17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Performio

Le logiciel de gestion des commissions sur les ventes Performio permet aux entreprises de calculer facilement et rapidement les commissions sur les ventes, de préserver la satisfaction et la motivation des équipes de vente et d'obtenir des informations à partir des données pour soutenir un processus de prise de décision basé sur des faits tangibles. Les utilisateurs bénéficient d'un ROI (retour sur investissement) du fait de la réduction du temps que les administrateurs passent à éliminer les erreurs de commission et de la plus grande confiance en soi d'une force de vente appréciée.

Qui utilise Performio ?

Entreprises recherchant une solution de gestion des performances des ventes de qualité professionnelle qui soit également facile à utiliser et qui leur permette d'être opérationnelles en quelques semaines.

Où peut-on déployer Performio ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • Performio
  • Situé à Costa Mesa, É.-U.
  • Fondé en 2006

Assistance Performio

  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Allemagne, Australie, Belgique, Canada et 23 autres

Langues

anglais

Performio - Prix

À partir de :

Non fourni par l'éditeur
  • Non, pas d'essai gratuit
  • Non, pas de version gratuite

Performio n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.

À propos de l'éditeur

  • Performio
  • Situé à Costa Mesa, É.-U.
  • Fondé en 2006

Assistance Performio

  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Allemagne, Australie, Belgique, Canada et 23 autres

Langues

anglais

Performio en vidéos et en images

Performio Logiciel - 1
Performio Logiciel - 2
Performio Logiciel - 3
Performio Logiciel - 4
En voir 5 de plus
Vidéo de Performio
Performio Logiciel - 1
Performio Logiciel - 2
Performio Logiciel - 3
Performio Logiciel - 4

Fonctionnalités - Performio

  • Analyse des données de marché
  • Base de données des employés
  • Configuration/suivi des objectifs
  • Déclarations de commissions
  • Gestion des audits
  • Gestion des avantages
  • Gestion des bonus
  • Gestion des commissions
  • Gestion des documents
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des performances
  • Gestion du budget
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Planification des salaires
  • Planification des ventes
  • Programmes de récompenses des employés
  • Prévision
  • Rapports et analyses
  • Rapports personnalisables
  • Relevés de rémunération
  • Règles et conditions relatives aux commissions
  • Tableau de bord d'activités

Alternatives à Performio

Découvrez la plateforme CRM n° 1 au monde. Gérez chaque étape de vos relations clients entre les services. En savoir plus sur Salesforce Sales Cloud
CaptivateIQ épargne aux équipes d'approche du marché les frustrations liées à la gestion et à la perception des commissions. Réservez une démo et découvrez comment.
Xactly Incent Enterprise est le logiciel de gestion de la performance commerciale leader pour les grandes entreprises.
Conçu pour créer, modifier et partager des feuilles de calcul en temps réel. Des modèles prédéfinis, des outils de discussion et de commentaire sont disponibles.
Commencez à accepter les paiements en cryptomonnaie en quelques minutes et cela sans avoir à débourser de frais.
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Logiciel de gestion des commissions de ventes puissant et flexible. QCommission peut être autonome ou s'intégrer avec Salesforce, SugarCRM et autres logiciels de comptabilité.

Avis sur Performio

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,2
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
53%
4
32%
3
14%
1
2%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

All good

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Great. No issues. Clean and easy UX. We also have a complex legacy commission structure and pay out in years two and three. Performio handles those past closed deals and commissions with ease. WIth our last solution, my team would have at least one error per period. Thus far, very few, minor issues, that are detected faster and resolved sooner. That leaves the reps paid and happy!

Avantages :

Performio is a great solution. We used a blend of homemade and SFDC systems that created a lot of labor issues around governance, disputes and automation. Items were missed, and trust is lost.

Inconvénients :

Nothing as of yet. I just wish I had more commissions in the software... but that's my issue.

