Description de freetobook

Solution de réservation sans commission pour le secteur hôtelier. S'intègre au site Internet de l'hôtel.

Qui utilise freetobook ?

Pour les auberges, maisons d'hôtes, hôtels, gites touristiques, ainsi que les entreprises de restauration et de location de chalets.

Où peut-on déployer freetobook ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • freetobook

Pays disponibles

Royaume-Uni

Langues

Non fourni par l'éditeur

À propos de l'éditeur

  • freetobook

Pays disponibles

Royaume-Uni

Langues

Non fourni par l'éditeur

freetobook en vidéos et en images

En voir 1 de plus

Comparez le prix du logiciel freetobook avec ses alternatives

freetobook

freetobook

120,00 $US/année
Version gratuite
Essai gratuit
39,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
10,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
Tarif non fourni par l'éditeur
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - freetobook

  • Notes de réservation
  • Réservation en ligne
  • Support client
  • Système de calendrier et de rappel
  • Traitement des paiements

Alternatives à freetobook

Rezdy permet aux clients de prendre des réservations en ligne, de gérer leurs ressources et de se connecter à certaines des plus grandes entreprises de voyage au monde. En savoir plus sur Rezdy
PMS sur le cloud conçu pour les hôtels indépendants : augmentez vos recettes tout en améliorant le service client grâce aux tarifs d'abonnement. En savoir plus sur innRoad
Une solution pour petites entreprises tout-en-un basée sur le cloud, conçue pour les B&B, les chambres d'hôtes et autres petits hôtels.
Le logiciel tout-en-un de gestion de location saisonnière. Tous les outils, un seul abonnement. Testez Smoobu Pro 14 jours. En savoir plus sur Smoobu
Le système de gestion de propriété, le moteur de réservation en ligne et le gestionnaire de canaux intégré conçus pour vous faire gagner du temps et augmenter vos revenus.
Système de réservation web économique et riche de fonctionnalités pour le secteur du logement. Tous les outils dont vous avez besoin pour une fraction du prix.
Channel manager with PMS tools and Booking engine. Manage your bookings, guests, accomodations and owners in one single place.
Cette solution facilite la planification en ligne pour les entreprises. En savoir plus sur BookSteam
Cette solution répond à tous vos besoins pour faire connaître vos hébergements, augmenter le taux de réservations, créer l'expérience rêvée par vos clients et l'analyser.
rezStream Cloud est optimal pour les hôtels indépendants et fournit un retour sur investissement éprouvé, un écosystème de solutions et un service haut de gamme. Garantie de satisfaction à 100 %.
Le logiciel de gestion hôtelière qui vous permet, en un seul clic, d'actualiser l'inventaire et la tarification en temps réel.
Gérez les prix, les disponibilités, les réservations et les relations client à partir d'une seule plateforme automatisée.
Conçu en 2006, The Flybook gère les réservations et le marketing pour les parcs d'aventure, les tyroliennes, ainsi que les entreprises de tourisme et de location.

Avis sur freetobook

Note moyenne

Note globale
4,0
Facilité d'utilisation
4,0
Service client
4,2
Fonctionnalités
3,8
Rapport qualité-prix
4,2

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
67%
3
17%
1
17%
Radka
Radka
manager (Slovénie)
Immobilier commercial, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Easy, simple to use

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : - great and fast support

Avantages :

It's very simple to use and all basic component, which you need to start and work are free of charges

Inconvénients :

- calendar in channel manager to close out the channels is too much complicated - miss the connection to the google Hotel Ads - for the moment can be used only in UK, would be nice to use it over EU countries

Réponse de l'équipe de freetobook

il y a 2 ans

Thank you for your feedback and kind words Radka. I will take on board your comments re Google HPA and hopefully this can be addressed :)

Karen
B&B owner/operator (É.-U.)
Hôtellerie, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Excellent product and service

5,0 il y a 8 mois

Commentaires : Primary benefit is the customer service, it is easy to get help when it is needed. following close behind is the cost, I only pay for add-on features and the price of those is reasonable.

Avantages :

Easy to transition from previous software and easy to use. I pay for what I need.

Inconvénients :

I have not come across any cons that have not been dealt with promptly.

Terri
Owner (Canada)
Hôtellerie, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

A lot of manual input

3,0 il y a 2 ans

Commentaires : There was a lot of manual input required for the "free" application.

Avantages :

I was able to manage my rooms. There was also a direct booking function.

Inconvénients :

The function to manage rooms on multiple platforms was expensive so I had to be on top of the bookings to ensure I didn't get double bookings. I could only put one room on an OTA and if I took a direct booking I had to ensure that the room was available and/or close it out on the OTA first.

Réponse de l'équipe de freetobook

il y a 2 ans

Thanks for the feedback. I can see that you used the system just over three years ago for a short while and, as you mention, did not take up any of the chargeable services. The channel manager is the service that would have put an end to the manual inputting of third party bookings and risk of double booking. After an initial setup fee the only ongoing cost is #1 per booking made via the connected channels (so never your own bookings) and these are capped at a maximum of #49 per month. In quiet months like we have seen many of this year (2020 - covid) there have been MANY monthly invoices going out at #0... ZERO... all the while our usual support levels have been available for all customers and the system has not stopped doing what it does. If you'd like to give us another try and see all the features we've added since you left please get in touch with us!

John
Owner/manager (R.-U.)
Loisirs, voyage et tourisme, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Its free and better than all the other reservation systems I tried

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : After quite a time getting to know and understand the software and having many questions answered by their good support sytem we took the plunge. We had been on several other systems free trials but rejected them all. In short it worked form day one and online booking has been a big success. It has saved us a lot of work over our old system and is free apart from credit card integration.

Avantages :

You can try it free for as long as you like as long as you dont want any of the excellent extra services. this means you can get it all set up like your present sytem and working before you mave over. It works and is flexible enough for our quite complex pricing system. Response to questions is very quick. No downtime. Excellent stripe integration for credit cards. (Small fee to freetobook for setting up then 1.4% that stripe takes) Can collect credit card details at booking time or send an invoice after the booking has been made and you have checked things over. There have been several improvements while we have been with them.

Inconvénients :

It took quite a while to get it to imitate our current pricing strategy. Not particulalry intuitive and as most of these systems is aimed mainly at hotels and b and bs. However with a bit of effort it can be made to work perfectly for self catering like us. Daily use is now simple.

Réponse de l'équipe de freetobook

il y a 2 ans

Thanks very much for your honest and lovely review John. :)

Adrian
owner (R.-U.)
Hôtellerie, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

It's free, it works like a dream, what's not to like?

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : All our bookings are made using Freetobook. Most happen online from our own website but occasionally we add a manual booking that comes in over the phone. Both routes work absolutely fine.

Avantages :

100% reliability. No downtime that I have been aware of. The booking system itself is completely free. Good value card management link with Stripe that has also worked flawlessly over the 18 months I have been using it.

Inconvénients :

The graphics of the interface are rather dated but I'm all about functionality so that really doesn't bother me.

Réponse de l'équipe de freetobook

il y a 2 ans

Thanks very much for your honest and kind review Adrian! :)

Logiciel trouvé dans