Blink

Qui utilise Blink ?

Travailleurs mobiles et de terrain, leur permettant d'être connectés, productifs et informés lors de leurs déplacements.

Description de Blink

Solution de portail et application pour les employés moderne, avec un flux personnalisé pour les communications internes, les vidéos, la formation, le partage et les notifications. Blink est idéal pour les équipes mobiles et les employés de première ligne, leur permettant de se connecter, d'être informés et productifs en déplacement. Si vous cherchez un meilleur moyen d'atteindre vos collègues, où qu'ils soient, avec des actualités, des vidéos, des publications, des sondages pertinents et même des notifications d'application, des réservations de vacances, des formulaires de retour au travail. Blink est l'application ultime pour les employés.

Informations sur Blink

Super Smashing

https://joinblink.com

Fondé en 2014

Vidéo de Blink
Play
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Présentation des tarifs de Blink

Blink n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Blink est disponible à partir de 3,20 $US/mois.


À partir de

3,20 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de Blink

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • Support en horaire de bureau
  • En ligne
  • Aucune

Déploiement

  • Installation (Mac)
  • Cloud, SaaS, web
  • Installation (Windows)
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Blink - Fonctionnalités

  • Blogs
  • Calendrier des événements
  • Chat et messagerie
  • Conférences audio et vidéo
  • Enquêtes et feedback
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des newsletters
  • Partage des fichiers
  • Répertoire d'employés

Logiciels d'employee advocacy : afficher la liste complète

  • Benchmarking
  • Gestion des commentaires négatifs
  • Gestion des objectifs
  • Gestion des performances
  • Reconnaissance des employés
  • Sondages d'opinion

Logiciels d'engagement des collaborateurs : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Appels audio
  • Chat en temps réel
  • Conférences vidéo
  • Enquêtes et feedback
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Fils de discussion
  • Gestion des tâches
  • Intégration de tiers
  • Partage des fichiers
  • Recherche

Logiciels de communication d'équipe : afficher la liste complète

  • Base de données des employés
  • Blogs
  • Chat en temps réel
  • Conférences vidéo
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Gestion des enquêtes et sondages
  • Gestion des newsletters
  • Gestion des réunions
  • Partage d'écran
  • Photos des employés

Logiciels de communication interne : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Chat et messagerie
  • Collaboration entre plusieurs utilisateurs
  • Conférences audio et vidéo
  • Enregistrement des appels
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des fax
  • Messagerie vocale
  • Partage des fichiers
  • Routage des appels

Logiciels de communications unifiées : afficher la liste complète

  • Chat et messagerie
  • Enquêtes et feedback
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Gestion de contenu
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
  • Partage des fichiers
  • Répertoire d'employés

Logiciels de digital workplace : afficher la liste complète

  • Analyse de la productivité
  • Configuration et suivi des objectifs
  • Gestion des affectations
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tâches
  • Intégration de tiers
  • Messagerie
  • Notes et commentaires
  • Planification et programmation de projets
  • Suivi de la progression
  • Suivi du temps

Logiciels de gestion d'équipe : afficher la liste complète

  • Forums de discussion
  • Gestion de contenu
  • Gestion de site web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des groupes
  • Gestion des événements
  • Idéation
  • Modération
  • Répertoire de membres

Logiciels de gestion de communautés : afficher la liste complète

  • Chat en temps réel
  • Collaboration
  • Gestion de contenu
  • Gestion des documents
  • Partage des fichiers
  • Recherche

Logiciels de portail web : afficher la liste complète

  • Blogs
  • Discussions et forums
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des stratégies
  • Recherche
  • Wiki

Logiciels intranet : afficher la liste complète

  • Brainstorming
  • Conférences vidéo
  • Correction en temps réel
  • Forums de discussion
  • Gestion de contenu
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches

Outils collaboratifs : afficher la liste complète

  • Accès à distance
  • Assistance à distance
  • Chat vidéo
  • Collaboration
  • Conférences web
  • Gestion des réunions
  • Gestion des tâches
  • Messagerie instantanée
  • Signature électronique
  • Softphone
  • Suivi de l'activité des employés
  • Suivi des fuseaux horaires

Outils de télétravail : afficher la liste complète

Blink - Alternatives

Plus d'alternatives à Blink

Avis sur Blink

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Note globale

4,8/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,7
Service client 4,7
Fonctionnalités 4,6
Rapport qualité-prix 4,8

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Christi K.
Director, Organizational Development and Training
Hôpitaux et soins de santé, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/06/2020

"A Surprise Underdog Comes Through"

Commentaires: I believe we made a great decision by choosing Blink and I would recommend them to any other company looking to up their communication game.

Avantages: In searching for a new communication platform, I thought I knew what I was looking for and which company I would go with. Blink was added as just another platform for comparison. However, during my first demo, I was convinced this was the right choice. It ticked off all the boxes: top down communication, bottom up communication, side to side communication, individual and group chats, an information repository, and one of the best price points of (in my opinion) even inferior platforms. Plus, they were up front about all costs, so I didn't have to worry about a surprise invoice I would have to explain.

