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à choisir le meilleur logiciel

Description de Smaply

Smaply est un outil de cartographie des parcours destiné aux entreprises de toutes tailles qui souhaitent améliorer leur expérience client et faire évoluer le design thinking dans leur organisation.

Rédacteurs flexibles | collaboration | partage en direct | mode rétroaction | exportations professionnelles | personas multiples | intégrations de données | API | formations | support | approvisionnement | heures de coaching | prix par utilisateur | anglais et espagnol | voie de liaison | modèles de cartes de parcours | modèles de personas | modèles et exemples spécifiques à l'industrie

Qui utilise Smaply ?

Smaply est un outil de cartographie du parcours pour tous ceux qui souhaitent améliorer leur expérience client. Cartographiez le parcours client, créez des personas et des cartes de parties prenantes. Seul ou avec votre équipe.

Smaply Logiciel - 1
Smaply Logiciel - 2
Smaply Logiciel - 3
Smaply Logiciel - 4
Smaply Logiciel - 5

Smaply ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Smaply

Smaply

4,4 (19)
19,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
19
5
3,9 (19)
3,9 (19)
4,5 (19)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
16,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
30
Intégrations introuvables
4,7 (78)
4,6 (78)
4,8 (78)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Smaply

UXPressia
Fonctionnalités les mieux notées
Modèles personnalisables
Outils de collaboration
Visualisation de données
Miro
Fonctionnalités les mieux notées
Brainstorming
Gestion des idées
Outils de collaboration
Centralpoint
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
SimpleCRM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des leads
Génération de leads
Intercom
Fonctionnalités les mieux notées
Chat et messagerie
Messagerie client en temps réel
Messagerie instantanée
XM for Customer Experience
Fonctionnalités les mieux notées
Enquêtes et feedback
Gestion des commentaires négatifs
Rapports et analyses
Pendo
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la communication
Rapports et analyses
Suivi et analyse de l'utilisation
Kangaroo
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de clients
Carte de fidélité
Gestion des récompenses
Retently
Fonctionnalités les mieux notées
Enquête mobile
Gestion des enquêtes et sondages
Rapports et analyses

Avis sur Smaply

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
3,9
Service client
4,5
Fonctionnalités
3,8
Rapport qualité-prix
3,9

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
53%
4
32%
3
16%
Marcin
Marcin
Service Designer (Pologne)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Conseil en gestion, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Quicker customer journey map development

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Smaply lets organizations see and understand what's an overall experience of their customers, see their service as proces with stages, touchpoints and moments of truth. Helps employees understand their role in the whole services and generates a lot of impulsed for change and innovation. It is a kind of proof for management supporting decision making.

Avantages :

Smaply is a simple online service that's focused on CJM development with support for Personas, Stakeholders and Stakeholders Maps. It is easy to add data to the map, manage it and export to huge pdf documents that can be either printed or manipulated further with different software.

Inconvénients :

It takes some time to upload graphics for Persona or CJM either from your computer or awaliable Smaply's collections.

Réponse de l'équipe de More than Metrics

il y a 3 ans

Hi Marcin, thanks for taking the time to review! We're happy you enjoy working with Smaply and appreciate your feedback :)

Marco
Owner, Founder & Head of Design (Italie)
Design, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Smaply 3.0 awaited :)

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : At the end of the day Smaply is a very effective design tool that let's you share a vision of what I consider a "too much static" idea of what a user experience is.
Thing is, ok, you've done your job, the user experience is well designed but it's all very "static"; what if I design 30 to 40 user journeys, how do I go looking for patterns? What if I design several Service Blueprints and I want to know how this or that company capability is involved? How do I search for data if what I get is just a beautiful drawing?
Right now we design user journeys on Google Sheet in order to get a more "data" format the can be filtered and visualize with charts and stuff like that.

Avantages :

Very solid user-experience structure. Quite a bug free app.

Inconvénients :

UX: quite old fashioned, not so easy to interact with, it should be updated. Integrations: that should be improved, videos, prototypes, live data from analytics should all be rendered in the preview mode. Richer icons and image libraries. No data structure: the data user generates and input into the lanes should be reusable; they should be some sort of entries from a db (ie. Airtable) in order to let user structure more flexible outputs (ie. markdown); putting together a db data structure and the user journey/service blueprint views would let Smaply be quite the definitive tool. Add "User flow" (with branches) as a new way to design a more mobile app/website/digital application user experiences.

Réponse de l'équipe de More than Metrics

il y a 3 ans

Hi Marco, thanks for reviewing Smaply! We appreciate your honest feedback. Since you mentioned Smaply 3.0 in your review, we'd love to hear what you'd like to see there! As we're always keen on learning what would serve our users best, we'd like to invite you to our Usability Test Group. Would you be up for an interview with Zsofi, our head of research & customer success? If so, please drop us a line to mail@smaply.com. We'd be stoked to hear from you!

Henrik
Henrik
Lead Information Architect (Danemark)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Design, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Difficult UI

3,0 il y a 5 ans

Commentaires : Seemed super easy at first, but when we got into details we struggled to maintain momentum. The poor experience was a blocker to us.

Avantages :

Ability to build both Customer Journey Maps, Personas as well as Stakeholder Maps. The latter part gives a super useful high level picture of the relationship between parties.

Inconvénients :

The UI is super old looking and not that inspiring. Personas are a bit cumbersome to use and CJM tool is completely in the woods. We rejected the tool due to the complexity of the CJM tool.

Chris
Chris
Director (Australie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Smaply for Customer Experience

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : The development of an understanding of customer experiences today for a persona and the development of a vision that addresses the main pitfalls and aims for strong, consistent experiences

Avantages :

Simple to learn and use - very intuitive Extensive journey mapping coverage Collaboration

Inconvénients :

No persona templates so a lot of repetitive data entry required Collaboration can lock you out of models. Multiple parties cannot collaborate simultaneously Pricing is on the steep side

Réponse de l'équipe de More than Metrics

il y a 3 ans

Hi Chris, we're glad you enjoyed working with Smaply! Thank you for your feedback on the pricing and collaboration. We just launched a new pricing and concerning the collaboration limitations, we're aware of that and improvements are on our roadmap. If you'd like to join our usability group, please get in touch via mail@smaply.com, we always appreciate feedback!

john
Advanced Solutions Director (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

My Smaply Experiences

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Smaply has been a great tool to help our team build use-cases and develop our customer presentations. I am still hopeful that more advancements will come because there are other tools out there that are starting to gain momentum and I would rather not switch. Overall I look at Smaply as a tool in my toolbox and it's nice to be able to pull up a journey map or project from the past when looking at new opportunities to sell Avaya Products and Services.

Avantages :

I love the ability to export various creations such as Journey Maps, Stakeholder Maps, and Personas to a pdf or ppt.

Inconvénients :

I think the journey map portion is still a little too hard to read. I use this tool for sales presentations and not to actually create a service design model so maybe dumb it down a little and offer more "pre-canned" maps to make it easier.

Réponse de l'équipe de More than Metrics

il y a 3 ans

Hi John, thanks for reviewing Smaply! We appreciate your honest feedback. We're always on the lookout for Usability Testers. Would you be up for an interview with Zsofi, our head of research & customer success? If so, please drop us a line to mail@smaply.com. We'd be stoked to hear from you!