15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de absence.io

absence.io est une solution qui aide les professionnels RH à facilement traiter les congés des équipes, les vacances des employés, les absences et les congés payés.

Grâce à absence.io, les utilisateurs n'ont plus besoin de saisir les données manuellement, car l'agenda est consultable à la fois par le personnel RH et le reste des employés afin de pouvoir effectuer les demandes de congé en cliquant sur certaines dates. Le système prévient les chevauchements ou réservations de congés en double, tandis que la configuration du planning de travail peut être ajustée facilement.

Qui utilise absence.io ?

Principalement des petites et moyennes entreprises de 15 à 1 500 employés.

absence.io Logiciel - 1
absence.io Logiciel - 2
absence.io Logiciel - 3
absence.io Logiciel - 4

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absence.io

absence.io

4,7 (36)
2,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
49
5
4,6 (36)
4,5 (36)
4,5 (36)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
4,75 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
355
13
4,6 (250)
4,3 (250)
4,4 (250)

Alternatives à absence.io

Factorial
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la paie
Pointage
Suivi du temps en ligne
Jibble
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des feuilles de temps
Suivi du temps en ligne
Suivi du temps en ligne
Bizneo HR
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion des feuilles de temps
Gestion des ressources humaines
Connecteam
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Planification du personnel
Suivi du temps en ligne
Sesame HR
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des feuilles de temps
Planification du personnel
Suivi du temps en ligne
WebHR
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion de la paie
Gestion des ressources humaines
Timesheets.com
Fonctionnalités les mieux notées
Suivi du temps
Suivi du temps en ligne
Suivi du temps en ligne
Workzoom
Fonctionnalités les mieux notées
Acquisition de talents
Gestion des feuilles de temps
Versement direct
niikiis
Fonctionnalités les mieux notées
Planification du personnel
Suivi du temps en ligne
Suivi du temps en ligne

Avis sur absence.io

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
81%
4
14%
3
3%
1
3%
Roxy
Roxy
Operations Manager (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Good software :)

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : Lots of data, easy to use

Avantages :

Price is right, I like the slack integration and my team finds it useful too, has a great support team that is always friendly and very responsive.

Inconvénients :

I'm still waiting for a google cal integration, I have encountered a few annoying bugs but team has always been proactive to fix and that's to be expected from a budding company. Worth the tradeoff

Anastasia
Head of Operations (Autriche)
Services financiers, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Absence is a simple and minimalistic tool for time tracking

4,0 il y a 2 mois

Commentaires : We have used Absence for many years, and it satisfies the needs of our small company. Perhaps a bigger company would prefer a more complex tool, but it works great for a startup. All you need to do is punch in your hours and select vacation/WFH days in the calendar when needed.

Avantages :

I like that Absence is very minimalistic and it's easy to navigate around the platform. There's no unnecessary features. You get emails when someone selects you as a substitute or when you need to approve someones vacation. You also get notified when your leave was approved. You can also easily see how many vacation days you have left and check the calendar of other employees.

Inconvénients :

Sometimes it can be not very straightforward when it comes to the approval process and selecting substitutes. At least in our case, I wasn't able to select someone who was working from home as my substitute. Also we're for some reason getting the German calendar instead of the Austrian one, but that might be our fault.

L
President (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Télécommunications, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Terrible customer service, stay away

1,0 il y a 3 ans

Avantages :

It worked well enough for what we needed as we used it for the past few years.

Inconvénients :

Customer service is non existent. None of my users can currently sign in as it says our account is temporarily suspended and to contact customer service. We did that and they don't even respond to emails yet gladly keep charging my credit card. Having to file a dispute now, all while employees keep emailing me that they want to book vacation but the tool isn't working, so I have NO idea how much time anyone has left now.

Flóra
HR Manager (Hongrie)
Services et technologies de l'information, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great tool for smaller companies with a lot of features

5,0 l’année dernière

Commentaires : I would absolutely recommend this tool to other smaller businesses - really easy to use from admin point of view and many useful reports can be created. The customer support team is also quick and professional.

Avantages :

This is a great software for time tracking, vacation requests and reports. You can easily overview the whole company thanks to the very clever platform. Employees like it a lot - easy to use. Your Manager just need to have one click and your request is approved. You can include comments/easily overview your whole absence availability. Customer support is also great and quick.

Inconvénients :

Sometimes it is quite complex to modify a request - you need to completely delete the previous one or you need to re-book the existing one. This can be a bit uncomfortable as sometimes only the admin can help. When the year starts, absences can mix up a bit so you need to take care of cross-checking the numbers.

Pat
HRBP (R.-U.)
Produits pharmaceutiques, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Great System

5,0 il y a 8 mois

Commentaires : I have absolutely no hesitance in fully recommending absence io to other business

Avantages :

The ease of the implementation and daily use is exceptional the after service from the team is outstanding and queries are answered promptly and with expertise

Inconvénients :

some of the configuration when a colleague changes shift working is rime consuming to implement

Réponse de l'équipe de absence.io

il y a 8 mois

Hello Pat, thank you so much for the amazing feedback! We are honored to hear that you like our software so much! best wishes, your absence.io team