15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Cliniconex

La plateforme de collaboration sur les soins de santé de Cliniconex déclenche chaque mois plus de 800 000 engagements conformes à la loi HIPAA pour les professionnels de la santé et les prestataires de soins aux personnes âgées. Ces solutions interopérables s'intègrent aux DMP/DME (dossier médicaux électroniques) pour permettre l'automatisation et l'autonomie des flux de travail. Consacrez plus de temps aux soins, réduisez les frais d'exploitation et les non-présentations et améliorez la satisfaction des patients. Des rappels de rendez-vous aux notifications d'épidémie en passant par les rappels de programmes de soins, cette solution aide les clients à placer les personnes vulnérables au cœur des soins.

Qui utilise Cliniconex ?

Ces services sont utilisés par les prestataires de soins aux personnes âgées et les cliniques médicales.

Cliniconex Logiciel - 1
Cliniconex Logiciel - 2

Cliniconex ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Cliniconex

Cliniconex

4,9 (16)
0,35 $CA
unique
Version gratuite
Version d'essai gratuite
43
Intégrations introuvables
4,9 (16)
4,6 (16)
5,0 (16)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
1,00 $US
unique
Version gratuite
Version d'essai gratuite
61
Intégrations introuvables
3,6 (9)
3,0 (9)
3,2 (9)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Cliniconex

Matrix
Fonctionnalités les mieux notées
Cartographie des incidents
Gestion de cas juridiques
Gestion des enquêtes
Pabau
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des dossiers patients
Planification des médecins
Planification des patients
Health Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des rendez-vous
Planification des patients
Vagaro
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Confirmation et rappels
Réservation en ligne
vcita
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmation et rappels
Réservation en ligne
Synchronisation du calendrier
Caspio
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des flux de travail
Migration de données
Planification et programmation de projets
Pomelo Health
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmation et rappels
Planification des groupes
Réservation en ligne
Legwork
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmation et rappels
Gestion des calendriers
Messagerie
SimplyBook.me
Fonctionnalités les mieux notées
Planification des rendez-vous
Planification en temps réel
Réservation en ligne

Avis sur Cliniconex

Note moyenne

Note globale
4,9
Facilité d'utilisation
4,9
Service client
5,0
Fonctionnalités
4,7
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
88%
4
13%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Santé, bien-être et fitness, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Cliniconex provides email, phone and text reminders to patients

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : We had unacceptable NO-Show rates, costing money for unfilled appointments; Implementation of reminders significantly reduced No-Show rates. We have used this product for almost 4 years. There was nothing else available at the time.

Avantages :

Easy to set up, and customize; on boarding process walks through options. Great customer service, quick response time. Easy to use for clients. Reminders are generally appreciated by clients. Different options for clients to choose phone, email or text reminders.

Inconvénients :

The cost is significant at $0.35 per reminder. Other vendors provide similar products (thought not as comprehensive) for less money ( $0.10 per reminder by text)

Réponse de l'équipe de Cliniconex

il y a 3 ans

Hi there. Thank you for your review and feedback! We always appreciate honesty from our customers. While Cliniconex is priced as a premium product, our solutions are highly customizable. We adapt our software to your workflows not the other way around! We also charge per cycle or 3 communications. So, if you send an appointment reminder via text to a patient, that will include the initial message, their response and any follow-up instructions you may have. The best part? No character limits! We know you can have a lot of specific information you need to share with your patients.

Chandra
Health Information (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Cliniconex is a game changer for us!

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Cliniconex has wonderful customer support that help you long after implementation and respond almost immediately.

Avantages :

The ability to automatically send an appointment reminder to the resident and/or responsible party from an appointment that is entered in our electronic health record saves us so much time, leaving that extra time for us to spend with our resident. The ability to send out daily/weekly updates during the pandemic to our families has created a sense of security and involvement with our families that is not time consuming at all for staff to generate.

Inconvénients :

The cons with the software's integration with our electronic health record is that we cannot change when the reminder is sent when an appointment is scheduled - the reminder is automatically sent 5 days out from the date of the appointment. It would be nice to have the option to send the reminder when the appointment is created.

Tammy
MOA - Office Manager (Canada)
Psychologie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Excellent Product

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : as explained above freeing up workers time

Avantages :

This has reduced the number of phone calls the office staff has to make to confirm appts with patients. Freeing them for other duties

Inconvénients :

Wish it could be a little more specific for appts for the different doctors. (IE one of our doctors requires a health history questionnaire where the other doesn't and would be nice for the reminder to bring this was ONLY on the appts for that doctor

Réponse de l'équipe de Cliniconex

il y a 3 ans

Hi Tammy. We appreciate the kind review and thank you for being a long-time Cliniconex customer! We wanted to let you know we are fully able to customize reminder messaging to suit the needs of individual providers. Simply ask your account manager for an account review and they will get your reminders set up so they work best for your clinic!

Albert
manager (Canada)
Hôpitaux et soins de santé, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

great product with Amazing support

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : To date, it has been a great relationship and product from our point of view. we hope it continues to expand and improve with more options.

Avantages :

The set up and installation was quite simple. They offer a very hands on approach and great customer support through the process. Any changes, updates and modifications are always simple and accurate.

Inconvénients :

Adding more features to their current product would be helpful. Such as, voice to word dictation on incoming calls and messages.

Tonya
Regional Director of Clinical Services (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Cliniconex

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : WE are pleased with the product adn will be expanding our overall use as we move forward.

Avantages :

Our company (Skilled Rehabilitation) started using the product when the COVID outbreak began. We decided to use this as a way to efficiently communicate with our resident's and family members to keep them a brisk of the ever changing environment. As a company we have been very pleased with ability to adapt and individualize the messages for each facility and or situation.

Inconvénients :

The report function is a nice feature but would be easier to review and or follow up on if the report could be accessed from the site and if it was easier to determine which resident/responsible party contact number was a concern.