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Description de Guidewire

Système d'administration d'assurance basé sur le cloud complet et évolutif qui rationalise les processus tels que la souscription, la facturation, etc.

Qui utilise Guidewire ?

Non fourni par l'éditeur

Guidewire Logiciel - 1

Guidewire ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Guidewire

Guidewire

3,3 (15)
1,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
15
Intégrations introuvables
3,5 (15)
3,3 (15)
4,1 (15)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
1,00 €
Version gratuite
Version d'essai gratuite
56
Intégrations introuvables
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Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Guidewire

AdInsure
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Financial Services Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des clients
Gestion des pipelines
Gestion des polices d'assurance
Majesco P&C and General Insurance
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
NowCerts
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commissions
Gestion des contacts
Gestion des polices d'assurance
A1 Tracker
Fonctionnalités les mieux notées
Données en temps réel
Gestion des tâches
Règlement des réclamations
Applied Epic
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commissions
Gestion des documents
Gestion des polices d'assurance
Verity
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Jenesis Software
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Gestion des polices d'assurance
Gestion des stratégies
GO-INSUR
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.

Avis sur Guidewire

Note moyenne

Note globale
3,3
Facilité d'utilisation
3,5
Service client
4,1
Fonctionnalités
3,3
Rapport qualité-prix
3,3

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
27%
4
27%
3
20%
1
27%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Bon produit

3,0 il y a 11 mois

Avantages :

Un incontournable dans le domaine de l'assuranceBon produit. Personnalisable

Inconvénients :

Nécessite des spécialiste à chaque personnalisationMise en route longue et complexeCertifications pour devenir spécialiste très coûteuse et examen non disponible en français.

Shovesh Kumar
Shovesh Kumar
Senior Relationship Manager (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Assurance, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Guidewire - An Insurance Management Software

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : It helped to manage all policies in a single dashboard. With it's three components policycenter, billingcenter and claimcenter it became easy to process everything automatic. We able to process policies and during claim process it doesn't require bulk documents, it requires all data and all processes digitally.

Avantages :

This is easy to use with advanced cloud based technology. User freiendly user interface. Best gadget or a manager for a insurance company to manage all the data and process them automatically. It helps to fulfill all reqirements of insurance companies according to market demand. It gives cloud service with low cost operations. It's policycenter feature analyze customer requirements and provide them policies according to that. It helps to come to market with new offers and new peoducts. It helps to interact with customers, agents and service providers easily with digital inituitives. You can easily track the process of an assigned task with your representative. Agents can see the commision details according to policy premium. With digital features now you can send documents to your clients or customers to sign digitally and kyc process also became digitalised. Can process customer's insurance claim from a single place. It stores customer data and their policy details. Provides customers various payment options and informs on every update obver email. On every successful transaction it gives customer payment receipt and invoice with all details.

Inconvénients :

During my experience it has given a great success. I haven't found any issue with this software. Nothing to dislike.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Assurance, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Review of Guidewire by an Business Analyst

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : My experience with Guidewire in last 3 years is amazing. Its a great product to work upon and it gives really insightful learning on the functional as well as technical front.

Avantages :

The Guidewire software is very easy to use. It is very user friendly and covers the functionalities in most efficient way. It doesn't change its user experience drastically as the line of business changes so its easy to work with.

Inconvénients :

The complexities of insurance business makes any product which it has in the industry makes it complex. Guidewire is a complex product overall. It requires a basic training of the functionalities of the product to work with.

Tamra
É.-U.
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : GetApp

Worst system -Run fast away

1,0 il y a 6 ans

Avantages :

In the quoting function the prior insurance reports are very helpful for underwriting purposes. The digital signature function is also a positive when issuing new business.

Inconvénients :

The system is very slow. When quoting coverage and making any changes to coverage options the system must completely refresh, this is very unproductive as just revising a quote can take well over an hour and this process should be a matter of a few minutes. This system cannot differentiate between a primary driver and an occasional driver, result is higher premiums to the consumer. Inconsistency when quoting, pricing changes nearly every time you review a quote. When quoting, this system doubled the time it takes to do a simple quote. This system is not efficient for the front end user. They need an agents forum, this system misses the mark completely and hinders productivity.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

A Great Platform to deploy your Insurance suite in P & C Industry.

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : A Great platform to work and deploy your solution on this platform

Avantages :

- Different portals to manage claims, issue policies, and generate bills for customers. - Easy to integrate with internal as well as external systems - Manage many claims simultaneously and also gather claims information on a deeper level

Inconvénients :

- Rating System can be improved - UI is not that great - Business Rules & Validation Rules do not fire up automatically - Overall performance can be improved