17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Speakap

Plateforme sécurisée et partagée primée permettant la collaboration entre la direction et les collaborateurs sur le terrain. S'alignant sur les projets et le déploiement de l'expérience client, leurs clients obtiennent une hausse de 30 % des partages et des commentaires des employés. Renforcez votre marque avec votre propre application en profitant d'intégrations complètes.

Plus de 350 clients dans 27 pays, dont Marriott Hotels, Suitsupply, Hudson's Bay et Kimpton Hotels, lui font confiance. Avec un taux de réussite de mise en œuvre de 100 %, collaborez plus intelligemment avec Speakap.

Qui utilise Speakap ?

Les organisations de toutes tailles qui emploient du personnel sur le terrain, notamment dans les secteurs de la vente au détail, de la restauration, de l'épicerie, de l'hôtellerie, du voyage, de la logistique, des assurances et des franchises.

Speakap Logiciel - 1
Speakap Logiciel - 2
Speakap Logiciel - 3
Speakap Logiciel - 4
Speakap Logiciel - 5

Speakap ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Speakap

Speakap

4,4 (43)
3,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
129
43
4,5 (43)
4,3 (43)
4,5 (43)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
9,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
467
34
4,5 (5 113)
4,3 (5 113)
4,4 (5 113)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Speakap

monday.com
Fonctionnalités les mieux notées
Identification des produits
Suivi de l'inventaire
Sécurité des données
Factorial
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion de la paie
Suivi du temps en ligne
Igloo
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Partage des fichiers
Recherche en texte intégral
WhatsApp
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Chat en temps réel
Chat et messagerie
Connecteam
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Planification du personnel
Suivi du temps en ligne
MangoApps
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la base de connaissances
Outils de collaboration
Stockage de documents
niikiis
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Planification du personnel
Suivi du temps en ligne
Blink
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Chat en temps réel
Gestion de la communication
Hub
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion de contenu
Gestion de la base de connaissances

Avis sur Speakap

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
4,3

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
53%
4
37%
3
9%
Martijn
Martijn
Manager ICT (Pays-Bas)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

The best alternative for complex and expensive communication platforms

5,0 il y a 6 ans

Avantages :

The implementation is the key to success. There are alternatives, but as far as I know is Speakap is the only one who really understand the importance of a smooth implementation and onboarding. Therefor employees of Speakap are helping with the actual onboarding, the customizing of the app and helping with a strategy for content. Speakap is easy to use and the service is excellent. Not an anonymous software product but a partner who really knows their customers.

Inconvénients :

There are just a few reporting options, it would be nice to have more insights. Furthermore, the synchronisation between our Active Directory and Speakap is not fully automated. We started wit CSV exchange, the API possibilities are not fully developed.

Andrew
CEO (É.-U.)
Divertissement, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Move past email

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Fast moving dynamic and fun

Avantages :

It is easy to use and really engages with staff members

Inconvénients :

Some team members are too active in the tool

Ger-Jaco
IT Specialist (Pays-Bas)
Santé, bien-être et fitness, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Speakap can give easy access to business news to all of your employees

3,0 il y a 6 ans

Commentaires : We made the decision to start with Speakap because we have a lot of employees without a computer. Now we can easily reach everyone and share news knowing that all are reached.

Avantages :

It is very easy to use. Even for people who are not very familiar with computers.

Inconvénients :

Not many features to personalize the software (what you see is what you get)

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Compagnies aériennes/Aéronautique, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Jetsream

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Overall the application is doing well. Gets the job done well. Allows the company to be in direct contact with everyone and I think that is a great tool. I was impressed to see how many people have started to use the application already, I figured it would have taken a little bit of time for people to start using it. I hope that we start to see more and more people post things. This is a great tool for questions about literally anything pertaining to Flexjet. I am glad that we got this tool for our company.

Avantages :

Great way to get all employees to connect and ask questions. It is nice that management can respond directly to the employees if they have questions. It is also fun to see everyones experience on the road. I also like that the weekly message and other "call" like updates are written out so that people can read them without having to call. Seems that the message may reach more people that way.

Inconvénients :

As with any personalized software, there're are going to be growing pains. Some of the features on the mobile app take a little bit of getting used to. Such as trying to like a post, half the time it asks you if you want to report the post instead of actually liking the post. This is due to the sensitivity of the heart icon. There were growing pains in the beginning with posting videos, however this got resolved quickly. It takes a little bit of time to figure out where all the groups are. Experience from helping people on the road that are un familiar with social media platforms, explaining where the groups are and how to use them and how they correlate to the timeline has made some of them confused. However I think that in the long run they seem to understand it. I did find it difficult to find the specific fleet that is assigned to each pilot within Jetstream. After a little help from above we found it. It takes a bit of searching to find it.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great communication app

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Support have been really quick and responsive, the rolllout and implomentation has been handled very well and we are looking forward to using Speakap everyday and driving communication in our business

Avantages :

Speakap have been great working with us on the implementation and roll out of the system. A good tool to connect with remote workers. Accessible to all employees and partners but secure and controlled. Simple to use and quick to pick up. Groups help people talk about shared interests (training, tips, FAQ’s ect).

Inconvénients :

As mentioned in other reviews the reporting is a little lacking and some features are only available on the iPhone App (this will change). Needs a bit more depth in the features (no polls or surveys for example) but im confident these will be coming to the app soon!

Réponse de l'équipe de Speakap

il y a 5 ans

Hi there, thanks for your review! We appreciate your feedback. Our product teams are prioritizing Android feature adoption so that you'll be able to access all features on this soon. Also, you can look forward to our new Polls feature being released in the next few months!