Alternatives envisagées précédemment : Coinbase Commerce

Pourquoi choisir Performio : ease of use

Logiciel antérieur : Salesforce Sales Cloud

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Télécommunications, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Flexible, configurable and efficient

5,0 il y a 6 ans

Avantages :

The system is flexible, efficient and configurable which is great as it allows us (admin users) to self-tweak as much as practical which in turn means that small change requests to business rules can often be executed very quickly and with minimal fuss. On the occasions where development work or troubleshooting assistance was required, a representative was always easily reachable and turnaround times were always reasonable. The frontend Dashboard capabilities allows for the data to be presented in way that is both engaging and easy to understand. It is also accessible on any device which is very handy.

Inconvénients :

There is none that I can think of at the moment

Michael
Account. Executive II (É.-U.)
Sports, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Performio Review

3,0 il y a 3 ans

Commentaires : Peerformio fits the needs of my job and makes it easier for me to spend time on other things without worrying about issues with Performio.

Avantages :

I love seeing my new and renewal revenue all in one place. The commission statements are easy to read and show me exactly what I need to know.

Inconvénients :

At first, we had a lot of trouble with missed opportunities and not getting paid for them. In the last 6-12 months this has drastically improved.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Restaurants, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Use it for Commissions

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : amazing. always is correct and gets me paid on time

Avantages :

Great SAAS that makes tracking commissions a breeze. As an employee of a company that uses Performio they always are correct and make sure my pay is the right amount.

Inconvénients :

nothing. the software does what it is suppose to do

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

One of the good tools for compensation analysis

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Good experience to analyse the compensation but update frequency needs a lot of improvement.

Avantages :

Dashboard and details are pretty impactful. Ease of usage. Didn't used it for integration but looks like it's good.

Inconvénients :

The delay in data display once the month ends is something that needs improvement.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Matériaux de construction, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Performio Review from a user

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : I can see where my performance falls, and the teams impact on my overall compensation, better planning, and budgeting, makes my spouse happier as well.

Avantages :

Transparency of my statements, as well as ease of understanding. Click two buttons and you have the full report, ready for review and clarification.

Inconvénients :

Speed to load at times is rough, more a function of my wi fi connection than the software itself.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Feedback from a user's view

4,0 il y a 3 ans

Avantages :

The feature of checking the previous month's sales data and the compensation.

Inconvénients :

May be a quarterly filter along with monthly will help better

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

User

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : This has been a great tool for tracking Pay, Benefits

Avantages :

Easy to use, easy to navigate, lots of information

Inconvénients :

Nothing yet, i find everything pretty useful

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Télécommunications, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Performio review

4,0 il y a 3 ans

Avantages :

Easy to set up and use on a regular basis.

Inconvénients :

Can be difficult to find specific reports within the tool

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Commision Checker

4,0 il y a 3 ans

Avantages :

I like that Performio is a central place to check commissions.

Inconvénients :

Sometimes the deployment is a bit difficult for some account executives.

Anh
Manager, Controlling (É.-U.)
Appareils médicaux, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

It's been good...

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Overall, we are happy with Performio. The platform have improvements to work on but the Team have been extremely helpful and supportive in understanding our business objectives. They are investing in evolving the platform with improved functions and features.

Avantages :

What we like most about the software is it's customizable from a box-solution. We were stuck in a box in our previous platform and it was difficult to expand our incentives as well as our reporting.

Inconvénients :

The Plan sign-off for the Users need some improvement because it's period based and lacks a pdf upload option. From the admin side, the templates in the box solution should allow more flexibility without needing to find work arounds.

Darian
Sales Executive (É.-U.)
Produits alimentaires, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Easy to Navigate

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : I am able to look out how much I am getting paid out for each deal in which marketing bracket as well as where all of my accounts are at with being activated.

Avantages :

Very easy to use and navigate through the application to view commission and the explanations behind what is being paid out.

Inconvénients :

Nothing needs to be improved. I think overall it is a very well structured application.

