15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de freetobook

Solution de réservation sans commission pour le secteur hôtelier. S'intègre au site Internet de l'hôtel.

Qui utilise freetobook ?

Pour les auberges, maisons d'hôtes, hôtels, gites touristiques, ainsi que les entreprises de restauration et de location de chalets.

freetobook Logiciel - 1
freetobook Logiciel - 2
freetobook Logiciel - 3

freetobook ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

freetobook

freetobook

4,6 (16)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
15
3
4,4 (16)
4,7 (16)
4,6 (16)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
0,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
93
16
4,5 (180)
4,5 (180)
4,5 (180)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à freetobook

Smoobu
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Gestion des réservations
Réservation en ligne
Hostaway
Fonctionnalités les mieux notées
Communications avec les invités
Gestion des réservations
Pour locations saisonnières
Guesty
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des réservations
Pour locations saisonnières
Réservation en ligne
eviivo
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des réservations
Réservation en ligne
Traitement des paiements
Beds24
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Gestion des réservations
Gestion des stocks
Google Sheets
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Importation et exportation de données
Recherche/Filtre
RMS Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des réservations
Gestion des taux
Support client
ResNexus
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des réservations
Réservation en ligne
Traitement des paiements
Avantio
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des réservations
Pour locations saisonnières
Réservation en ligne

Avis sur freetobook

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
81%
4
6%
3
6%
1
6%
Radka
Radka
manager (Slovénie)
Immobilier commercial, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Easy, simple to use

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : - great and fast support

Avantages :

It's very simple to use and all basic component, which you need to start and work are free of charges

Inconvénients :

- calendar in channel manager to close out the channels is too much complicated - miss the connection to the google Hotel Ads - for the moment can be used only in UK, would be nice to use it over EU countries

Réponse de l'équipe de freetobook

il y a 4 ans

Thank you for your feedback and kind words Radka. I will take on board your comments re Google HPA and hopefully this can be addressed :)

Annie
Owner (R.-U.)
Hôtellerie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Great Product and great custome service

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Collates all calendars accross multiple OTAs User friendly and guest booker friendly

Avantages :

Seamless integration, idiot proof training videos, cost effective

Inconvénients :

nothing I can think of

Ian
Joint owner (R.-U.)
Hôtellerie, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Brilliant, professional and supportive company

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : We ran a Guest House for 3 years and Freetobook were our Channel Manager. In the entire time we used them, they were absolutely fantastic. Any question/query we asked was quickly answered. We weren’t dealing with an “outsourced” customer service department, so everything was clear. It truly felt like a “partnership” rather than a service provider we used. When we sold our business, Freetobook made the transfer over to the new owners simple. All the other service providers we were using made the transition unbelievably difficult both for ourselves and the new owners. In our opinion you will never find a better Channel Manager than Freetobook. Awesome!

Avantages :

Simplicity to use and robustness of the product. Customer service was also exceptional

Inconvénients :

There is nothing I didn’t like about Freetobook.

Terri
Owner (Canada)
Hôtellerie, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

A lot of manual input

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : There was a lot of manual input required for the "free" application.

Avantages :

I was able to manage my rooms. There was also a direct booking function.

Inconvénients :

The function to manage rooms on multiple platforms was expensive so I had to be on top of the bookings to ensure I didn't get double bookings. I could only put one room on an OTA and if I took a direct booking I had to ensure that the room was available and/or close it out on the OTA first.

Réponse de l'équipe de freetobook

il y a 4 ans

Thanks for the feedback. I can see that you used the system just over three years ago for a short while and, as you mention, did not take up any of the chargeable services. The channel manager is the service that would have put an end to the manual inputting of third party bookings and risk of double booking. After an initial setup fee the only ongoing cost is #1 per booking made via the connected channels (so never your own bookings) and these are capped at a maximum of #49 per month. In quiet months like we have seen many of this year (2020 - covid) there have been MANY monthly invoices going out at #0... ZERO... all the while our usual support levels have been available for all customers and the system has not stopped doing what it does. If you'd like to give us another try and see all the features we've added since you left please get in touch with us!

Derek
Administrator (R.-U.)
Hôtellerie, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Aberfoyle Inn recommends Freetobook

5,0 l’année dernière

Commentaires : This has been a godsend to our business, it's features are easy to use, understand and implement to our staff, the cost is inexpensive but if using a few OTA's I would definitely recommend the channel manager feature, it saves so much time and effort allowing us to concentrate on the guests instead of a computer

Avantages :

Freetobook is so easy to use, set up and integrate with current systems

Inconvénients :

Nothing yet, so far I have nothing but praise for Freetobook and its care team.

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