Pour qui ?

Les organisations de l'informatique, de la banque, de l'ingénierie et les secteurs de la santé, les établissements d'enseignement, du gouvernement et des ONG et toute entreprise qui nécessite une solution de gestion de mot de passe basée sur Active Directory.

Notes moyennes

41 avis
  • Note globale 4.5 / 5
  • Facilité d'utilisation 4.5 / 5
  • Service client 4.5 / 5
  • Fonctionnalités 4.5 / 5
  • Rapport qualité-prix 5 / 5

Informations sur le produit

  • À partir de 745,00 $US
    Consulter les tarifs
  • Version gratuite Oui
  • Version d'essai gratuite Oui, obtenez un essai gratuit
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Installation (Windows)
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • ManageEngine
  • https://www.manageengine.com
  • Fondé en 1996

En savoir plus sur ADSelfService Plus

ADSelfService Plus propose une réinitialisation/déverrouillage en libre-service par mot de passe, des rappels d'expiration de mot de passe, un programme de mise à jour de répertoire libre-service, un synchroniseur de mot de passe multiplateforme et une authentification unique pour les applications cloud. Utilisez les applications mobiles Android et iPhone d'ADSelfService Plus pour faciliter le libre-service pour les utilisateurs finaux, n'importe où et à tout moment. ADSelfService Plus prend en charge le service d'assistance informatique en réduisant les tickets de réinitialisation de mot de passe et évite aux utilisateurs finaux la frustration causée par les temps d'arrêt de l'ordinateur.

ADSelfService Plus - Fonctionnalités

  • Authentification multifacteur
  • Biométrie
  • Fédération d'identité
  • Gestion des informations d'identification
  • Gestion des mots de passe
  • Gestion des stratégies
  • Gestion des utilisateurs
  • Social login
  • Authentification basée sur les connaissances (KBA)
  • Authentification hors bande
  • Authentification mobile
  • Authentification multifacteur
  • Authentification unique
  • Biométrie
  • Gestion des informations d'identification
  • Gestion des stratégies
  • Portail libre-service
  • Social login
  • Authentification multifacteur
  • Authentification unique
  • Gestion des informations d'identification
  • Gestion des utilisateurs
  • Générateur de mots de passe
  • Réinitialisation de mot de passe
  • Synchronisation de mot de passe

Avis les plus utiles sur ADSelfService Plus

Provides end-users a possibility to unlock/reset their own password 24/7

Publié le 10/02/2017
Yannick V.
System Administrator
Services et technologies de l'information, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: We've been using this software for a few years now and are satisfied with the result it has provided us. The main goal was to provide the end-users a possibility to unlock or reset their account, 24/7. Often someone's account got locked-out out of business hours which blocked him/her from continuing work. This tool provided the solution we were looking for. It also integrates in Windows so the user can reset his/her password at the logon screen.

Avantages: - Integration with Windows (reset/unlock at logon screen)
- Very helpful customer support!!
- Release some work from 1st line support
- Accessible 24/7

Inconvénients: - Reset is based on questions which a few end-users forget the answer to. It would be nice to have a SMS or call feature, together with a personal PIN, which can provide you a code to reset your password.

A robust, web-based, multi-platform, self-service solution

Publié le 31/07/2018
Utilisateur vérifié
IT Specialist
Pétrole et énergies
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix

Avantages: This software provides our end users with a web-based, self-service solution for issues related to password reset management and account lockout. This has effectively reduced up to a third of our most urgent helpdesk issues allowing us to maximize IT resources. Both the enterprise and its users can feel secure with the multi-factor authentication techniques Single sign-on (SSO) feature based on Microsoft Windows Active Directory enables our users to have seamless, one-click access to cloud and enterprise applications such as G Suite, Office 365, and Zendesk Free SMS, email and push notifications notify our end-users that their password is about to expire and recommend a password change to prevent lockout.

Inconvénients: There have been times when we had problems because the user has forgotten the answers to their security questions, but support was very helpful and the issue was resolved quickly.

Easy to use

Publié le 24/04/2018
Utilisateur vérifié
System Administrator
Hôpitaux et soins de santé, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Lower support costs, less burnout from unlocking accounts and resetting passwords.

Avantages: Ad self service plus was very easy to configure and start using with our employees. It has saved our IT support staff many hours responding to locked out users accounts and forgotten passwords. Since we are a 24x7 business, it is especially helpful for employees help themselves instead of waking up the support person on call.

Inconvénients: I haven't been able to get the automated answer import to work. I have scheduled a job that imports a daily generated csv file from our hr system, but I can only run it manually. I have a ticket open to get it resolved, so hopefully we can start utilizing the full functionality soon.

Excellent product

Publié le 19/04/2018
Sayed munir N.
Engineer
201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Ease of Daily password activities.

Avantages: Users can reset their password from any where.We published the application over the Internet and our customers around the globe use it for Resetting/Unlocking their password.

Inconvénients: More Authentication security like Pulling the Employee ID for verification. Currently is pulling the name from AD, if we have some custom attribute in AD and we want to bind that custom attribute for verification.

This is a great tool to help your users reset their passwords or unlock accounts

Publié le 07/06/2018
Roy K.
Senior Network Administrator
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix

Avantages: This is a great tool to help your users reset their passwords or unlock accounts. It send reminders to the users that their password is expiring and it has a portal that let the users login to change their passwords or unlock their account.

Inconvénients: sometimes the software can be a little buggy, because it won't let the users unlock their account and then they need administrators to help them.

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