17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de RoomPriceGenie

En 5 minutes par jour et pour le prix d'un café, vous pouvez maintenant déterminer le prix de vos chambres avec la même expertise d'un grand hôtel de chaîne.

Détendez-vous et laissez faire tout le travail à cet outil puissant. Les variables prises en compte incluent des milliers d'autres prix d'hôtel, le nombre de vos chambres libres par nuit et la période analysée. Ensuite, en utilisant un algorithme avancé, le logiciel trouve le prix parfait. Ce système de gestion des recettes peut vous faire gagner du temps et augmenter vos revenus jusqu'à 15 %. Pourquoi ne pas l'essayer gratuitement ?

Qui utilise RoomPriceGenie ?

Petits et moyens hôtels, chambres d'hôte, relais. Le logiciel s'adapte également aux petits groupes hôteliers, car il offre la simplicité, la qualité et un excellent rapport qualité-prix ; facile à utiliser pour un personnel non formé.

RoomPriceGenie Logiciel - 1
RoomPriceGenie Logiciel - 2
RoomPriceGenie Logiciel - 3
RoomPriceGenie Logiciel - 4
RoomPriceGenie Logiciel - 5

RoomPriceGenie ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

RoomPriceGenie

RoomPriceGenie

5,0 (13)
119,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
37
Intégrations introuvables
5,0 (13)
4,9 (13)
5,0 (13)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
19,99 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
73
80
4,6 (209)
4,8 (209)
4,9 (209)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à RoomPriceGenie

PriceLabs
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des recettes
Synchronisation de données
Tarification dynamique
Atomize
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
RateTiger
Fonctionnalités les mieux notées
Inventaire des salles
Réservation en ligne
Synchronisation multicanale
DATA SEEKERS
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse des prix
Suivi de prix des concurrents
Tarification dynamique
SYMSON
Fonctionnalités les mieux notées
Règles de tarification personnalisées
Suivi de prix des concurrents
Tarification dynamique
Wheelhouse
Fonctionnalités les mieux notées
Planification des prix
Règles de tarification personnalisées
Tarification dynamique
Beyond
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des prix/des marges
Pour locations saisonnières
Tarification dynamique
Quicklizard
Fonctionnalités les mieux notées
Moteur d'adaptation des prix
Règles de tarification personnalisées
Tarification dynamique
BlackCurve
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.

Avis sur RoomPriceGenie

Note moyenne

Note globale
5,0
Facilité d'utilisation
5,0
Service client
5,0
Fonctionnalités
4,9
Rapport qualité-prix
4,9

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
100%
Daníel
Daníel
ceo (Islande)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôtellerie, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Couldn't be happier

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : After contacting them I instantly received an answer. All questions or requests are usually dealt with instantly and our needs regarding price management have been met in every way. The service feels very professional and it has given us a lot of insights into how we can fill our rooms sooner for the best possible rates at any given time.

Avantages :

Room price Genie has made a huge impact in our company since we started using it. The price suggestions are spot on, the system is easy to use and the customer service team is phenomenal. The pricing is fair and you immediately feel the benefits and value it brings.

Inconvénients :

Dont have anything negative to point out at this time.

Sohta
CEO (Japon)
Hôtellerie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Best dynamic pricing app ever

5,0 il y a 5 ans

Avantages :

Cost is low. Working well. Support staffs are good. Good UI and UX. I am satisfied with it.

Inconvénients :

Nothing. I don't know why many people don't use it.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôtellerie, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

A perfect starting point

5,0 il y a 6 ans

Avantages :

Since using this system it has allowed us to really focus on our key areas of growth really well. We have gone from strength to strength and this is definitly with the assistance of this system.

Inconvénients :

It would be good to be able to focus on other areas of our property also, but nothing bad as such.

Chance
General Manager (É.-U.)
Hôtellerie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Huge Time Saver!

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Mine is a 24 unit motel and I could not compete with the bigger hotels constantly changing their rates. I used to have to change my rates on the OTAs manually. I had to do Expedia et al on one site and Booking.com et al on another. I usually had to adjust different room types and days individually. It took a lot of time. This was AFTER I reviewed all of my competitors' prices and decided on mine.
Even without a truly comparable hotel in my area, Genie helps me to better determine rates, see trends, react to others' changes and maximize profit.

Avantages :

Easy to use. I can set minimums and maximums. I can override the pricing if I want. It updates ALL of the OTAs automatically when I make a simple adjustment and several times a day when it checks my competitors' rates. The customer service team is great! They get back to me right away and help with questions. I can finally adjust my rates like the other hotels. Before, I would spend a lot of time determining and changing rates, only to have my competitors react to my new rates , and I didn't have time to start over.

Inconvénients :

It isn't Genie's fault, but I don't have any really comparable competitors for my competitive set. It still helps a lot and saves so much time, but if there were true comparable competitors, it could do more.

Natalia
Natalia
Innkeeper (É.-U.)
Hôtellerie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Increase Your REvenue with RoomPriceGenie

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : We signed up with Room Price Genie about a year ago after watching their highly informative (and entertaining) video clip on YouTube. What made us sign up was that we realized that small B&Bs, inns, and hotels are losing money both in high season (pricing too low) and in low season (pricing too high). It was exactly our story - we just don't know how to price well in relation to the local competition. And since we are located in a very dynamic area - by major international airport - hotel prices change daily, if not hourly. Room Price Genie created a logarithm for us to reflect the local economy and help us climb peaks and valleys. As a consequence, our ADR got lower, but our RevPAR got higher, reflecting higher occupancy and improving the efficiency of our property. What we really like is that on any specific date we can create our own mark-up or discount if we feel that the logarithm is not on target. This is might be true in times of inclement weather, local events, airport closures or group reservations. Updates go into the system immediately and we are still in control. But when we cannot control things - serving our guests - the system does the pricing for us without fail. A month after month we see an improvement in our performance. Customer service is excellent and support is available quickly.

Avantages :

The software is beautiful, very easy to use, set up by the host, flexible enough to incorporate our situation on the ground, accurate in relation to local competition, provides an immediate update to the PMS.

Inconvénients :

We like everything. There are hardly any negatives about the software. In six months they made at least one complete overhaul of the system - giving even more clarity and flexibility to users. So the system is fresh and constantly being improved and updated.