17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de freetobook

Solution de réservation sans commission pour le secteur hôtelier. S'intègre au site Internet de l'hôtel.

Qui utilise freetobook ?

Pour les auberges, maisons d'hôtes, hôtels, gites touristiques, ainsi que les entreprises de restauration et de location de chalets.

freetobook Logiciel - 1
freetobook Logiciel - 2
freetobook Logiciel - 3

freetobook ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

freetobook

freetobook

4,6 (16)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
15
3
4,4 (16)
4,7 (16)
4,6 (16)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
0,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
93
16
4,5 (183)
4,5 (183)
4,5 (183)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à freetobook

Smoobu
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Gestion des réservations
Réservation en ligne
Hostaway
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Gestion des réservations
Pour locations saisonnières
Guesty
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des réservations
Pour locations saisonnières
Réservation en ligne
eviivo
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des réservations
Réservation en ligne
Traitement des paiements
Beds24
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Gestion des réservations
Gestion des stocks
SuperControl
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de l'expérience invité
Gestion des contacts
Traitement des paiements
Google Sheets
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion des documents
Importation et exportation de données
RMS Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des réservations
Gestion des taux
Support client
ResNexus
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des réservations
Réservation en ligne
Traitement des paiements

Avis sur freetobook

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
81%
4
6%
3
6%
1
6%
Radka
Radka
manager (Slovénie)
Immobilier commercial, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Easy, simple to use

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : - great and fast support

Avantages :

It's very simple to use and all basic component, which you need to start and work are free of charges

Inconvénients :

- calendar in channel manager to close out the channels is too much complicated - miss the connection to the google Hotel Ads - for the moment can be used only in UK, would be nice to use it over EU countries

Réponse de l'équipe de freetobook

il y a 4 ans

Thank you for your feedback and kind words Radka. I will take on board your comments re Google HPA and hopefully this can be addressed :)

John
Owner (R.-U.)
Hôtellerie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Brilliant Software

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : Started with the free version about 10 years ago with our 2 holiday cottages. That saved us work. Then added messaging (paid function) and on line payments (stripe). Both saved us even more work. Recently added the connection to google vacation rentals (paid function) which has increased our bookings due to increased exposure in google searches. Everything has worked flawlessly. We do not use any of the on line travel agents so pay no commission. All our bookings are direct

Avantages :

Indefinite free use of the basic structure so you can test it to see if it is a fit for you. The support is friendly and really good. It works and saves us loads of work. It keeps improving with new features. It works out much cheaper than alternatives. They do not engage in high powered misleading advertising or use pushy misleading salesmen.

Inconvénients :

There is nothing really that we do not like

Terri
Owner (Canada)
Hôtellerie, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

A lot of manual input

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : There was a lot of manual input required for the "free" application.

Avantages :

I was able to manage my rooms. There was also a direct booking function.

Inconvénients :

The function to manage rooms on multiple platforms was expensive so I had to be on top of the bookings to ensure I didn't get double bookings. I could only put one room on an OTA and if I took a direct booking I had to ensure that the room was available and/or close it out on the OTA first.

Réponse de l'équipe de freetobook

il y a 4 ans

Thanks for the feedback. I can see that you used the system just over three years ago for a short while and, as you mention, did not take up any of the chargeable services. The channel manager is the service that would have put an end to the manual inputting of third party bookings and risk of double booking. After an initial setup fee the only ongoing cost is #1 per booking made via the connected channels (so never your own bookings) and these are capped at a maximum of #49 per month. In quiet months like we have seen many of this year (2020 - covid) there have been MANY monthly invoices going out at #0... ZERO... all the while our usual support levels have been available for all customers and the system has not stopped doing what it does. If you'd like to give us another try and see all the features we've added since you left please get in touch with us!

Annie
Owner (R.-U.)
Hôtellerie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Great Product and great custome service

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Collates all calendars accross multiple OTAs User friendly and guest booker friendly

Avantages :

Seamless integration, idiot proof training videos, cost effective

Inconvénients :

nothing I can think of

Derek
Administrator (R.-U.)
Hôtellerie, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Aberfoyle Inn recommends Freetobook

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : This has been a godsend to our business, it's features are easy to use, understand and implement to our staff, the cost is inexpensive but if using a few OTA's I would definitely recommend the channel manager feature, it saves so much time and effort allowing us to concentrate on the guests instead of a computer

Avantages :

Freetobook is so easy to use, set up and integrate with current systems

Inconvénients :

Nothing yet, so far I have nothing but praise for Freetobook and its care team.

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