Qui utilise Koomi POS ?

Les établissements de restauration rapide et de vente de boissons comme les franchises, les food trucks, les bars à jus de fruits, les cafés, les boulangeries, les épiceries fines, les pizzerias, etc. qui veulent gérer et réduire la perte de clients pendant les heures de pointe.

Description de Koomi POS

Le premier point de vente conçu pour les établissements de restauration rapide, sur place et à emporter, qui permet de passer des commandes en ligne et classiques. Koomi met fin à la perte de clientèle pendant vos heures de pointe et dispose d'une application de commande entièrement intégrée pour la livraison et les plats à emporter.

Informations sur Koomi POS

Koomi

https://www.koomi.com/en/

Fondé en 2015

Vidéo de Koomi POS
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Présentation des tarifs de Koomi POS

Koomi POS n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Koomi POS est disponible à partir de 79,00 $US/mois.


À partir de

79,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de Koomi POS

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mobile (iOS natif)

Formation

  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Koomi POS - Fonctionnalités

  • Caisse pour détaillant
  • Caisse pour restaurants
  • Carte de fidélité
  • Emplacements multiples
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commissions
  • Gestion des remises
  • Gestion des retours
  • Intégration e-commerce
  • Lecture de codes-barres
  • Profils de compte client
  • Signature électronique

Logiciels de caisse : afficher la liste complète

  • Autorisations d'accès utilisateur
  • Caisse pour bars
  • Caisse pour restaurants
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commissions
  • Gestion des prix
  • Gestion des remises
  • Gestion des stocks
  • Lecture de codes-barres
  • Suivi des retours
  • Suivi des ventes
  • Support de carte de fidélité
  • e-commerce

Logiciels de caisse pour iPad : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Carte de fidélité
  • Commande en ligne
  • Gestion de table
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des conseils
  • Gestion des livraisons
  • Gestion des stocks
  • Partage de l'addition
  • Rapports et analyses
  • Vérifications distinctes

Logiciels de caisse pour restaurants : afficher la liste complète

  • Comptabilité intégrée
  • Facturation
  • Gestion de table
  • Gestion des cuisines
  • Gestion des employés
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des menus
  • Gestion des réservations
  • Gestion des stocks
  • Point de vente (PDV)
  • Rapports et analyses

Logiciels de gestion de restaurant : afficher la liste complète

  • Achats
  • Analyse nutritionnelle
  • Fonctions pour cafétérias
  • Fonctions pour établissements de soins
  • Gestion des recettes
  • Gestion des stocks
  • Paiements et financement en ligne
  • Planification des menus
  • Point de vente (PDV)
  • Repas gratuits et réduits
  • Suivi des plateaux
  • Écoles
  • Étude des coûts

Logiciels de gestion pour la restauration : afficher la liste complète

  • Analyse nutritionnelle
  • Calcul du coût de la main-d'œuvre
  • Coût des recettes
  • Gestion de la comptabilité
  • Gestion de la production
  • Gestion des clients
  • Gestion des recettes
  • Gestion des stocks
  • Gestion des ventes
  • Historique des ventes
  • Informations nutritionnelles et sur les ingrédients

Logiciels pour boulangeries : afficher la liste complète

Koomi POS - Alternatives

Plus d'alternatives à Koomi POS

Avis sur Koomi POS

Lire tous les avis

Note globale

4,4/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,4
Service client 4,4
Fonctionnalités 4,1
Rapport qualité-prix 4,3

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Écrivez votre avis !
Dominique R.
co propriétaire
Restaurants, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/08/2020

"Satisfaction"

Commentaires: très bien

Avantages: Le personnel est très sympathique et disponible

Inconvénients: Certaines options qui pourrait être très utile ne sont pas disponible

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/08/2020
Mathilde R.
Copropriétaire
Restaurants, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/06/2020

"Excellent 👌"

Avantages: Koomi, c’est hyper rapide, efficace et intuitif.

Inconvénients: Je n’ai pas encore rencontré de situation irritante avec Koomi!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/06/2020
Shannon W.
Operations Manager at Palm Lane
Hôtellerie, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/11/2018

"Palm Lane Review"

Commentaires: Koomi has been a really, really great tool for Palm Lane. We love how straightforward it is to train staff on. I can't wait to see how we both can grow to better streamline processes in the future.

