ContentStudio

Qui utilise ContentStudio ?

Il est utilisé par des entreprises de toutes tailles pour une gestion efficace de leur contenu sur les réseaux sociaux et autres canaux. Idéal pour les PME, les grandes entreprises, les boutiques d'e-commerce, les blogueurs et les solopreneurs.

Description de ContentStudio

ContentStudio est un outil multi-usage de gestion des réseaux sociaux et de content marketing qui vous permet de découvrir, composer et partager le meilleur contenu. Il dispose d'une suite de produits pour la découverte, la publication, la planification, l'analyse et l'automatisation de contenu afin d'aider les équipes marketing de réseaux sociaux à travailler et à collaborer efficacement.

C'est l'outil idéal pour découvrir le contenu tendance, gérer plusieurs réseaux sociaux, recycler les publications evergreen, analyser les performances, collaborer avec l'équipe et bien plus encore.

Informations sur ContentStudio

Lumotive

https://contentstudio.io

Fondé en 2016

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation en ligne en direct
  • Documentation
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Présentation des tarifs de ContentStudio

ContentStudio est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de ContentStudio est disponible à partir de 25,00 $US/mois.


À partir de

25,00 $US/mois

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

ContentStudio - Fonctionnalités

  • Analyse des campagnes
  • Attribution de leads
  • Collecte de données multicanal
  • Planification des publications
  • Rapports personnalisables
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des promoteurs
  • Surveillance des concurrents

Logiciels d'analyse des réseaux sociaux : afficher la liste complète

  • Calendrier éditorial
  • Catégorisation/regroupement
  • Ciblage du public
  • Gestion SEO
  • Gestion de la distribution
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des marques
  • Gestion des médias sociaux
  • Gestion vidéo
  • Planification de l'édition
  • Suivi des conversions
  • Édition multicanal

Logiciels de content marketing : afficher la liste complète

  • Contenu audio
  • Contenu vidéo
  • Formulaires Électroniques
  • Gestion SEO
  • Gestion de site web
  • Gestion de versions
  • Indexation de documents
  • Modèles personnalisables
  • Recherche en texte intégral
  • Éditeur d'images
  • Éditeur de texte

Logiciels de gestion de contenu : afficher la liste complète

  • Collaboration
  • Engagement des clients
  • Gestion de contenu
  • Gestion de plusieurs comptes
  • Planification des publications
  • Rapports et analyses
  • Suivi des marques
  • Suivi des médias sociaux
  • Édition automatisée

Logiciels de gestion des réseaux sociaux : afficher la liste complète

  • Analytique
  • Ciblage client
  • Filtrage des mots-clés
  • Gestion de contenu
  • Gestion de plusieurs comptes
  • Gestion des contacts
  • Planification des publications
  • Suivi des conversions
  • Édition automatisée

Outils pour community manager : afficher la liste complète

ContentStudio - Logiciels similaires

Plus d'alternatives à ContentStudio

Avis sur ContentStudio

Afficher 5 avis sur 570

Note globale
4,7/5
Facilité d'utilisation
4,5/5
Service client
4,7/5
Fonctionnalités
4,6/5
Rapport qualité-prix
4,8/5
Tim M.
Circus Owner
Divertissement, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/05/2019

"Secret weapon in your arsenal of content"

Commentaires: This is allowed me to generate content on a regular basis for a few of my blogs and also keeps me personally in the loop with new news and updates.

Avantages: Content Studio is super intuitive and easy to use. When I first got it I was a bit confused about the power it had, however after using it for over year it is now my go to solution for just about everything. You will love this application if you struggle with getting content daily.

Inconvénients: To be quite frank, I don't have things that I don't like about this. They keep rolling out new features, it's easy for me to use, I love the integrations it has... I kinda struggle to think about a negative drawback from it. :/

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/05/2019
Rasmus bernt K.
External Senior Management Consultant (Time Limited Assignment)
Conseil en gestion, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/09/2019

"A solid platform and a rising star"

Commentaires: Overall I'm happy with my weekly use of CS, and recommend it, not only due to their above average features, but also due to their ambitious road map and the team behind.

Avantages: I love how ambitious the team is, and how solid and well thought out new features are, when they are rolled out. The CS content planner give you a nice and easy to use overview. While the system has a very strong 'Content Discovery and Insights' feature, it also post to several social channels (9 at the moment if I remember right). Their 'Automation Recipes' module is quite unique and let you find, schedule and post relevant content on autopilot, based on the rules you setup. As any serious tools it is also important that CS include 'approval features', so wrong content don't go online

Inconvénients: As for almost every tool who have entered the market within the last years, Content Studio don't allow direct posting to Instagram. It has nothing to with the tool or the team behind, as they have worked extremely hard to make this happen. IG have simply 'closed the door' temporary, and don't let relative new tools get the needed access to their API. However I know the team continue to work with IG, but also look for any legit alternative. I would love you could post the same posts in more than 1 language (so your followers can read your post in their own language), and as far as I understand, this is already on their road map.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/09/2019
Michael Z.
Director
Photographie, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/07/2020

"Great Scheduler for social media managers"

Commentaires: Overall a great scheduler for managing multiple accounts.

Avantages: We love that you can schedule many social media accounts over different "desktops" as well as being able to directly publish a WordPress blog directly from the CS Dashboard. The content finder is also useful for creating great curated content. The pricing of CS is also great Very easy to use

Inconvénients: We tried using a few other schedulers we definitely miss seeing all our feeds from all our accounts in one place like Hootsuite does. Support could be improved, we had to ask several questions on a few bugs we noticed however over the week we haven't heard from anybody.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/07/2020
Russell A.
ICT Mentor
Gestion de l'enseignement, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    1/5
  • Facilité d'utilisation
    1/5
  • Fonctionnalités
    2/5
  • Support client
    1/5
  • Rapport qualité-prix
    1/5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/05/2020

"Buggy, features not working, slow support services"

Avantages: The potential. It promises a lot. For the services promised, it should be amazing. It is not.

Inconvénients: feature do not deliver. Couldn't get Twitter analysis, support was very slow to acknowledge, did not correct quickly. There is no easy cancel option to get your money back if you don't like the product. Evergreen is clunky and slow. You're better off writing your own posts and scheduling them on free software. The automatic tools can be confusing and the 'help' videos are their YouTube channel, which makes help hard to find.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/05/2020
Lloyd P.
CEO
Marketing et publicité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/06/2020

"I'm looking forward to the customer service becoming as great as the product."

Commentaires: The product seemed really great based on how it was marketed and it's definitely a great tool. Customer support is kind of a mixed bag. Some days they are more responsive than others, but I suppose that they are doing the best that they can. I was tempted to get a refund and move on to another service but then they kind of gave me an offer that I couldn't refuse.
Content Studio appears to be just what I need to step our social media game up in a major way. I have no complaints about the product itself.

Avantages: The user interface is clean and its easy to use. They have an iphone app(which is necessary to do scheduled postings to Instagram), the features seem to be very useful, they are constantly updating the product and introducing new features. The influencer and analysis add-ons seem pretty promising, just wish they weren't so costly.

Inconvénients: I scheduled two demos because I wanted to have a more in-depth conversation about the features and functionality of the product, but the representatives failed to appear at both web conferences. I think the time difference plays a large role in their slow responsiveness when it comes to resolving customer issues. Also, the pricing isn't exactly great but it isn't bad.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/06/2020