Keen

Keen

par Keen Decision Systems

Qui utilise Keen ?

Marketers and brand executives who want to start proving the financial worth of their marketing investments and decisions.

Description de Keen

Keen is a unified marketing measurement and optimization platform that calculates Marketing's full financial contribution across all channels (digital, traditional media and store-level) in real-time. More importantly, Keen's forward-focused algorithms model prescriptive plans to optimize future investments by channel--by week. As a result our customers experience an average 25% lift in year one.

Informations sur Keen

Keen Decision Systems

http://keends.com

Fondé en 2010

Prix de Keen

Keen n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit. La version payante de Keen est disponible à partir de 25 000,00 $US.

À partir de

25 000,00 $US

Prix

Per Brand

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Keen - Fonctionnalités

Logiciels d'analyse marketing
Analyse prédictive
Attribution de canal
Cartographie du parcours client
Mesure des performances
Statistiques sur les médias sociaux
Suivi des campagnes
Suivi du RIO
Tableau de bord
Tests A/B
Web analytics
AI/Machine Learning
Analyse des sentiments
Benchmarking
Exploration de données (data mining)
Fonctions pour l'enseignement
Fonctions pour secteur médical
Fusion de données
Modélisation et simulation
Prévision de la demande
Analyse prédictive
Attribution entre canaux
Attribution multi touch
Cartographie du parcours client
Modélisation de l'attribution
Segmentation du public
Suivi des conversions
Suivi du RIO
Analyse prédictive
Budgétisation et prévision
Calendrier de marketing
Collaboration
Configuration et suivi des objectifs
Gestion de projets
Gestion des dépenses
Outils de présentation
Planification des médias
Roadmap stratégique
Analyse de régression
Analyse de survie
Analyse multivariée
Découverte d'associations
Prévision
SPC (statistical process control)
Simulation statistique
Stockage de fichiers
Suivi de la conformité
Série temporelle

Avis sur Keen

Afficher 5 avis sur 5

Note globale
4,4/5
Facilité d'utilisation
3,6/5
Service client
4,4/5
Fonctionnalités
4,2/5
Rapport qualité-prix
4,7/5
William (bill) M.
Consumer Insights Lead
Produits alimentaires, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/09/2018

"Real VALUE in real time"

Commentaires: We are moving spending based on new buying service, new copy campaigns, and current data in real time. We are utilizing in full co-operation with HAVAS (media buying) to maximize ROI when it is appropriate. We are having smart discussions around when ROI is not the first priority (competitive blocking, new item introduction, etc.). Overall, a much improved conversation versus our once a year conversation from traditional Marketing Mix.

Avantages: 1. The ability to stay current (45-90 days behind - depending on data availability). Looking at last years results when you are on a new campaign or spending in places you never have before is always only half the picture.
2. The ability to adjust the model structure as you learn more around variables that may impact. I can now add in eComm impact as I gain data in this area, etc.
3. Challenging the "norms" of the past. Media purchasing today is different than 2010 so why should the norms be the same.

Inconvénients: 1. Requires more "hands on" (versus throwing over the fence to throw back). This has the pros of more knowledge developed but the con on time.
2. Tool is new(er) and they are constantly updating and making easier to use. It is very functional today, and will likely even be easier by the time you read this, but there pains with this growth depending on how new you join. Pro of this is that you can help direct that growth.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/09/2018
Susan K.
Digital Brand Manager
Biens de consommation, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 10/09/2018

"Good Product"

Commentaires: Overall the working experience and relationship is good. Working through a data input restatement to ensure data accuracy.

Avantages: Gives us a good sense of ROI and helps us make decisions on tactics for the future.

Inconvénients: Not super user-friendly. Takes a bit of onboarding.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 10/09/2018
Adam C.
VP, Account Director
Produits alimentaires, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 09/07/2019

"Fast, Actionable Results"

Commentaires: The customer service with Keen has been one of the best features. The support team is always quick to walk us through solutions or take over a project for the sake of time.

Avantages: What attracted us most to Keen was the cadence of reporting and granularity of the output. Waiting 6-12 months is often too long to action on the results and similarly, only having results at a broad channel level did not give us the level of detail needed to make optimizations. Keen has solved for both of those concerns.

Inconvénients: The biggest challenge has been the way spend is amortized over the course of the campaign versus tied to the specific time period. This does not always align with the way we secure media.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 09/07/2019
Diane P.
Brand Manager
Produits alimentaires, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 24/01/2019

"Keen provides insights to drive an efficient & profitable marketing mix "

Avantages: The ability to run scenarios in the software allows for the marketing team to align on the most efficient and effective marketing tactics to maximize the spend's ROI and NPV.

Inconvénients: The training on the system has to be very detailed so the inputs and constraints are captured accurately to generate applicable results.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 24/01/2019
Utilisateur vérifié
Director of Strategic Finance and Initiatives
Biens de consommation, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 28/01/2019

"Excellent Tool"

Commentaires: Very proactive, and attentive. Have been great about working with us to get to a working model quickly.

Avantages: -Scientific approach to projections
-Ability to layer in many different kinds of tactics
-Attribution
-Early results tied with our internal data, which earned our trust

Inconvénients: A little complicated to use for traditional marketing employees.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 28/01/2019