Courtney
account executive (É.-U.)
Sports, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Performio Review for Hudl

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : I think that performio is a great product that makes is easy for sales reps to view the commission and pay stubs they should receive, as well as keep them on track with their goals month over month

Avantages :

Easy to use, ability to see my information from past months, multiple charts to check, and ease of use with salesforce

Inconvénients :

the time that is takes for my sales to show up in performio

Stephanie
Restaurant Sales (É.-U.)
Hôtellerie, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Performio Review

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Performio instantly displays employee earned commissions.

Avantages :

It lists features clearly and information is visually pleasing

Inconvénients :

It can be a learning curve for a new learner.

Marta
Enterprise Account Executive (Allemagne)
Services et technologies de l'information, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Performio Review

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

It is easy to use very accurate automated und transparent

Inconvénients :

I do not have anything I could complain about

John
Renewals Manager (É.-U.)
Transport routier/ferroviaire, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

It's decent

4,0 il y a 3 ans

Avantages :

It provides the detailed dollar amount for the end commission.

Inconvénients :

This does not provide a commission calculator.

Robyn
Account Manager (É.-U.)
Marketing et publicité, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Performio Performs!

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Good, easy to use...like it!

Avantages :

Easy to use, up to the minute with the latest revenue, broken down by each outlet we sell.

Inconvénients :

Might be simpler to correct individual accounts and their commission percentage with a dropdown menu as opposed to typing in percentage for each.

Robert
General Sales Manager (É.-U.)
Médias de diffusion, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Performio Review

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : When Performio was first introduced roughly three years ago, it was not nearly at the performance level that it is today. Bugs have been fixed, reliability has improved and this has become a solid tool for our monthly commission payment facilitator.

Avantages :

Automates our monthly commission payment process; we were mostly manual previously. Easy to use/navigate interface. Likely don't us it to full capacity at this point

Inconvénients :

Unsure of reporting capabilities; would like to be able to ascertain an employees earning history, but it appears this can only be done by adding up each month separately.

Kelly
AE (É.-U.)
Médias de diffusion, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Performio FOX59

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Great for keeping track of my monthly commissions.

Avantages :

There is a complete list of all sales for the previous month. I use this to compare to my billing. Also like that everything is archived for easy reference.

Inconvénients :

In the past I have needed to clear my cache to be able to access the new month. 3rd party digital revenue is entered manually.

Matthew
Sales Executive (É.-U.)
Internet, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Fan of Performio!

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : I use this software daily to help track my financial goals.

Avantages :

I like that it helps me track what I will be paid in commission.

Inconvénients :

I don't have any complaints thus far and everything has been very easy to use!

Kimberly
Account Manager (É.-U.)
Médias de diffusion, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Performio Review

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : I'm an end user and couldn't answer some of these questions correctly (compare price to other products? Have no idea how much we pay for Performio)

Avantages :

It's really the only software program for commission I've ever used. It's better than pencil and paper!

Inconvénients :

I wish it would list all of my accounts in alphabetical order. Or I could switch them by descending order. Or ways in which I can look at my commission differently. There is no rhyme or reason to how it is listed now and it's a very detailed, cumbersome list. Also header is always incorrect. And finally, why can't our DIGAS commission be included in this report as well?

steven
Sales (É.-U.)
Appareils médicaux, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Territory Manager

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : i review sales trends, cusomter ordering patterns, and this helps with tracking my comp

Avantages :

Great way to validate information and sales trends.

Inconvénients :

there appears to be limitations on reviewing past data points that may be a set up from my company not your software

Tracy
Local Sales Manager (É.-U.)
Médias de diffusion, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

great for managers

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Highly favorable

Avantages :

Web based makes it easy for me and my account executives to update/confirm while on the go

Inconvénients :

Signing-in can sometimes take multiple attempts.

Rachel
Sales (É.-U.)
Produits alimentaires, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Good Product

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

Easy to use and to manage the payroll things

Inconvénients :

The updates of the early beginning of the month

Akshay
Account Executive (Inde)
Internet, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Performio - Compensation made easier

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

It is very easy to use as it takes in the data and tells you how is your performance, it also shows you easy to understand charts depicting your performance in a quarterly manner. Also understanding your commission is so easy with performio.

Inconvénients :

I have not had any issue with Performio till now.