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à choisir le meilleur logiciel

Description de LogicManager

LogicManager est une plateforme de gestion des risques plébiscitée pour sa capacité d'exécution dans les rapports Magic Quadrant de Gartner et reconnue comme une des solutions leaders sur le marché par le rapport Forrester Wave. En plus d'être un logiciel de pointe, LogicManager offre un accès gratuit et illimité à son équipe de conseillers experts.

Qui utilise LogicManager ?

LogicManager s'adresse aux gestionnaires de risques dans divers secteurs, notamment la finance, l'assurance, la santé, le transport et l'éducation.

LogicManager Logiciel - 1
LogicManager Logiciel - 2
LogicManager Logiciel - 3
LogicManager Logiciel - 4
LogicManager Logiciel - 5

LogicManager ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

LogicManager

LogicManager

4,5 (22)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
170
Intégrations introuvables
4,4 (22)
4,6 (22)
4,7 (22)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
78
Intégrations introuvables
4,8 (5)
5,0 (5)
4,6 (5)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à LogicManager

Predict360
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
RSA Archer Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Gestion de la conformité
Tableau de bord
Centralpoint
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Onspring
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la conformité
Stockage sécurisé des données
Évaluation des risques
A1 Tracker
Fonctionnalités les mieux notées
Données en temps réel
Gestion des tâches
Suivi des réclamations
HSI Donesafe
Fonctionnalités les mieux notées
Apprentissage asynchrone
Certification et licences
Création de cours intégrée
FORM OpX
Fonctionnalités les mieux notées
Accès hors ligne
Accès mobile
Planification
LogicGate Risk Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse des risques
Gestion de la conformité
Évaluation des risques
VelocityEHS
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôle de qualité
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion de la conformité

Avis sur LogicManager

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
64%
4
27%
3
9%
Jennifer
Jennifer
Compliance Change Managment Specialist (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services financiers, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Easy to use and options galore

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : We've been able to create a centralized place to house multiple review processes that were previously handled via email. This has enabled tracking, reporting, and visibility to processes that wasn't available before LogicManager. The Customer Support team has been amazing! Everyone I've interacted with has offered positive solutions and offered assistance.

Avantages :

The Horizon interface is super user friendly. We've run several of our user tests without providing any training, and the system is so intuitive they were able to complete tasks successfully. The automation and workflow capabilities enable you to create processess that require little to no manual intervention outside of assigned tasks.

Inconvénients :

The system is so flexible that it can be intimidating when first approaching implementation. The taxonomy area is great but somewhat limited due to only one profile allowed per taxonomy type. This means that to accomodate multiple types of information stored in one Taxonomy area, you have to build very large profiles with lots of visibility rules. The more visibility rules, automation rules, and workflows you build for one profile, the greater the chance that it fails at some point. There's a lack of testing ability with the interaction between automation and workflows. Also, the reporting module is not user friendly and very difficult to use.

Bryan
AVP - ICFR & Vendor Risk Manager (É.-U.)
Services financiers, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Advisory Analyst & Software Customizability are Invaluable

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : I have implemented LogicManager across four organizations and believe it to be the best product out there for ERM. The company listens to the feedback from end users and incorporates that into system enhancements and upgrades. The Advisory Analysts are like having an add to staff, as they assist in identifying and sharing ideas to address customer use cases.

Avantages :

The software can be customized to meet my program instead of my program having to adapt to the software. The software's flexibility to provide solutions for items it may not have initially been designed for. The robust reporting capabilities to design reports suitable for management report. Having full functionality on day one without the purchase of multiple add-ons or modules. Advisory Analyst assistance with workflows, reports and advice adds another layer that most software do not include with pricing.

Inconvénients :

Document storage and lack of ability to assign documents to multiple areas throughout the platform. Ease of direct integrations to share data with other systems.

Anita
Privacy, Security and Compliance Officer ()
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Non fourni
Source de l'avis
Source : GetApp
3,0 il y a 5 ans
Thomas
SVP, Senior Compliance Manager (É.-U.)
Banque, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

The Dawn of a New Horizon

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : The overall experience has been very positive. The implementation team has done a great job of walking us step by step through the set up process. The initial introduction to the software was overwhelming, but through careful guidance and instruction, the system has become much easier to navigate. Continued familiarity with the product is creating more confidence in using the system.

Avantages :

The software allows you to centralize processes and create efficiencies throughout the organization. Once the processes are built out, they system allows you to automate reminders to ensure on-going compliance with federal regulatory requirements.

Inconvénients :

To its credit the software is very inclusive, which in turn requires a time commitment to get the system set up accurately. The setup process is offset by the commitment of the implementation team to meet with you at regular intervals to the success of the program.

Jessica
Admin Assistant (É.-U.)
Banque, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

10 out of 10

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : We have completely built out a universal one-stop-shop for our Vendor Management team. The help of our analyst and through the guided walkthroughs/webinars/articles (you name it) made learning the system so much easier. Weekly calls and consistent email communication have made our experience a 10 out of 10!

Avantages :

Easy to use, multiple learning materials, consistent updates and communication, versatility in configuration and design, cross-functional use/cross-departmental use, friendly atmosphere, changes applied immediately after saving(no down-time).

Inconvénients :

Document Upload/Download/edit-ability lacks, however, it is a huge bonus to have the ability to store documents directly within the system.