Pour qui ?

Les départements de la communication interne adorent Universe. Ils allégeront également la difficulté d'utiliser des logiciels intranet obsolètes pour les TI et aideront la haute direction à créer un effectif engagé, informé et heureux.

Notes moyennes

15 avis
  • Note globale 4.5 / 5
  • Facilité d'utilisation 4.5 / 5
  • Service client 4.5 / 5
  • Fonctionnalités 4.5 / 5
  • Rapport qualité-prix 4.5 / 5

Informations sur le produit

  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Oui, obtenez un essai gratuit
  • Déploiement Installation (Mac)
    Cloud, SaaS, web
    Installation (Windows)
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Happeo
  • https://www.happeo.com/fr/
  • Fondé en 2017

En savoir plus sur Happeo

Universe est la principale plateforme de travail numérique tout-en-un qui permet aux communicateurs internes de se connecter avec leurs employés de manières entièrement nouvelles. La plateforme regroupe l'intranet, la collaboration et le réseautage social en une solution unifiée.

Les grandes entreprises et les organisations à forte croissance, telles que Randstad Sourceright et Groupe Chantelle, utilisent Universe pour atteindre, engager et être à l'écoute de plus de 220 000 employés dans le monde entier et libérer la valeur de l'engagement des employés.

Happeo - Fonctionnalités

  • Accès mobile
  • Archivage et rétention
  • Gestion de versions
  • Gestion des documents
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des ressources numériques
  • Gestion du cycle de vie du contenu
  • Gouvernance de l'information
  • Outils de collaboration
  • Recherche
  • Signature électronique
  • Blogs
  • Calendrier des événements
  • Chat et messagerie
  • Conférences audio et vidéo
  • Enquêtes et feedback
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des newsletters
  • Partage des fichiers
  • Répertoire d'employés
  • Benchmarking
  • Employee Recognition
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des objectifs
  • Gestion des performances
  • Sondages d'opinion
  • Centre d'appel
  • Chat et messagerie
  • Conférences audio et vidéo
  • Enregistrement des appels
  • Gestion des fax
  • Partage des fichiers
  • Reconnaissance SVI et vocale
  • Routage des appels
  • Chat et messagerie
  • Conférences vidéo
  • Enquêtes et feedback
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Fils de discussion
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des tâches
  • Notifications push
  • Partage des fichiers
  • Recherche
  • Blogs
  • Calendrier des événements
  • Chat et messagerie
  • Galerie de photos
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des enquêtes
  • Gestion des newsletters
  • Partage social
  • Répertoire d'employés
  • Téléphonie
  • Accès mobile
  • Chat et messagerie
  • Collaboration entre plusieurs utilisateurs
  • Conférences audio et vidéo
  • Enregistrement des appels
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des fax
  • Messagerie vocale
  • Partage des fichiers
  • Routage des appels
  • Chat et messagerie
  • Enquêtes et feedback
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Gestion de contenu
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
  • Partage des fichiers
  • Répertoire d'employés
  • Discussions et forums
  • Gestion de contenu
  • Gestion de site web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des groupes
  • Gestion des médias sociaux
  • Gestion des événements
  • Idéation et production participative
  • Modération de contenu
  • Répertoire de membres
  • Chat en temps réel
  • Collaboration
  • Gestion de contenu
  • Gestion des documents
  • Partage des fichiers
  • Recherche
  • Blogs
  • Discussions et forums
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des stratégies
  • Recherche
  • Wiki
  • Blogs
  • Chat en temps réel
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Gestion de la publicité
  • Gestion des groupes
  • Gestion des événements
  • Intégration des médias sociaux
  • Médiathèque
  • Sécurité des données
  • Tag sur les médias sociaux
  • Brainstorming
  • Conférences vidéo
  • Correction en temps réel
  • Forums de discussion
  • Gestion de contenu
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
  • Arbre de décision
  • Catalogage/catégorisation
  • Collaboration
  • Forums de discussion
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la base de connaissances
  • Portail libre-service
  • Recherche en texte intégral

Avis les plus utiles sur Happeo

Better than email or Slack to keep everyone in the company up-to-date and connected.

Publié le 06/02/2019
Utilisateur vérifié
Enterprise Sales Executive D-A-CH
Logiciels, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Facilitates communication, and improves the collaboration within our company. All over quicker communication for things that would otherwise require having physical meetings, or exchanging a lot of email.

