategy by helping you discover and track every device in your environment, automate administrative tasks, keep compliance requirements up-to-date and secure your network from a range of cyberthreats. Discover, manage and secure all your endpoints from one console as you co-manage your traditional and modern endpoints, including Windows, Mac, Linux, ChromeOS, and iOS and Android devices.

Qui utilise KACE ?

Designed for those seeking simplified total endpoint management: Inventory, service desk, asset management, license compliance, security, mobility, and more. 50 devices? 50,000? KACE does that.

Où peut-on déployer KACE ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • Quest Software
  • Situé à Round Rock, É.-U.
  • Fondé en 1987

Assistance KACE

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Albanie, Algérie, Allemagne, Andorre et 174 autres

Langues

allemand, anglais, espagnol, français, japonais et 1 autres

À propos de l'éditeur

  • Quest Software
  • Situé à Round Rock, É.-U.
  • Fondé en 1987

Assistance KACE

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Albanie, Algérie, Allemagne, Andorre et 174 autres

Langues

allemand, anglais, espagnol, français, japonais et 1 autres

KACE en vidéos et en images

KACE Logiciel - 1
KACE Logiciel - 2
KACE Logiciel - 3
KACE Logiciel - 4
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Vidéo de KACE
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Comparez le prix du logiciel KACE avec ses alternatives

2,40 $US/année
Version gratuite
Essai gratuit
32,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
795,00 $US/année
Version gratuite
Essai gratuit
20,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - KACE

  • API
  • Accès et contrôle à distance
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de la vulnérabilité
  • Asset Lifecycle Management
  • Audit des problèmes
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Définition des priorités
  • Déploiement automatique des patchs
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des audits
  • Gestion des capacités
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Gestion des utilisateurs
  • Monitoring
  • Personnalisation
  • Piste d'audit
  • Planification de la maintenance
  • Portail libre-service
  • Rapports et analyses
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi de la conformité
  • Suivi des activités
  • Suivi des coûts
  • Suivi des ressources
  • Tableau de bord d'activités

Alternatives à KACE

La suite BOSS Solutions est une solution de gestion des ressources informatiques entièrement intégrée, disponible à la fois dans le cloud et sur site.
Alloy Navigator est une solution réelle superbement conçue pour des clients réels, construite par des informaticiens réels comme vous.
Une plateforme ITSM intelligente, intégrée et innovante certifiée ITIL 2011 pour les services, les actifs, la disponibilité et la gestion de projet.
Virima résout vos problèmes de gestion de services et de ressources informatiques les plus difficiles. Aucune autre plateforme n'offre de telles fonctionnalités, flexibilité et valeur.
Deepser est une solution ITSM et ITAM complète développée pour optimiser les demandes d'assistance, les processus organisationnels et la gestion des actifs.
Gérez facilement toutes vos activités de Help Desk avec cette solution informatique éprouvée. Vous trouverez tous les éléments essentiels dont vous avez besoin dans un seul tableau de bord.
Une plateforme SaaS qui propose la gestion des services d'entreprise grâce au routage automatisé, aux alertes, au suivi des interactions, etc.
C2 ATOM est un puissant logiciel de gestion des services informatiques en ligne, totalement adaptable à vos besoins en matière d’amélioration de la performance opérationnelle.
CMDBuild est une solution intégrée pour la gestion du centre de service. Hautement configurable, compatible ITIL, multilingue et open source.
Canfigure est une solution modulaire de gestion des services et ressources des technologies de l'information basée sur les principes de l'ITL (Information Technology Infrastructure Library). Canfigure peut être déployée sur site ou hébergée dans le cloud.
Atera is the ultimate all-in-one remote IT management solution for MSPs, IT consultants and IT departments. Try Atera for free today! En savoir plus sur Atera
NinjaOne est une solution d'opérations informatiques tout-en-un simple que les MSP et les professionnels de l'informatique adorent. En savoir plus sur NinjaOne
L'outil d'automatisation des services professionnels nouvelle génération. Package PSA complet pour les sociétés commerciales et les entreprises spécialisées dans le logiciel.

Avis sur KACE

Note moyenne

Note globale
3,9
Facilité d'utilisation
3,9
Service client
4,0
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
3,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
31%
4
31%
3
38%
Utilisateur vérifié
Business Project Manager (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Easy to log issues

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

I use this software as a user to submit tickets and bugs to support and IT and have no issues as a user. I'm able to send an email to the internal IT email address and it opens a ticket for me.

Inconvénients :

Sometimes I know IT has issues using this to push software within our org, but I don't know much about that

Daniel
Systems Administrator (É.-U.)
Hôtellerie, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

You Get What You Pay For

4,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

Reporting is robust and informative. Inventory automatically includes warranty status for Dell products. It’s probably the cheapest option in this space.

Inconvénients :

Page load times will be very high (30+ seconds) unless it’s running on a server with an SSD. It's not possible to view the patching history for a specific computer, only the most recent patching attempt.

Andrey
Andrey
Senior IT Specialist (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Enseignement supérieur, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Bloated and confusing

3,0 il y a 5 mois

Avantages :

The product is mature and fully featured. Has many bells and whistles. The marking/sales team will always tell you that it can do anything you throw at it. Patching is the biggest workload we throw at it, and it seems to work OK most of the time. Many of the other modules are indeed very useful and fully-functional. Keep reading for the gotchas...

Inconvénients :

There is no unity between the different modules, other than the color scheme of the UI. Each modules has its own complexities, and just because you learned how to use one doesn't mean you now know how to use them all. It takes a significant amount of work to configure the appliance to be useful and functional. Training the team to use it is a monumental task, since the trainer has to be learning as they teach.

Emma
Technician Support Analyst (É.-U.)
Gestion de l'enseignement, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Powerful and customizable (but a little out of date)

4,0 il y a 3 mois

Commentaires : There was a little bit of a learning curve, and I had to decide whether to use managed installation vs shell scripts vs Kscripts, or whether to do scripted installations vs images, but ultimately I appreciate having that choice and alternative options in case my first attempt at something doesn't go as planned

Avantages :

I like how easy it is to troubleshoot most scripts and application packages. The "Run Now Status" page in the SMA lets me see where we're at, what's failing, and why.

Inconvénients :

It's still 32-bit! Super frustrating when Powershell and Registry scripts don't work, and you spend ages troubleshooting only to realize KACE defaults to the 32-bit versions. For this reason, scripts that work in the SMA might not work in the SDA and vice versa, which makes for twice the troubleshooting. Also, the SDA still doesn't support Windows 11

Grant
Systems Architecture Supervisor (É.-U.)
Administration publique, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Long time KACE user, highly recommend this product!

5,0 l’année dernière

Commentaires : Highly recommend this product. It is one of our most trusted tools.

Avantages :

We have been using KACE for more than 10 years and have appreciated the way that it has kept up with new trends and technology as the expectations of IT groups change. When we have requested new features they have frequently been added, and the development team really listens to end users.

Inconvénients :

The vulnerability scanning section is difficult to use and has not seen much improvement recently. This is really the only major function of KACE that we do not use.