15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de CrossEngage

En tant que l'une des principales plateformes de données client (CDP) en Europe, elle vous permet de créer un véritable engagement client. CrossEngage intègre toutes les données disponibles (données produit, données utilisateur, données de commande et données comportementales) dans une seule vue client à 360 degrés. Mettez au même endroit toutes vos données en silos afin de cibler, segmenter et activer de manière autonome les leads en temps réel. Avec CrossEngage, vous pouvez facilement créer des parcours client et connecter cette configuration à vos canaux marketing préférés.

Qui utilise CrossEngage ?

La plateforme sert différents secteurs et différents modèles commerciaux. Le spectre va du commerce électronique à la mobilité et gagne le secteur des assurances, par exemple Deutsche Bahn, HelloFresh, Chrono24.

CrossEngage Logiciel - 1
CrossEngage Logiciel - 2
CrossEngage Logiciel - 3
CrossEngage Logiciel - 4
CrossEngage Logiciel - 5

CrossEngage ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

CrossEngage

CrossEngage

4,1 (10)
1 000,00 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
115
30
3,5 (10)
4,2 (10)
4,3 (10)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
14,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
202
70
4,1 (6 729)
4,3 (6 729)
4,1 (6 729)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à CrossEngage

Zoho CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Données en temps réel
Gestion de l'assistance téléphonique
Gestion de la communication
Bloomreach
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des campagnes e-mail
Optimisation mobile
SAS Customer Intelligence 360
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse des campagnes
Planification des campagnes
Suivi des conversions
Synerise
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des campagnes
Segmentation
Tests A/B
Centralpoint
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Mailchimp
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des campagnes e-mail
Gestion des e-mails
e-mail marketing
SimpleCRM
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des leads
Génération de leads
ActiveDEMAND
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation du marketing
Gestion des e-mails
Gestion des leads
Ortto
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation du marketing
Gestion des campagnes e-mail
Gestion des listes

Avis sur CrossEngage

Note moyenne

Note globale
4,1
Facilité d'utilisation
3,5
Service client
4,3
Fonctionnalités
3,7
Rapport qualité-prix
4,2

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
20%
4
70%
3
10%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Ressources humaines, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

CrossEngage CDP -

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : Overall CrossEngage helps us tremendously in building automated communication campaigns on multiple platforms. It is a great tool to use for transactional as well as marketing communication. We make good use of the platform to distribute our audiences across major platforms as well for use in segmented marketing and as a basis for lookalike audiences for prospecting.

Avantages :

The platform has a straightforward internal logic and a matching interface. It is really easy to use the two built-in main features (customer attributes and events) to build segments and customer journeys. I find the ways in which these segments and journeys can be put to use in automating communication intuitive.

Inconvénients :

There are certain integrations that are lacking and some of the integrations are a real challenge to set up, especially since quick development resulted in sub-par documentation.

Réponse de l'équipe de Spotler

il y a 6 ans

Hello, Thanks for your honest feedback. We are happy that CrossEngage helps you to easily orchestrate campaigns across multiple channels. We are constantly developing new integrations to provide additional functionality. As you wrote, we don't always manage to update the documentation accordingly. In these cases, we are happy to help you in person. Furthermore, we are currently updating our complete documentation. Best, Manuel

Christian
Christian
Team Lead CRM (Allemagne)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente en gros, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great tool to orchestrate existing marketing channels

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : Great experience, responsive, nice and helpful people

Avantages :

- many integrations --> possibility to use and align existing tools/channels (emarsys, optilyz, etc.) - all user and product data actionable in one place - high personalization possible (combination of customer feed and real time customer behavior)

Inconvénients :

- no raw data export of statistics yet - no campaign flow chart yet (therefore multi step campaigns are a bit more difficult to maintain)

Réponse de l'équipe de Spotler

il y a 6 ans

Hello Christian, As one of our first clients we are glad that you appreciate using our tool. As you know, we are trying to improve our statistics features. In addition, our new stories feature will greatly improve the overview of campaigns. Best, Manuel

Melanie
Head of CRM, Brand Management & Graphic (Allemagne)
Vente au détail, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Holistic Campaign Management Tool

3,0 il y a 6 ans

Commentaires : Good cooperation in developing solutions for our business needs

Avantages :

High flexibility to set up communication for various channels Great segmentation perfomance

Inconvénients :

Good UI but still complex in use due to different set ups of connection to CMS/3rd party tools

Réponse de l'équipe de Spotler

il y a 6 ans

Hello Melanie, We are very happy about your review and the close cooperation. Due to our best-of-breed approach, there are of course always different scenarios, which we want to realize in the best possible way for each client. If there is still a problem here, please let us know. Best, Manuel

Daniela
Senior CRM (Allemagne)
Vente au détail, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Very agile company to set up cross channel campaigns

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : Our main focus of using CrossEngage is to control for the right communication for our customers at the right point in time to create moments.

Avantages :

The possibilities are endless especially with the right partners at hand. Continuous developments in UI and the application itself. Can handle a huge amount of date in an impressive speed.

Inconvénients :

Not every implementation can be used intuitively and needs some time to practise.

Réponse de l'équipe de Spotler

il y a 6 ans

Hello Daniela, It's good to hear from you. We are happy to support your cross-channel campaigns in the best possible way. For a simpler implementation, we steadily continue to optimize our user interface and simplify the integration processes. To provide your customers with unique moments, we are eager to personally help you to set up new campaigns. Best, Manuel

Ramona
Trainee Online Marketing (Allemagne)
Marketing et publicité, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

I need more reporting possibilities

5,0 il y a 6 ans

Avantages :

Possibility to easily send trigger emails. Convenient placeholders and easy way of changing e.g. dates of voucher codes. Creating pools and segments is really easy. Support is always really quick and helping

Inconvénients :

There's not really a good way for us to build reportings around our campaigns. It would be really handy to download the reports you get in every campaign Dashboard. Additionally this dashboard is a bit annoying to set the date every time. The time frame is really long.. to look at 2 weeks or the last week without changing the dates/timeframe and see everything first sight would be better.

Réponse de l'équipe de Spotler

il y a 6 ans

Hello Ramona, Thank you very much for your suggestions, we take that to heart. The upcoming statistics API might help you to set up dashboards according to your own requirements. We are also working on our own dashboard, which will summarize the relevant parameters of your campaigns. More about that soon. Best, Manuel