Avantages: Happeo is a great tool for both team communication, but also inter-departmental communication. It makes connecting with our remote workers seamless, and it’s really easy to keeps conversations organized by topic (or "channel"). This has really helped to improve the communication and collaboration between most of our departments, e.g. Sales and Marketing are much closer together now, and we can keep different offices in different time zones better up-to-date. Happeo saves us a lot of time and emails. We actually use it next to Slack, where we use Slack for immediate, direct communication, Happeo is the better channel for important company updates that no one should miss, and knowledge that should stay in the company and not drown in some chat conversation.

Inconvénients: Not much, would be great if there would be more integrations with all the tools we’re using in our company. Happeo has a Slack integration as well as G Suite, but I’d love to see it connected to Asana for example as well. We have requested this with their product team, and they confirmed they will soon develop it for us.

Excellent digital workplace solution

Publié le 08/08/2019
Ainsleigh W.
Communications officer
Logiciels, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Happeo is a great tool for companies of all sizes using GSuite and looking to implement a true digital workplace solution. We're reducing drastically the amount of 'FYI' emails we send and using the platform for collaboration on projects. Happeo is the central storage place for all important company information, all our team members use the platform in their daily work.

Avantages: Happeo has completely changed the way we work together. As a small, but geographically dispersed company, Happeo allows our whole team to source and share important information at any time. GSuite integration makes collaboration and knowledge sharing very streamlined It's by far the best 'intranet' tool I've worked with and the team at Happeo are very helpful and always open to suggestion and available to give advice. We've seen features that we've requested be added to the roadmap and go live on the platform.

Inconvénients: There is always room for improvement, the page editing can feel a little bulky if you're trying to get a lot of info onto one page. In general, the tool is pretty easy to use and any issues can be checked out with Happeo support. The benefit of working with a startup is that they are flexible and willing to respond to feedback and eager to make improvements.

One Of The Best Social & Collaborative Intranet Tools That I have worked with

Publié le 07/02/2019
Utilisateur vérifié
Head Of International Business Development
Services financiers, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: We are using Happeo for internal communication purpose company-wide. We’re using it bring departments closer together, align them and establish a knowledge exchange throughout the whole company. It’s our internal community platform so to say, but without the noise other platforms may have. I can just fully recommend it to everyone who’s struggling with employee engagement or aligning departments and offices.

Avantages: All the features that Happeo offers are great to have, for example, channels to communicate and collaborate around projects, teams or topics, intranet pages with smart widgets that can be managed by the departments themselves, people where we can find contact data and who reports to whom, as well as the handy search function searching across email, drive and other tools used at the workplace. Also, its easy integration with other apps like Google G Suite and Slack is a real help. It also has apps across all devices/platforms like iOS and mobile apps.

Inconvénients: Would great if we could specify the notifications per channel a bit more, other than that I did not find any drawback while using Happeo since a long time. But as far as I know they are working on it.

Creating a global community with Happeo

Publié le 08/08/2019
Klara O.
Marketing and Communications Coordinator - North America -
Ressources humaines, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Based on my experiences, social platform users have high expectations by default -- partly -- due to Facebook. So be prepared for requests pointing at features which well-known social sites already have. We're working on the accessibility of analytics behind our colleagues' activities in Happeo's platform.

Avantages: Happeo gives all the tools I need to be part of my workplace's wider community. I can find colleagues easily whom I never met before and reach out them right away. I appreciate all the new features because this shows Happeo wants to improve and add further value to its clients.

Inconvénients: It is something that Happeo could not help at the beginning and comes from my workplace's global presence. => It is difficult to manage a dozen different domains without being a superuser. This is topped with the differences certain regions have from an IT perspective.

Semplify the communication

Publié le 20/09/2018
Maurizio B.
Project Manager
Textile, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Happeo is easy to use and the support is great.
It needs a bit of "culture" investment that is not always easy to do

Avantages: Happeo simplifies the teamwork with "channels" where the team can discuss, share the files (with GDrive or Team Drive), share calendar, etc. Who joins the channel can see all old and new discussions and documentation, simplifying the entry of a new member into a team, a project, etc.
The channel is full managed also with mobile app
In order to manage an intranet portal, Happeo permits also to integrate the channels in the "Happeo Pages"

Inconvénients: Happeo could appear as "another instrument" and the users engagement is not easy (especially for "old" users that know only e-mail). Training is essential. Improvement of notifications (ex: via email) could help
Happeo is base on Gmail accounts. Could be a bit "tricky" to use on personal devices whit personal and company google account (especially for "pages").

Lire d'autres avis