Inconvénients: There are a few small functionality issues I have had since getting into the platform (such as not having control over what shows up under an employee name or what is displayed in the Directory), but I have been assured the team is adding my suggestions to their list and looking into how we can work around the other issues.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/06/2020
Sarah L.
HR Generalist
Hôpitaux et soins de santé, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/06/2020

"Excellent! Zero Complaints!"

Commentaires: Just prior to the start of the COVID-19 pandemic and restrictions put in place, our company anticipated needing a way to communicate internally with our staff and contractors about rapid changes to our workplace and daily lives. Most of our staff are front-line workers and do not have company email accounts. Our internal scheduling app that we use for hourly staff did not have the ability to upload attachments or allow staff to respond to high alert notifications. Setup was quick and easy. We were able to test Blink for free prior to committing to it, but knew immediately that it was perfect for our needs. Now, several months into the COVID-19 crisis, we've seen a shift from senior staff using the app solely for important internal communications, to all staff using it for staff recognition, company highlights, events, contests, motivational and uplifting posts, etc. It helps keeps our employees engaged and informed, allowing everyone to have a voice, and it seems to help boost employee morale.

Avantages: - Ability to share and communicate with all employees or with individual teams
- Quick and helpful responses from Blink staff/developers -- willingness to go above and beyond to meet our company's needs
- Allows for multiple administrators at different levels
- Ease of use
- Ability to communicate privately -- staff can even contact our CEO and get a real-time response
- Real-time chat
- Search feature
- Ability to use on smartphone and PC

Inconvénients: When we first started using Blink, posts were limited to one attachment each, which has since been updated. Blink has evolved quickly and quite honestly we have zero complaints.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/06/2020
Utilisateur vérifié
YouTube Marketing Manager
Marketing et publicité, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    2 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/07/2019

"Fine for communications, lacking in other features"

Commentaires: More casual internal communications and email but very primitive. Newsfeed is good but difficult to search so only really works for real-time updates. Lack of ability to share files properly limos use severely and the ‘hub’ feature is too basic as it does not allow the creation of pages to view only upload of docs. The admin and access level features are not rounded enough, it’s all or nothing!

Avantages: Simple IM app and the newsfeed like appearance of the home page. Some limited integrations, calendar works well.

Inconvénients: Lacking in support for 3rd party apps, no ability to view documents in the app only have attachments.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Super Smashing le 03/07/2019

Hi,

We are sad to hear that Blink hasn't lived up to your expectations and appreciate your honest review. It definitely helps keep us in check.

To your point, we do have a search feature, which should allow you to not only search Feed posts and Chats but also content on 3rd party integrations. We also have Pages in the Admin Panel, which lets Org and Team Admins create native content for the platform - this should address your concerns about the Hub. Access to different levels of teams or user permissions can be customised in the Admin Panel - it would be great to get your thoughts on what's missing (hello@joinblink.com). We have passed on your feedback regarding limited previews of files (since last month this is available for PDF and Word files but we don't yet support all types). Glad that you find the platform helpful for internal communications and hope to hear from you soon!

Thanks again,

The Blink Team

  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/07/2019
Katherine B.
Director
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/05/2019

"Alternative Intranet"

Commentaires: We're still playing around with the features but so far after less than a month we are happy with what we are working with.

Avantages: - free for up to 20 users
- great alternative to a company intranet / communication portal for the micro businesses who want to share their management system documentation with field staff and don't want to fork out expensive licences with Microsoft for similar products like yammer / SharePoint.
- if you are IT savvy and know how to build microapps feature will draw your attention.
- Can download on android and iOS devices
- Has a desktop app for windows and iOS devices

Inconvénients: - you have to purchase the premier package at a monthly cost per user to do branding. It would be good if there was a fixed fee per month for up to 10 users for the small companies e.g. £20 plus VAT.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/05/2019
Azelea C.
Brand Experience Manager
Immobilier, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/06/2020

"Great Company Social Platform"

Commentaires: The level of communication has increased. Blink has been a great tool for people to share their experiences without having to send a company wide email. The chat function has also made it easier for people to ask simple questions without having to send email.

Avantages: It's super easy to set up and use. The team at Blink are always quick to respond, listen to feedback and suggestions for future features.
Integration with some business applications have been useful for daily updates.

Inconvénients: Now that they've allowed multiple photo uploads and direct video posts I can't think of much else. Permission levels could do with more rejigging as most things if you're not admin you can't control perhaps there could be something inbetween admin and user.
Also if you're not part of a team you can't post to that news feed - however there are times when someone from one team might want to post something to only a couple of teams but not the whole company and that's not easily achieveble. Perhaps "team admins" can post to other team news feeds and just not see any of the feed other than their own post?
Perhaps business collaboration tools could be more advanced?

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/06/2020