Description de OpenPM

OpenPM offers a fully integrated billing and claims management system that automates accounts receivables management while producing extensive reports to help you better manage your organization. As a cloud-based application, OpenPM provides a level of access to your system never before possible. Our real-time claims management features will improve your cash flow and streamline billing and claims follow-up processes.

Qui utilise OpenPM ?

RCM Companies, along with large practices that need more than the generic PM functionality provided by vendors focused on the needs of providers. All specialties, including Anesthesiology.

Où peut-on déployer OpenPM ?

Cloud, SaaS, web, Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

À propos de l'éditeur

  • par OpenPracticeSolutions
  • Situé à Stow, É.-U.
  • Fondé en 2005
  • Chat

Pays disponibles

États-Unis

Langues

anglais

À propos de l'éditeur

  • par OpenPracticeSolutions
  • Situé à Stow, É.-U.
  • Fondé en 2005
  • Chat

Pays disponibles

États-Unis

Langues

anglais

OpenPM en vidéos et en images

OpenPM Logiciel - 1 - aperçu
OpenPM Logiciel - 2 - aperçu
OpenPM Logiciel - 3 - aperçu

Comparez le prix du logiciel OpenPM avec ses alternatives

À partir de

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449,00 $US/mois

Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Non
Version gratuite Non
Version gratuite Non

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Non
Essai gratuit Non

Fonctionnalités - OpenPM

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Base de données de clients
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Booking Management
  • Calendrier des événements
  • Champs personnalisables
  • Confirmation et rappels
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des clients
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des rendez-vous
  • Historique des clients
  • Importation et exportation de données
  • Indicateur de disponibilité
  • Intégration de sites web
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Messagerie SMS
  • Modèles personnalisables
  • Notifications en temps réel
  • Paiements en ligne
  • Paiements électroniques
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification des cours
  • Planification des groupes
  • Planification des événements
  • Portail client
  • Rappels
  • Rappels par e-mail
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rendez-vous récurrents
  • Réservation de chambres
  • Réservation en ligne
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Synchronisation du calendrier
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • e-mail marketing

Logiciels d'agenda : afficher la liste complète

  • API
  • Accueil des patients
  • Base de données de clients
  • Bons de commande
  • Comptabilité clients
  • Conforme HIPAA
  • Conformité ICD-10
  • Conformité Sarbanes-Oxley
  • Création de tableaux de bord
  • Estimation
  • Facturation médicale
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Fonctions pour secteur médical
  • Gestion des achats
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des collectes
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des flux de trésorerie
  • Gestion des recettes
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des réclamations
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion financière
  • Grand livre général
  • Graphiques
  • Historique des clients
  • Historique des transactions
  • Intégration DMP/DMI
  • Intégrations de tiers
  • Monitoring
  • Paiements électroniques
  • Planification des patients
  • Portail des patients
  • Prise en compte des revenus
  • Programmation des tâches
  • Projections
  • Prévision
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Stockage de documents
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des commandes
  • Traitement des lots
  • Traitement des paiements
  • Vérification de données
  • Vérification de l'admissibilité à l'assurance
  • Workflow basé sur les règles
  • Évaluation des risques

Logiciels de RCM (Revenue Cycle Management) : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Avis de versement
  • Base de données de clients
  • Clôture de réclamations
  • Conforme HIPAA
  • Devis
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Gestion de cabinet
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des collectes
  • Gestion des demandes de paiement
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des recettes
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des réclamations
  • Graphiques
  • Historique des factures
  • Messagerie instantanée
  • Modèles de documents
  • Modèles personnalisables
  • Paiements électroniques
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Prescription électronique
  • Programmation des tâches
  • Rappels
  • Rapports d'historique
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Saisie de codes et de frais
  • Soumission électronique
  • Stockage de documents
  • Stockage sécurisé des données
  • Suivi de la conformité
  • Suivi des références
  • Tableau de bord d'activités
  • Tableau de bord personnalisable
  • Traitement des cartes de crédit
  • Vérification de l'admissibilité à l'assurance

Logiciels de facturation pour le secteur médical : afficher la liste complète

  • API
  • Accueil des patients
  • Alertes/Notifications
  • Base de données de clients
  • Conforme HIPAA
  • Dossier médical informatisé et partagé
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Facturation médicale
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des dossiers patients
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des modèles
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des réclamations
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tâches
  • Graphiques
  • Intégrations de tiers
  • Messagerie instantanée
  • Modèles personnalisables
  • Paiements électroniques
  • Participation des patients
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification des médecins
  • Planification des patients
  • Portail client
  • Portail des patients
  • Portail libre-service
  • Prescription électronique
  • Prise en charge de plusieurs médecins
  • Programmation des tâches
  • Rappels
  • Rappels par e-mail
  • Rapports d'historique
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Stockage de documents
  • Tableau de bord d'activités
  • Vérification de l'admissibilité à l'assurance

Logiciels de gestion pour cabinet médical : afficher la liste complète

Alternatives à OpenPM

Plus d'alternatives à OpenPM

Avis sur OpenPM

Lire les 14 avis

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par note

5
13
1
1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001
Bambi A.
Billing Manager (É.-U.)
Cabinets médicaux, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Customized software, tailored to your practice needs!

