Pour qui ?

La plateforme sert différents secteurs et différents modèles commerciaux. Le spectre va du commerce électronique à la mobilité et gagne le secteur des assurances, par exemple Deutsche Bahn, HelloFresh, Chrono24.

Notes moyennes

10 avis
  • Note globale 4.1/5
  • Facilité d'utilisation 3.5/5
  • Service client 4.3/5
  • Fonctionnalités 3.7/5
  • Rapport qualité-prix 4.2/5

Informations sur le produit

  • Version gratuite Non
  • Essai gratuit Non
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • CrossEngage
  • https://www.crossengage.io
  • Fondé en 2015

En savoir plus sur CrossEngage

We fix marketing complexity to create meaningful customer engagement. So customers come to stay. CrossEngage integrates all data available (product data, user data, order data, and behavioral data) into 360-degree customer profiles, adding easy-to-use customer journey and segmentation tools, and connects this setup to your favorite marketing channels for email, direct mailing, programmatic advertising, social ads, and any other channel.

CrossEngage - Fonctionnalités

  • Analyse des comportements
  • Conformité RGPD
  • Couplage des données
  • Gestion des campagnes
  • Intégration de données
  • Modélisation prédictive
  • Personnalisation
  • Profils de clients
  • Segmentation de la clientèle
  • Analyse de texte
  • Analyse des sentiments
  • Analyse prédictive
  • Analytique
  • Collecte de données multicanal
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des enquêtes et sondages
  • Segmentation de la clientèle
  • Tableau de bord
  • Actions découlant d'un événement
  • Base de données de contacts
  • Campagnes multiples
  • Gestion des canaux
  • Gestion des leads
  • e-mail marketing
  • CTA personnalisables
  • Campagnes de drip marketing
  • Contenu dynamique
  • Lead scoring
  • Marketing social
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Sales intelligence
  • Search marketing
  • Segmentation
  • Suivi des visiteurs de sites web
  • Suivi du ROI et de l'analytique
  • Tests A/B
  • Analytique
  • Collecte de commentaires
  • Contenu vidéo
  • Gamification
  • Gestion communautaire
  • Gestion de la communication
  • Gestion des désabonnements
  • Messagerie instantanée
  • Syndication de contenu

Avis les plus utiles sur CrossEngage

CrossEngage CDP -

Publié le 07/09/2018
Utilisateur vérifié
Senior Growth Hacker
Ressources humaines, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Overall CrossEngage helps us tremendously in building automated communication campaigns on multiple platforms. It is a great tool to use for transactional as well as marketing communication. We make good use of the platform to distribute our audiences across major platforms as well for use in segmented marketing and as a basis for lookalike audiences for prospecting.

Avantages: The platform has a straightforward internal logic and a matching interface. It is really easy to use the two built-in main features (customer attributes and events) to build segments and customer journeys. I find the ways in which these segments and journeys can be put to use in automating communication intuitive.

Inconvénients: There are certain integrations that are lacking and some of the integrations are a real challenge to set up, especially since quick development resulted in sub-par documentation.

Réponse de l'éditeur

envoyé par CrossEngage le 01/10/2018

Hello,

Thanks for your honest feedback. We are happy that CrossEngage helps you to easily orchestrate campaigns across multiple channels. We are constantly developing new integrations to provide additional functionality. As you wrote, we don't always manage to update the documentation accordingly. In these cases, we are happy to help you in person. Furthermore, we are currently updating our complete documentation.

Best,
Manuel

Great tool to orchestrate existing marketing channels

Publié le 20/09/2018
Christian E.
Team Lead CRM
Vente en gros, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
4/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Great experience, responsive, nice and helpful people

Avantages: - many integrations --> possibility to use and align existing tools/channels (emarsys, optilyz, etc.)
- all user and product data actionable in one place
- high personalization possible (combination of customer feed and real time customer behavior)

Inconvénients: - no raw data export of statistics yet
- no campaign flow chart yet (therefore multi step campaigns are a bit more difficult to maintain)

Réponse de l'éditeur

envoyé par CrossEngage le 02/10/2018

Hello Christian,

As one of our first clients we are glad that you appreciate using our tool. As you know, we are trying to improve our statistics features. In addition, our new stories feature will greatly improve the overview of campaigns.

Best,
Manuel

Very agile company to set up cross channel campaigns

Publié le 12/09/2018
Daniela S.
Senior CRM
Vente au détail, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
4/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Our main focus of using CrossEngage is to control for the right communication for our customers at the right point in time to create moments.

Avantages: The possibilities are endless especially with the right partners at hand. Continuous developments in UI and the application itself. Can handle a huge amount of date in an impressive speed.

Inconvénients: Not every implementation can be used intuitively and needs some time to practise.

Réponse de l'éditeur

envoyé par CrossEngage le 02/10/2018

Hello Daniela,

It's good to hear from you. We are happy to support your cross-channel campaigns in the best possible way. For a simpler implementation, we steadily continue to optimize our user interface and simplify the integration processes. To provide your customers with unique moments, we are eager to personally help you to set up new campaigns.

Best,
Manuel

Holistic Campaign Management Tool

Publié le 12/09/2018
Melanie S.
Head of CRM, Brand Management & Graphic
Vente au détail, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
3/5
Note globale
3/5
Facilité d'utilisation
3/5
Fonctionnalités
3/5
Support client
3/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Good cooperation in developing solutions for our business needs

Avantages: High flexibility to set up communication for various channels
Great segmentation perfomance

Inconvénients: Good UI but still complex in use due to different set ups of connection to CMS/3rd party tools

Réponse de l'éditeur

envoyé par CrossEngage le 02/10/2018

Hello Melanie,

We are very happy about your review and the close cooperation. Due to our best-of-breed approach, there are of course always different scenarios, which we want to realize in the best possible way for each client. If there is still a problem here, please let us know.

Best,
Manuel

I need more reporting possibilities

Publié le 10/09/2018
Ramona M.
Trainee Online Marketing
Marketing et publicité, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
2/5
Facilité d'utilisation
3/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: Possibility to easily send trigger emails. Convenient placeholders and easy way of changing e.g. dates of voucher codes. Creating pools and segments is really easy. Support is always really quick and helping

Inconvénients: There's not really a good way for us to build reportings around our campaigns. It would be really handy to download the reports you get in every campaign Dashboard. Additionally this dashboard is a bit annoying to set the date every time. The time frame is really long.. to look at 2 weeks or the last week without changing the dates/timeframe and see everything first sight would be better.

Réponse de l'éditeur

envoyé par CrossEngage le 02/10/2018

Hello Ramona,

Thank you very much for your suggestions, we take that to heart. The upcoming statistics API might help you to set up dashboards according to your own requirements. We are also working on our own dashboard, which will summarize the relevant parameters of your campaigns. More about that soon.

Best,
Manuel

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