17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de WebProof

Pour ceux qui sont à la recherche d'un puissant outil d'épreuvage en ligne. WebProof permet aux entreprises graphiques, telles que les agences, les concepteurs, les traducteurs, les journaux et les commerces de détail, de collaborer et d'examiner des projets de n'importe où, à tout moment. Il s'agit de la solution parfaite pour les équipes qui veulent supprimer les obstacles de leur flux de travail, ce qui leur permet de réduire les coûts et de terminer les projets plus rapidement. De plus, WebProof est bien plus qu'une plateforme de correction d'épreuves. Il est également possible de personnaliser et d'automatiser votre flux de travail. Pour en savoir plus sur le site Internet.

Qui utilise WebProof ?

Le secteur de la production graphique. Production graphique pour commerces de détail. Agences. Magazines. Journaux. Documents d'entreprise. Correction d'épreuves de traduction. Production de documents médicaux.

WebProof Logiciel - 1
WebProof Logiciel - 2
WebProof Logiciel - 3
WebProof Logiciel - 4
WebProof Logiciel - 5

WebProof ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

WebProof

WebProof

4,7 (12)
10,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
20
Intégrations introuvables
4,8 (12)
4,5 (12)
4,9 (12)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
10,99 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
236
92
4,4 (12 897)
4,4 (12 897)
4,3 (12 897)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à WebProof

Asana
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de projets
Gestion des tâches
Planification et programmation de projets
Ziflow
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de versions
Notes et commentaires
Outils de collaboration
ClickUp
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Planification et programmation de projets
Projets multiples
GoProof
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Notes et commentaires
Outils de balisage
monday.com
Fonctionnalités les mieux notées
Identification des produits
Suivi de l'inventaire
Traitement des commandes
Smartsheet
Fonctionnalités les mieux notées
Champs personnalisables
Planification et programmation de projets
Suivi des projets
Wrike
Fonctionnalités les mieux notées
Affichage de page unique
Création de tableaux de bord
Workflow configurable
Dropbox Business
Fonctionnalités les mieux notées
Partage des fichiers
Stockage de documents
Stockage sécurisé des données
ProofHub
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Planification et programmation de projets
Suivi de la progression des tâches

Avis sur WebProof

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,8
Service client
4,9
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
67%
4
33%
Jan Thore
Jan Thore
Leder produksjon og design (Norvège)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

We have been able to make our productivity and workflow very effective.

5,0 il y a 7 ans

Commentaires : Full control over the proofing process, and the abbility to integrate into our InDesign and FileMaker workflow.

Avantages :

It is quick and easy to upload proofs from InDesign. We have full control and documentation over the proofing process. It's abbility to integrate with our production workflow is also important. The new iOS app is also appreciated.

Inconvénients :

The user interface is maybe a little bit old-fashion. The installation process for the InDesign plugin can be painfull sometimes. I am missing the abbility to install the plugin manually, like in "old days".

Réponse de l'équipe de WebProof

il y a 7 ans

Thanks Jan for the review! Your feedback are highly appreciated. I'm happy to announce you'll see a fresh modern UI gradually roll out during 2018 :-) We miss as well the good-old times where you could just drag'n' drop a plugin ZXP file, but I'm afraid this is in the hands of Adobe that changed the way they handle plugins with the launch of CC in 2013. We still have tricks to come around this, so please reach out to support@webproof.com and we'll guide you. Today Adobe actually rolls out a new plugin marketplace, so let's cross our fingers this will ease the plugin management in the future. We're happy to have you onboard and we'd love to receive your ideas for future improvements on info@webproof.com.

Tina
Tina
Afdelingsleder / Grafisk designer med speciale i kommunikation og sociale medier (Danemark)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Long term relationship with great benefits! Thank you :-)

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : Webproof makes it possible for our marketing bureau to work with clients all over the world. All our clients have unique logins to make sure, that the dialog is clear and without any misunderstandings. I can't imagine how we should work with our clients in a better way.

Avantages :

With Webproof we are online 24/7 and have the most flexible and secure proofing tool to offer our clients. Great tool. We have been using this tool with our clients for more than 10 years now... Thank you CSR. I has always been a pleasure to working with you.

Inconvénients :

Sometimes the software is a bit slow in the upload phase. But not really a problem.

Lars
Business Relationship Manager Aller Group (Émirats arabes unis)
Édition, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A great collaboration and work process optimisation tool

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : Aller Media Denmark have used Webproof including Webflow for many years in our editorial Production Environment for checking pages before sending to Print. In addition all Adverts received is checked by Webproof and if any errors or non matching booking information, sender will be push for re-upload of corrected material. A great 24/7/365 service for Aller Media's advertisers/customers.

Avantages :

Easy to use. Great live production overview. No need for a lot of training just jump into production right away! By introducing Webflow into your daily workflow, you will add more power and process optimisation possibilities into play.

Inconvénients :

GUI could be updated to a more 2018/2019 look and feel.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits alimentaires, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Excellent system to use when doing artwork changes

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : I am really happy with WebProof. It is perfect for a smaller organisation that does not have the possibility or need to develop their own system. It is effecient and makes sure we have speed in the artwork process as well as great documentation for latest versions etc. Works really well and has made our lives easier when it comes to the artwork process.

Avantages :

It is really user friendly so it is easy to onboard new people in the workflow. The process of getting an artwork through the approval process is really smooth and with the different functions in the organization not in the same location it speeds up the process enourmously.

Inconvénients :

That I cannot download a pdf with comments to deliver to people outside the system. Would be a good help with artworks that is done by third party for example in private label matters where it is not our design agency that is doing the job. Requires a bit of double work without this feature.

Jesper
Coaching Senior Designer (Danemark)
Utilisateur LinkedIn vérifié
, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Very easy to use and very timesaving. When needed the support is very efficient.

5,0 il y a 7 ans

Avantages :

It's fast, easy, efficient to use for all users no matter where you are. It gives a great overview of many tasks at the same time.

Inconvénients :

The administration part is very simple and easy to use, but there are a few issues in the functionality to be updated.

Réponse de l'équipe de WebProof

il y a 7 ans

Thank you Jesper, we appreciate having you onboard and happy to hear our strive for ultra-fast and professional support has paid off. We're always listening to great new ideas and feedback from our users and do actually read them one by one and discuss with our software team. Ideas are always welcomed at info@webproof.com.