Keen

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Pour qui ?

Marketers and brand executives who want to start proving the financial worth of their marketing investments and decisions.

Notes moyennes

5 avis
  • Note globale 4.5 / 5
  • Facilité d'utilisation 3.5 / 5
  • Service client 4.5 / 5
  • Fonctionnalités 4 / 5
  • Rapport qualité-prix 4.5 / 5

Informations sur le produit

  • À partir de 25 000,00 $US
  • Prix Per Brand
  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Non
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Keen Decision Systems
  • http://keends.com
  • Fondé en 2010

En savoir plus sur Keen

Keen is a unified marketing measurement and optimization platform that calculates Marketing's full financial contribution across all channels (digital, traditional media and store-level) in real-time. More importantly, Keen's forward-focused algorithms model prescriptive plans to optimize future investments by channel--by week. As a result our customers experience an average 25% lift in year one.

Keen - Fonctionnalités

  • Analyse prédictive
  • Attribution de canal
  • Cartographie du parcours client
  • Mesure des performances
  • Statistiques sur les médias sociaux
  • Suivi des campagnes
  • Suivi du RIO
  • Tableau de bord
  • Tests A/B
  • Web analytics
  • Analyse des sentiments
  • Benchmarking
  • Exploration de données (data mining)
  • Fonctions pour l'enseignement
  • Fonctions pour secteur médical
  • Fusion de données
  • Intelligence artificielle et machine learning
  • Modélisation et simulation
  • Prévision de la demande
  • Analyse prédictive
  • Attribution entre canaux
  • Attribution multi touch
  • Cartographie du parcours client
  • Modélisation de l'attribution
  • Segmentation du public
  • Suivi des conversions
  • Suivi du RIO
  • Analyse prédictive
  • Budgétisation et prévision
  • Calendrier de marketing
  • Collaboration
  • Configuration et suivi des objectifs
  • Gestion des dépenses
  • Organigramme de programmation
  • Outils de présentation
  • Planification des médias
  • Suivi des projets
  • Analyse de régression
  • Analyse de survie
  • Analyse multivariée
  • Découverte d'associations
  • Prévision
  • SPC (statistical process control)
  • Simulation statistique
  • Stockage de fichiers
  • Suivi de la conformité
  • Série temporelle

Produits suggérés

Avis les plus utiles sur Keen

Real VALUE in real time

Publié le 12/09/2018
William (bill) M.
Consumer Insights Lead
Produits alimentaires, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: We are moving spending based on new buying service, new copy campaigns, and current data in real time. We are utilizing in full co-operation with HAVAS (media buying) to maximize ROI when it is appropriate. We are having smart discussions around when ROI is not the first priority (competitive blocking, new item introduction, etc.). Overall, a much improved conversation versus our once a year conversation from traditional Marketing Mix.

Avantages: 1. The ability to stay current (45-90 days behind - depending on data availability). Looking at last years results when you are on a new campaign or spending in places you never have before is always only half the picture.
2. The ability to adjust the model structure as you learn more around variables that may impact. I can now add in eComm impact as I gain data in this area, etc.
3. Challenging the "norms" of the past. Media purchasing today is different than 2010 so why should the norms be the same.

Inconvénients: 1. Requires more "hands on" (versus throwing over the fence to throw back). This has the pros of more knowledge developed but the con on time.
2. Tool is new(er) and they are constantly updating and making easier to use. It is very functional today, and will likely even be easier by the time you read this, but there pains with this growth depending on how new you join. Pro of this is that you can help direct that growth.

Fast, Actionable Results

Publié le 09/07/2019
Adam C.
VP, Account Director
Produits alimentaires, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: The customer service with Keen has been one of the best features. The support team is always quick to walk us through solutions or take over a project for the sake of time.

Avantages: What attracted us most to Keen was the cadence of reporting and granularity of the output. Waiting 6-12 months is often too long to action on the results and similarly, only having results at a broad channel level did not give us the level of detail needed to make optimizations. Keen has solved for both of those concerns.

Inconvénients: The biggest challenge has been the way spend is amortized over the course of the campaign versus tied to the specific time period. This does not always align with the way we secure media.

Good Product

Publié le 10/09/2018
Susan K.
Digital Brand Manager
Biens de consommation, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
3 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Overall the working experience and relationship is good. Working through a data input restatement to ensure data accuracy.

Avantages: Gives us a good sense of ROI and helps us make decisions on tactics for the future.

Inconvénients: Not super user-friendly. Takes a bit of onboarding.

Keen provides insights to drive an efficient & profitable marketing mix

Publié le 24/01/2019
Diane P.
Brand Manager
Produits alimentaires, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
3 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: The ability to run scenarios in the software allows for the marketing team to align on the most efficient and effective marketing tactics to maximize the spend's ROI and NPV.

Inconvénients: The training on the system has to be very detailed so the inputs and constraints are captured accurately to generate applicable results.

Excellent Tool

Publié le 28/01/2019
Utilisateur vérifié
Director of Strategic Finance and Initiatives
Biens de consommation, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
3 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Very proactive, and attentive. Have been great about working with us to get to a working model quickly.

Avantages: -Scientific approach to projections
-Ability to layer in many different kinds of tactics
-Attribution
-Early results tied with our internal data, which earned our trust

Inconvénients: A little complicated to use for traditional marketing employees.

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