15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de CommUnity

CommUnity est un outil indispensable pour l’entreprise moderne basée sur ses membres qui souhaite favoriser des relations durables avec les autres membres et avec l’entreprise. Ce logiciel vous permet d’héberger facilement un site de marque dédié qui étend votre capacité à offrir de la valeur aux membres grâce à des interactions numériques peer-to-peer et à la communication via des forums, des groupes d’intérêts partagés, des gamifications, des alertes multimédias et en ligne, augmentant ainsi la fidélisation et la rétention des membres.

Qui utilise CommUnity ?

Les organisations basées sur des adhérents telles que les associations, les chambres de commerce, les organismes à but non lucratif, les clubs, etc., qui souhaitent accroître leur engagement grâce à des espaces en ligne dédiés à la connexion entre pairs.

CommUnity Logiciel - 1
CommUnity Logiciel - 2
CommUnity Logiciel - 3
CommUnity Logiciel - 4
CommUnity Logiciel - 5

CommUnity ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

CommUnity

CommUnity

4,0 (13)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
30
5
3,7 (13)
3,4 (13)
4,2 (13)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
599,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
78
20
4,8 (87)
4,7 (87)
4,8 (87)

Alternatives à CommUnity

Bettermode
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion de contenu
Higher Logic Thrive
Fonctionnalités les mieux notées
Discussions/forums
Gestion de la publicité
Gestion des groupes
Kantata
Fonctionnalités les mieux notées
Heures facturables et non facturables
Planification et programmation de projets
Suivi du temps
Graduway
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des événements
Intégration des médias sociaux
Répertoire de membres
Website Toolbox
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion de contenu
Almabase
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des abonnements
Gestion des événements
Répertoire de membres
Higher Logic Vanilla
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de contenu
Gestion de la communication
Gestion des abonnements
VeryConnect
Fonctionnalités les mieux notées
Communication avec les membres
Fonctions pour organ. à but non lucratif
Profils d'utilisateurs
Bubble You
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.

Avis sur CommUnity

Note moyenne

Note globale
4,0
Facilité d'utilisation
3,7
Service client
4,2
Fonctionnalités
3,7
Rapport qualité-prix
3,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
38%
4
38%
3
15%
1
8%
Joey
Joey
Senior Manger (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion de l'enseignement, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Maximized Engagement Opportunities for Members

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Personify Community allows us to engage our members wherever they are whenever they want, which gave us the unique opportunity to engage during COVID-19.

Avantages :

This software is easily customizable using CSS and HTML which allowed us to customize it to our "look".

Inconvénients :

Integrations with other products are limited.

Sheila
Project Coordinator/Online Community Manager (É.-U.)
Enseignement supérieur, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Satisfied: 6 years and counting

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : Among many benefits, the reduction of individualized emails has given our team more time to focus on other aspects of business. There has been a significant impact on our communications team by eliminating the need for email campaigns.

Avantages :

Our online-closed community has become our primary source of communication with clients, collectively and individually. The software provides our clients with greater ROI by giving them direct, immediate access to vetted resources. Before using the software, clients engaged with a limited number of staff members. Now, they have access to all our subject matter experts through discussion forums and private messaging. Clients also benefit through engagement with other customers using the platform.

Inconvénients :

I would like to see improvements on how notification settings are managed throughout the community.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Loved our project manager | Disliked the admin user experience

3,0 il y a 6 ans

Commentaires : Served it's purpose for the organization's online community at the time, but would choose a different online community solution now.

Avantages :

It served its purpose as the online community for our organization, which was very group-based. I think it was the cheaper option that the organization went with at the time, but there are other platforms that far out-perform it at similar price points now. I really, really enjoyed working with our Project Manager. He came prepared to our weekly calls, had innovative ideas, was very responsive and helped with compiling data for important presentations.

Inconvénients :

I can't express how much I disliked the admin/back-end interface. It was extremely difficult to navigate, not intuitive, cluttered and just plain not user friendly. It didn't look anything like the member-facing view, so I was constantly switching between browser windows to see "my view" vs "their view" and trying to hunt down the changes I made. It was exhausting! I consider myself tech savvy and have picked up other platforms far more quickly. I inherited it from a previous employee, so perhaps if you're part of the project and building the community from the ground-up, it makes more sense. Definitely not friendly for newbies. Members had difficulty navigating it as well - particularly when it came to updating their profiles. I'm thankful for our great PM because the community wouldn't have survived otherwise!

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Very solid platform

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Connecting our supporters to each other and allowing them to post and share resources to each other.

Avantages :

The customization of the software allows our organization to connect our users across different geographic areas. We were able to build a comprehensive resources section with incredible filtering options which has served our organization well.

Inconvénients :

The system is based on HTML blocks, and sometimes you need to use contract hours on getting those blocks fixed, as they can be hard to edit as an average administrator with little HTML experience. This can be frustrating when the only edit might be to bold or center a section.

Aditya
Aditya
Product Analyst (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Personify- A go to product

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Overall it has been really helpful and easy to work daily on this. It has made the work simple to do and also any new user can grab its functionality quickly

Avantages :

A very easy to use and reliable product for configuring and creating lists for campaign targeting. List created using queries are very easy to migrate through DDP in personify to get final segments to target for marketing or other purpose.

Inconvénients :

Some automating features would have helped like recreating the same list using a single function rather than creating multiple list using copy function.