15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de ContentStudio

ContentStudio est un outil multi-usage de gestion des réseaux sociaux et de content marketing qui vous permet de découvrir, composer et partager le meilleur contenu. Il dispose d'une suite de produits pour la découverte, la publication, la planification, l'analyse et l'automatisation de contenu afin d'aider les équipes marketing de réseaux sociaux à travailler et à collaborer efficacement.

C'est l'outil idéal pour découvrir le contenu tendance, gérer plusieurs réseaux sociaux, recycler les publications evergreen, analyser les performances, collaborer avec l'équipe et bien plus encore.

Qui utilise ContentStudio ?

Il est utilisé par des entreprises de toutes tailles pour une gestion efficace de leur contenu sur les réseaux sociaux et autres canaux. Idéal pour les PME, les grandes entreprises, les boutiques d'e-commerce, les blogueurs et les solopreneurs.

ContentStudio Logiciel - 1
ContentStudio Logiciel - 2
ContentStudio Logiciel - 3
ContentStudio Logiciel - 4
ContentStudio Logiciel - 5

ContentStudio ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

ContentStudio

ContentStudio

4,7 (670)
49,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
45
7
4,5 (670)
4,8 (670)
4,6 (670)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
79,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
74
10
4,6 (710)
4,4 (710)
4,7 (710)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à ContentStudio

Agorapulse
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de contenu
Gestion de plusieurs comptes
Planification des publications
Socialinsider
Fonctionnalités les mieux notées
Mesure des performances
Rapports et analyses
Suivi de l'engagement
Publer
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de plusieurs comptes
Planification des publications
Édition automatisée
HubSpot Marketing Hub
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation du marketing
Gestion des campagnes e-mail
e-mail marketing
Zoho Social
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de plusieurs comptes
Planification des publications
Édition automatisée
BuzzSumo
Fonctionnalités les mieux notées
Découverte d'influenceurs
Gestion de contenu
Suivi des promoteurs
SMhack
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Intégration des médias sociaux
Rapports et analyses
Contentsquare
Fonctionnalités les mieux notées
Heatmaps
Rapports et analyses
Suivi des activités
Textmetrics
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de contenu
Gestion des campagnes
Traitement automatique du langage naturel

Avis sur ContentStudio

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
73%
4
24%
3
2%
2
0%
1
0%
Dave
Director
Utilisateur LinkedIn vérifié
Design, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Great Social Media planning tool

4,0 il y a 2 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Tim H.
Tim H.
Owner and Grand High Mucky Muck (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Production audiovisuelle, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Better than I knew!

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : After an initial disappointing experience a long time ago, I've returned to ContentStudio and am pleased that I have. All of my social media accounts for different brands are now under one virtual roof.

Avantages :

I was looking for a substitute for Buffer; while I loved the platform, I was reaching the limits of my current subscription tier, and I needed a solution that had as many of Buffer's features as possible, while not being as prohibitively expensive. Enter ContentStudio (CS). I bought a lifetime subscription through AppSumo a few years ago, used it for a while, then abandoned it, probably because at that time it wasn't as feature-rich as it is now. Then I recently remembered I had it, and tried it again. So far, any feature I loved or needed that Buffer had, showed up in CS as I used it.

Inconvénients :

Sometimes, it's difficult to come from another platform where you're used to finding things in certain places, and while CS has good onboarding, it wasn't always easy to figure out what I wanted to do. Thankfully, support was very responsive, getting back to me within a couple of hours at most.

Rasmus Bernt
Rasmus Bernt
External Senior Management Consultant (Time Limited Assignment) (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Conseil en gestion, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

A solid platform and a rising star

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Overall I'm happy with my weekly use of CS, and recommend it, not only due to their above average features, but also due to their ambitious road map and the team behind.

Avantages :

I love how ambitious the team is, and how solid and well thought out new features are, when they are rolled out. The CS content planner give you a nice and easy to use overview. While the system has a very strong 'Content Discovery and Insights' feature, it also post to several social channels (9 at the moment if I remember right). Their 'Automation Recipes' module is quite unique and let you find, schedule and post relevant content on autopilot, based on the rules you setup. As any serious tools it is also important that CS include 'approval features', so wrong content don't go online

Inconvénients :

As for almost every tool who have entered the market within the last years, Content Studio don't allow direct posting to Instagram. It has nothing to with the tool or the team behind, as they have worked extremely hard to make this happen. IG have simply 'closed the door' temporary, and don't let relative new tools get the needed access to their API. However I know the team continue to work with IG, but also look for any legit alternative. I would love you could post the same posts in more than 1 language (so your followers can read your post in their own language), and as far as I understand, this is already on their road map.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Best bang for your buck

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

I loved the most that it's a very comprehensive tool, and it has everything I need in one place

Inconvénients :

Some features, like the "discover" feature, sometimes feel like they've outdated results.

Erik
CEO (Pays-Bas)
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

No Quality, Not honest!

2,0 il y a 4 ans

Commentaires : - I would seriously recommend anybody NOT to use this platform. It is true that their contentcreation is okay, but the content will not be published on either Twitter or Instagram.
- It's impossible to contact them: no phone, no chat, only e-mail. And you just never know when they respond.
- I tried to cancel the plan, but that's not even possible! So, know I'm forced to block them on my creditcard and PayPal.

Avantages :

- The content editor is very usuabilityfriendly. It's very easy to create and curate content for different platforms. Scheduling, automation (evergreens), use of repetatory hashtags make it very easy.

Inconvénients :

- They offer an integration of blogs with websites, however intergrations with Shopify is not possible although they state it could be. When I asked about, Contentstudio responded that they are still waiting for approval of Shopify. - They have a feature to explore curated content. However this is very limited and only restricted to certain branches. Not really interesting for ecommerce focused on consumers. - Scheduling doesn't work: I scheduled several posts to be published on Facebook, Twitter and Instagram. And although the system gave a notification it had been published, it had not! I had this several times, contacted ContentStudio about it, but never had a response.

Kwan
Kwan
Founder & CEO (Indonésie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Deliver its Promise

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : After Hootsuite, Content studio can be a great contender for content management and posting.
95% scheduled posting delivered. 5% error mostly on Instagram account.
Expecting more refined and richer tools without keeping paying additional add-on services.

Avantages :

- One tool for all your collaboration, content management, and posting. - Pick Content trending or most shared articles and easily add them to post. - There is an add on new influencer tool and analytics reporting - Multiple Workspace for client

Inconvénients :

- Mobile app lacks robust features like on desktop. - failed to shorten links even already connected. - need wider integration with newer apps and tools: glorify, ocoya, pabbly...etc - article summarizes the need to be better. - branding for each workspace with client logo dn theme.