Avantages: It's super simple to teach, easy to use and straightforward. Having the iPad setup is a simple tool for our business to use. I also love the app integration and hope that as our business grows, the Koomi Palm Lane app will become the most used app for guest's to use.

Inconvénients: I do have a few wishlist items: the ability to "out of stock" items via the app directly, breaking down menu screens so that if we click on a salad it then leads to Protein Options, Salad Dressing Options, etc. (currently it's one giant list that you scroll through), for the Dine-In option via the App, the ability for the guest to choose a table number, some more analytics at the end of the day (better breakdown of "for here" or "to go" processed orders rather than scrolling through the master report).

  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/11/2018
Jeremy L.
President
Vente au détail, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/09/2020

"Koomi, the point of sale app that we chose!"

Commentaires: We save money, we serve more customers and there's no downtime. The customer service is INCREDIBLE. I don't usually make reviews but Koomi's team is so good that I had to. They are very close to their clientele so I feel safe. Accepting payments is one our core operations and we need perfect execution.

Avantages: Koomi is very easy to use. It was very easy to integrate it with Leaves House's team and with our the other softwares and hardwares that we were using. It also works with the SRM (Quebec). Its simplicity helps us to serve the clientèle better and spend less energy on staff training .

Inconvénients: I think there could be some improvements on the analytics side. Having said that, Koomi is very close to their users, their team listens and they are working on that.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/09/2020
Mackenzie S.
owner
Produits alimentaires, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    2 /5
  • Support client
    2 /5
  • Rapport qualité-prix
    2 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    3/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/06/2019

"Btter than some, not the best"

Commentaires: Account manager is a problem solver, jumps to action. On-boarding was far from what you would expect. I had an hour on the phone to learning back of house. Almost identical to the sales pitch. Once you set it up yourself there is very little beyond that and you have to figured it out on the spot from there. As someone who is an owner, working in the restaurant, I have very little time to sit down and trouble shoot new software. We were told there is a one time intro for you or staff but we squeezed in a 15 - 20 minute 101 over the phone the day it was set up. I later asked if there is a handbook or sheet I can hand to new staff? No, there isn't. Fortunately, I have a young and patient staff who are doing their best . We had A LOT of problems with the printer, the Koomi router disconnecting, we were told this was exceptional but what it really was was EXTREMELY inconvenient and reflected very badly on us to our customers. Line ups at brunch with a printer system network only printing 6 out of 20 orders to the kitchen. Long waits, wrong orders, scrambles tables. It was a nightmare. My working hours are 6 am to 6 pm most days (with an admin day once a week) and my liaison at Koomi works from 9 - 5, Monday to friday. I am only able to address this during my "off" hours after work and this led back and forth phone calls and emails and this was not the "support" I expected. Worst was my staff were extremely frustrated and I wish I could have been assisted them with more info.

Avantages: This product was an a significant upgrade from the original POS we inherited with the purchase of our business. I appreciate being able to see detailed and itemized reports. This data has saved me time since I not longer have to input sales analysis stats. I also appreciate it's "real time" updates from the dash board to the master Koomi.

Inconvénients: I did not find it seamless or the design as intuitive as square or cluster ( which each have their own pros and cons). Visually the lay out of the items in each category does not mach our needs and the lack of any color doesn't allow for easy menu scrolling. There are a lot of little details that are not very well thought out ex. Customer orders a coffee and a sandwich. We process it as for here - it prints in the kitchen. Moments later the customer decided to take it with them or add another item, it is then reprocessed and re printed to the kitchen. This can cause the kitchen to be wasting food. Also, no split bills option is a constant issue for us. All updates made on dashboard have to apply to your restaurant and your app. You are essentially giving your online customers the same access as you would in house staff BUT it's not obvious if you're not a familiar user and how to use each option isn't clear.
Example: We sell a sandwich, when you have to option to make it a combo for a set price. My in house staff will highlight the sandwich (10), then select "combo"(4.75) from the sandwiches options. Then are the specifics of that combo soup (0), salad (0), tea(0), type of tea (0), coffee (0). So sandwich combo = 14.75$
If they use the app they can select sandwich (10), then they are not obligated to select make it a combo before that can select soup(0) , salad (0), coffee (0), or tea (0). So they can select sandwich (10) + Soup (0)+tea(0) = 10$

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/06/2019