15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Pattern PXM

Amplifi.io est un hub centralisé de DAM et de PIM conçu pour aider les moyennes et grandes entreprises à gérer et partager des images, des documents, des logos, des messages, des fiches techniques, des vidéos et d'autres supports marketing. Le hub marketing tout-en-un et facile à utiliser d'Amplifi.io aide les entreprises à organiser et à partager rapidement du contenu marketing clé avec toutes les personnes, tous les partenaires et tous les programmes contribuant à la croissance des revenus. Amplifi.io est adopté par des marques de premier plan telles que Skullcandy, Roland, Targus, Dorman, K&N, AT&T, etc.

Qui utilise Pattern PXM ?

Département marketing chez les fabricants/marques de produits avec des milliers d'UGS ou d'actifs médias qui doivent tous être rapidement organisés, convertis et partagés avec des personnes, des partenaires et des programmes pertinents.

Pattern PXM Logiciel - 1
Pattern PXM Logiciel - 2
Pattern PXM Logiciel - 3
Pattern PXM Logiciel - 4
Pattern PXM Logiciel - 5

Pattern PXM ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Pattern PXM

Pattern PXM

4,9 (50)
12 000,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
75
4
4,7 (50)
4,9 (50)
4,8 (50)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
103
79
4,4 (215)
4,2 (215)
4,5 (215)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Pattern PXM

Bynder
Fonctionnalités les mieux notées
Bibliothèque des ressources
Recherche/Filtre
Stockage de documents
Canto
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion de versions
Stockage de documents
Salsify
Fonctionnalités les mieux notées
Catalogage/catégorisation
Outils de collaboration
Recherche/Filtre
Dropbox Business
Fonctionnalités les mieux notées
Partage des fichiers
Stockage de documents
Stockage sécurisé des données
Webdam
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion de versions
Frontify
Fonctionnalités les mieux notées
Bibliothèque des ressources
Contrôles/Permissions d'accès
Règles relatives à la marque
Acquia DAM (Widen)
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Partage des ressources
Stockage de documents
Amazon S3
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Cryptage
Gestion du stockage de données
Plytix
Fonctionnalités les mieux notées
Catalogage/catégorisation
Contrôle de qualité des données
Gestion des ressources numériques

Avis sur Pattern PXM

Note moyenne

Note globale
4,9
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,8
Rapport qualité-prix
4,9

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
88%
4
12%
Andrew
Andrew
Vice President, Marketing & Channel Management, Americas (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Électronique grand public, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

A great tool to manage our sales and marketing content!

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : All content in one place and customized solutions for our sales team to create their own line lists. Soon we hope to have a tool that will create custom Product Recommender sheets that are often highly requested to get information to customers quickly.

Avantages :

All of our images and assets are in one place. Our sales team can access all the content they need for customers and their own presentations. Marketing, eCommerce and other departments also have immediate access to all of the latest digital content for campaigns and website support. We also implemented customized solutions for our sales team that allow them to create their own customized line lists for customers. It is great to see sales use this tool every day, and the data we see shows power users are getting more content in front of more customers!

Inconvénients :

Some of the newer users have a bit of a learning curve to get up to speed on how to utilize all the things we do. Luckily Amplif.io has helped us with video tutorials and trainings that makes it easy to understand and simple to use. We continue regular trainings to make sure all departments use this content in the right way for all of their needs.

Caroline
Sr. Marketing Manager (É.-U.)
Loisirs, voyage et tourisme, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Finding Amplifi

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Happy sales staff. Happy customers.

Avantages :

1) Amplifi is centered around the day-in, day-out workings of a B2B sales model and B2C e-commerce model. There are a million small-midsize companies like ours that don't need a PIM. All we need is a way to distribute our digital assets and feed them into e-commerce sites. 2) It performs the core functions needed and it has some very nice value adds for our sales team. 3) The platform is intuitive - thus making it easy for business partners to "help themselves". 4) The technical support is fantastic because it is centered around their customer's needs, not around the software itself - an issue I find with most other platforms where their support finds customers almost a distraction from their real job, whatever that may be. This is true of a solid 80% of DAM and PIM providers.

Inconvénients :

Can't think of a thing that I don't like.

Réponse de l'équipe de Amplifi.io

il y a 2 ans

Thank you for your review Caroline. We are so thankful to hear about your positive experience using our software. We look forward to great things in the future!

George
Digital (Grèce)
Marketing et publicité, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great assistant in Digital Asset Management

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

Ease of use even for beginners. A value for money product, especially for large enterprises. Great for digital asset management between collaborators

Inconvénients :

Better customer support, tutorial videos and added product features for intracompany tasks

Réponse de l'équipe de Amplifi.io

il y a 2 ans

Hi George. Thank you for your feedback. We have taken your observations to heart and are working to improve the user experience by introducing in app messaging tools and expanding our knowledge base and support videos. We hope that you will be able to use these improvements over the coming weeks and months. Best regards!

Paula
Senior Project Manager (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Efficient Data Asset Management

5,0 il y a 7 mois

Avantages :

Amplifi serves not just as an asset management system but also as an information system, significantly enhancing the efficiency of our creative team. It facilitates seamless storage and retrieval of information/files, making the process much easier than before. This information system capability has empowered our sales team to bring the latest materials and product information to the market from a centralized and up-to-date source.

Inconvénients :

The use and search capabilities while on mobile view have proved to be a little bit of a challenge

Cade
Marketing Manager (É.-U.)
Biens de consommation, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Ampifi.io has been a gamechanger for us.

5,0 l’année dernière

Commentaires : Before we started using the platform, managing and distributing digital assets was a real headache for our marketing team. We were constantly searching for files and struggling to keep track of all our marketing collateral, which made collaboration a challenge. But since we started using Amplifi.io, everything has changed for the better. The user-friendly interface and powerful search functionality make it so easy to find what we need, while the centralized asset library helps us keep track of everything in one place.

Avantages :

The interface is so user-friendly and intuitive, which makes it a breeze to navigate and find what I need. I also appreciate the centralized asset library, which helps keep all our marketing collateral organized and in one place. The search function is another standout feature for me - it's so powerful and makes it easy to quickly find specific files and assets.

Inconvénients :

Creating unique instances for certain users could be improved. There is a way to do it on the platform but It could be easier to execute.