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à choisir le meilleur logiciel

Description de ClickSend

ClickSend est un logiciel de communication B2B qui permet aux entreprises d'envoyer et de recevoir facilement des SMS, des e-mails, des messages vocaux et même des messages postaux en ligne dans le monde entier via une application web ou une API. ClickSend, dont le cœur est le SMS et qui gère des milliards de messages dans le monde entier, s'est développé pour offrir une gamme complète de produits offrant un choix et un contexte à vos communications professionnelles. Qu'il s'agisse de messages SMS transactionnels à grande échelle via API ou de campagnes de marketing multicanal via l'application web. ClickSend permet la communication d'entreprise et la résolution de problèmes y afférents.

Qui utilise ClickSend ?

Les PME qui souhaitent communiquer avec leurs clients et leur personnel par SMS et MMS, mais aussi par e-mail et même par courrier postal en ligne, qu'il s'agisse de marketing ou de messagerie transactionnelle via une application web ou une API.

ClickSend Logiciel - 1
ClickSend Logiciel - 2
ClickSend Logiciel - 3
ClickSend Logiciel - 4

ClickSend ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

ClickSend

ClickSend

3,9 (37)
20,00 $AU
Version gratuite
Version d'essai gratuite
37
32
3,9 (37)
4,1 (37)
4,0 (37)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
60,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
79
1
4,1 (726)
4,0 (726)
3,8 (726)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à ClickSend

SendGrid
Fonctionnalités les mieux notées
API
Gestion des campagnes e-mail
Simple Mail Transfer Protocol (SMTP)
Pabbly Connect
Fonctionnalités les mieux notées
ETL (Extract Transform Load)
Gestion des flux de travail
Gestion des intégrations
n8n.io
Fonctionnalités les mieux notées
Configuration des workflows
Intégrations de tiers
Éditeur graphique de workflow
Twilio
Fonctionnalités les mieux notées
Envoi de SMS en masse
Messagerie SMS
Routage des appels
Smartsheet
Fonctionnalités les mieux notées
Champs personnalisables
Planification et programmation de projets
Suivi des projets
Zipwhip
Fonctionnalités les mieux notées
Envoi de SMS en masse
Messagerie bidirectionnelle
Personnalisation de messages
Mojo Helpdesk
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes et remontée des problèmes
Gestion des billets
Portail libre-service
Textmagic
Fonctionnalités les mieux notées
Envoi de SMS en masse
Messagerie SMS
Messagerie planifiée
ROUTEE
Fonctionnalités les mieux notées
Messagerie bidirectionnelle
Messagerie planifiée
Réponses automatisées

Avis sur ClickSend

Note moyenne

Note globale
3,9
Facilité d'utilisation
3,9
Service client
4,0
Fonctionnalités
3,9
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
57%
4
16%
3
3%
2
5%
1
19%
Bhabishya
Bhabishya
Sales Manager (Népal)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Divertissement, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

The best software for SMS and other marketing needs out there

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : I was using ClickSend to send SMS to me and my customers every time a customer places an order on my WooCommerce store. And it helped me a lot to know about the orders faster and to inform the customers about their order faster.

Avantages :

I like everything about ClickSend. They have lots of features and my favourite is SMS. It's the only feature for which I joined their platform, but after joining their platform I found lots of other services they provide. I'm yet to use their every service. But their SMS is the best and they have integration with Zapier which makes it even amazing.

Inconvénients :

What I like the least about this software is the pricing and payment method. Their pricing is higher compared to few platforms I have came across and their minimum top-up is $20 and it's fixed and top of that they only have card as payment option. And this is what I like the least about ClickSend.

eric
Marketing Ambassador/ Social Media (É.-U.)
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Click Send makes SMS with podio Easy

5,0 il y a 4 ans

Avantages :

Clicksend is super easy to set up and it’s so important in our day-to-day communication

Inconvénients :

Nothing. It’s solid. I really enjoy using click send

Daava
Director of HR (É.-U.)
Biens de consommation, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

It's great when it works

2,0 il y a 2 ans

Commentaires : Overall, it works great - WHEN IT WORKS. It allows people to respond to messages. But we are disappointed right now because no one will return our request for help, or even send a list of things to look at. This stopped working during a critical time in communication with our staff, and left us scrambling for a different way to reach out to them. We've not been able to use this for 4 weeks (or so) now, and our funds are stuck there with no response.

Avantages :

We found it easy to upload our teams' numbers and track how many text messages went out. Easy to track billing. After doing a trial with no set phone number, we decided to invest in one specific phone number. Most of our employees do not work at a computer, so it made broadcasting messages simple, quick and effective.

Inconvénients :

Recently, texts started failing. We can't figure out why. We have reached out to Customer Service twice to resolve the issue. While we aren't a big user on their platform, the fact is the failed text messages are costing us. We can't trouble shoot effectively this way. No one is reaching back out to us.

Réponse de l'équipe de ClickSend

il y a 2 ans

Hi Daava, I'm sorry to hear that you have concerns about message delivery in the ClickSend platform. While global messaging can be complex, our Support Team should be able to assist, and I am both surprised and concerned that they were not able to solve your problem. I'd love to hear more about the issue so that we can improve our service and product. Please feel free to email me directly, or you can get in touch with our Support Team 24/7 via Online Chat, or at support@clicksend.com.

Mikhail
Senior Operations Associate (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great One-Stop-Shop for Business Texting

5,0 il y a 5 ans

Avantages :

- SUPER affordable payment options - Plenty of flexibility in terms of set-up, which made it easy to fold ClickSend into a very unusual business model - Interface was smooth and easy to explain during roll-out

Inconvénients :

- Would be nice to have more intuitive routing for situations where multiple users use the same number, i.e. if someone texts the number "out of the blue" - No landline texting!

Pamela
Pamela
Chief Experience Officer (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Externalisation/délocalisation, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Love the integration with Zoho

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Overall we are pleased with ClickSend and use it with Zoho CRM for most of our customers.

Avantages :

ClickSend integrates with Zoho CRM. We can have two-way conversations with our clients, stored in their records. ClickSend just added the feature to send group messages. It's easy to send a message. The cost is great too, and inbound messages are free!

Inconvénients :

Creating SMS templates is confusing. It would be nice to have the ability to create workflows in Zoho CRM using ClickSend. Adding the option to schedule the messages would be a big plus!

Réponse de l'équipe de ClickSend

il y a 3 ans

Hi Pamela, thanks for your comments. We're pleased that you find ClickSend easy to use and a good price. A lot of people say that! Also thanks for the other feedback which we have fed into our product development team - so watch this space!