CIM GOLD

Qui utilise CIM GOLD ?

Institutions financières

Description de CIM GOLD

Tirez parti d'un emplacement centralisé qui regroupe tout ce dont vous avez besoin pour donner à votre institution un réel avantage concurrentiel. Grâce à la gestion des relations, des caissiers, des nouveaux comptes, des services de dépôt, des prêts, de la comptabilité et des rapports, FPS GOLD Core Banking vous permet de faire face à la concurrence, de générer des revenus et de développer votre activité. Après plus de 50 ans d'expérience dans le secteur financier, l'éditeur est réputé pour son service client haut de gamme et a noué des relations étroites avec ses clients.

Informations sur CIM GOLD

FPS GOLD

http://www.fps-gold.com

Fondé en 1964

Prix de CIM GOLD

CIM GOLD n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.

Spotlight_media_placeholder

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Installation (Mac)

Installation (Windows)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

CIM GOLD - Fonctionnalités

Logiciels de CRM pour le secteur financier
Affectations d'équipe
Alertes de compte
Gestion des leads
Gestion des ressources
Gestion du marketing
Gestion du territoire
Suivi de l'influence
Suivi des frais
Suivi des ménages
Suivi des relations
Bons de commande
Cabinets d'expertise comptable
Comptabilité clients
Comptabilité des fonds
Comptabilité des projets
Facturation
Gestion de l'impôt
Gestion de la paie
Gestion des immobilisations
Gouvernement
Rapprochement bancaire
Suivi des frais
À but non lucratif
Calendrier d'amortissement
Distribution automatique de fonds
Gestion de la comptabilité
Gestion de la conformité
Gestion des collectes
Gestion des documents
Gestion des emprunteurs
Gestion des investisseurs
Prêts automobile
Prêts commerciaux
Prêts pour la construction
Prêts étudiants
Suivi des garanties
Traitement des prêts
Analyse des tendances
Gestion des documents
Gestion des expositions
Gestion des leads
Gestion des pipelines
Gestion des ressources
Gestion des risques
Piste d'audit
Structures complexes de la dette
Tableau de bord
Candidature en ligne
Gestion de la conformité
Gestion des clients
Gestion des documents
Piste d'audit
Signature électronique
Traitement des prêts
Banque d'investissement
Banque de détail
Banque en ligne
Banque privée
Gestion des cartes de crédit
Gestion des distributeurs automatiques
Gestion des risques
Gestion des sécurités
Services bancaires aux entreprises
Succursales multiples
Suivi de la conformité
Surveillance des transactions

Avis sur CIM GOLD

Afficher 5 avis sur 11

Note globale
4,4/5
Facilité d'utilisation
4,1/5
Service client
4,8/5
Fonctionnalités
4,3/5
Rapport qualité-prix
4,2/5
Emily N.
Deposit Operations Manager
Banque, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 15/08/2019

"CIM Review"

Commentaires: CIM Gold helps us to run daily reports, work daily return reports, submit eACH orginination batches for our clients, look up information related to clients and their relationships as a whole with our bank. It also allows us to target potential clients by having Gold Writer reports created an narrow down a specific target clientele we can target a specific banking product to. An example of this, we decided to push our mobile deposit product on our APP. We ran goldwriters to extract who our online clients are who are signed up but had not used mobile deposit. Then we cleaned up the list and narrowed down even further for marketing budget purposes till we felt good about what we had. We mailed out around 1000 $5 checks to these folks encouraging and incentivizing them to use mobile deposit. We had a 20%+ rate of return which is incredible for our bank!! We are still using this as a way to promote mobile deposit at the personal banker/new account offices with $5 checks to encourage folks to sign up. This is just one example of how CIM Gold has helped us to build deeper relationships with our clients.

Avantages: Our f/I has used FPS as our core for 24+ years. I can say I have been with our f/I 21 years and been through a few versions of CIM. CIM GOLD is by far the best version produced! I feel it is user friendly and you can find information easily and multiple ways. The enhanced interface and tiles are two of my favorite features. Speed keys on the CIM side make routine searches even easier as they take you right to the place you need to go without having to start somewhere else. There is a ton of functionality and we are always learning to use new features or look at new reports. We have also helped FPS to develop and test features and products as well.

Inconvénients: There are not many cons from my perspective. As the Operations Manager, I use CIM extensively for deposit accounts and information related to our clients. I have very limited knowledge of the loan side. The biggest frustration we have had recently is losing internet service and CIM hiccups - for lack of a better explanation- [especially a technical one I can't even begin to give :) ] when CIM hiccups, it closes out and you have to reopen. This is not the end of the world by any means but is frustrating and for us, this is just part of the rural community we support.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 15/08/2019
Ricardo P.
VP/Branch Manager
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 24/05/2018

"The staff at FPS is great to work with! They're quick to respond & help with the resolution process."

Avantages: The ease of customization FPS allows is great! It allows the bank to have a say on how the software should perform to maximize the banks efforts within the market it operates in. The change from Fiserv to FPS was a great move because of all the added functionality and the client support we receive from staff and our account manager. Our account manager advocates for our needs and is responsive to our requests.

Inconvénients: There are still improvements that can be made. Our bank is more commercial focus than retail customers. Adding functionality to compete against larger banks is warranted.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 24/05/2018
Utilisateur vérifié
Controller
Banque, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 14/12/2018

"Feature Rich, Difficult to Find Things Sometimes"

Avantages: FPS Gold as a core processor offers a lot of great features, especially compared to legacy processors. The customer support team is very knowledgeable and helpful.

Inconvénients: Though this product is very feature rich, many times it is very difficult to find the information I am looking for as information is split between a lot of different screens. I also feel like the teller interface is difficult to use and should be updated.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 14/12/2018
Naher E.
VP/Branch Services Manager
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 23/05/2018

"Overall experience is positive, great functionality and easy to use."

Avantages: The best part of the system is ease of use. The tabs and search feature makes it easy to find information needed but there are a lot of tabs that may be eliminated if the fields were combined within other tabs

Inconvénients: There is a lot of navigation required to retrieve information which could be found in one area. The system could communicate better within itself to eliminate duplicate file maintenance requirements. Help screens and online banking (activity logs) should be updated for ease of use.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 23/05/2018
Kristina K.
VP/Retail Operations Manager
Banque, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 05/09/2019

"CIM GOLD"

Commentaires: System is easy to navigate but can still use some upgrades in the Platform area.

Avantages: F1 help - most answers can be found here

Inconvénients: Platform - outdated and not user friendly.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 05/09/2019