5 il y a 10 mois

Commentaires : My overall experience has been positive. OpenPM always has an open ear, they are willing to listen to see how they can best serve us as their client, we find great value in that!

Avantages :

What I like most about OpenPM is the reporting. The reports are reliable, easy to navigate and can be customized if need be! Everything you need is at your fingertips, without having to run several reports to capture multiple data points.

Inconvénients :

The release notes are always made available when optimizations are rolled out; however, I would like to see OpenPM offer webinars that go over the releases. We want to be sure we are using the software to its fullest potential so that we may optimize workflows and maximize efficiency.

Réponse de l'équipe de OpenPracticeSolutions

il y a 10 mois

Bambi, Thank you for taking the time to right a review! It is so great to hear that OpenPM is meeting your needs and you find our team easy to work with. Your ideas around the release notes are in fact something we are working on! Stay tuned as we plan to expand on this over the next year. A webinar is a good suggestion, Thank you!

Diana W.
COO (É.-U.)
Développement de programmes, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

OpenPM Review

5 il y a 9 mois

Commentaires : Customer service is a cut above the rest with OpenPM.

Avantages :

I have used many practice management systems during my 25 years in the medical billing/collections field. OpenPM is so quick to set up, and functionality fits a biller. This is the only system I have ever used that dunns a pt's statement correctly, by the last payment date, not the DOS.

Inconvénients :

I would like a screen, that shows the entire history of the encounter including all payments and adjustments.

Réponse de l'équipe de OpenPracticeSolutions

il y a 9 mois

Diana, Thank you for your review! So happy to hear that you love the dunning statements and our customer service! Speaking of customer service, we are reaching out to you regarding the desire for a screen that shows the entire history of the encounter including all payments and adjustments...we have that and will review with you how to see it! Thanks again Diana, Your OPS team

Andrew E.
Owner/physician (É.-U.)
Cabinets médicaux, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

AVOID - simply does not work

1 l’année dernière

Commentaires : OpenPM is the single largest ongoing problem in my office. I am unable to bill effectively. I do not trust the software or it's representatives. Have many lost claims as a result. OpenPM is an expensive mistake.

Avantages :

Nothing! I can't think of a single good thing to say.

Inconvénients :

As above - simply does not work. I was able to get very few claims through without HOURS of troubleshooting. No immediate tech support available to resolve issues. Responses to requests for help are typically delayed 24 to 48 hours. Support has frequently able to resolve the issues in the short term, but is unable to identify the root problems to prevent the same issues from occuring repeatedly. OpenPM staff typically tries to shift blame to my staff - claiming I am not enrolled with insurers, that EDI links have not been set up, that ERA agreements are not in place, etc. All of this is easily verifiably not true.

Réponse de l'équipe de OpenPracticeSolutions

il y a 11 mois

Thank you for taking the time to write a review. We are very sorry to hear that your early experience with OpenPM was not positive. The OPS team is very committed to serving our customers and ensuring a high level of satisfaction with our software and service. We are pleased that our one-on-one training sessions have provided the assistance needed to get you back on track as a happy customer!

Jamie P.
Billing Manager (É.-U.)
Cabinets médicaux, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Favorite Software

5 il y a 3 mois

Avantages :

There is such an ease of navigation and an intuitive flow to how things are set up from the dashboards to the way that claims are so easy to resubmit correctly. I work remotely as the billing manager, but I can still make sure that reception has all the info they need to correctly charge patients by lots of places for me to put notes and information. Also, their support team is just phenomenal. Totally knowledgeable and very responsive!

Inconvénients :

I really just like working on it. There is not anything that comes to mind that I don't like or feel is missing.

Réponse de l'équipe de OpenPracticeSolutions

il y a 3 mois

Jamie, Thank you for your kind review. We built and continue to develop OpenPM based on the needs of our billers. Less clicks and automation is the key! Thank you for being our customer, we appreciate you.

Brian M.
Partner (É.-U.)
Cabinets médicaux, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

The best practice management system that we use.

5 il y a 10 mois

Commentaires : Having nearly 30 years experience in the practice management space, OpenPM is a joy to work with. Everything about their company is about efficiency and helping you succeed. Support is top notch and they get back to you quickly if they do not know the answer. Updates are automatic and occur frequently, bringing many new features each time.

Avantages :

The product is easy to implement and train new users on. Security and change logs allow for easy troubleshooting. Built in clearinghouse information makes it easy to see the status of all claims that are in process.

Inconvénients :

More robust clinic summary dashboards would be helpful. I know that OpenPM is working on this and I believe we will see them in 2021.

Réponse de l'équipe de OpenPracticeSolutions

il y a 10 mois

Brian, we can't thank you enough for your kind words about OpenPM! We appreciate the time you took to give us your positive praise and the suggestion for more robust clinic summary dashboards. We work hard to meet and exceed expectations so your request is going to the product team! Thank you again!