Qui utilise HubSpot Marketing Hub ?

Le logiciel de marketing tout-en-un de HubSpot est idéal pour les entreprises en pleine croissance qui veulent utiliser l'inbound marketing pour augmenter le trafic, convertir des leads et améliorer leur retour sur investissement (ROI).

Description de HubSpot Marketing Hub

Le logiciel de marketing entrant HubSpot fournit des rapports de business intelligence et de web analytics en libre-service pour mesurer la réussite de votre site et de vos efforts de marketing en ligne. HubSpot aide également votre entreprise à se faire repérer en ligne, à convertir le trafic de votre site en leads et clients, et à optimiser votre site en fonction de vos résultats. Demandez une évaluation GRATUITE dès aujourd'hui pour voir comment HubSpot peut vous aider à générer des leads, des ventes et à surveiller le succès de votre entreprise !

Informations sur HubSpot Marketing Hub

HubSpot

http://www.hubspot.com/

Fondé en 2006

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Présentation des tarifs de HubSpot Marketing Hub

HubSpot Marketing Hub est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de HubSpot Marketing Hub est disponible à partir de 50,00 $US/mois.


À partir de

50,00 $US/mois

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de HubSpot Marketing Hub

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

HubSpot Marketing Hub - Fonctionnalités

  • Bibliothèque d'images
  • Campagnes de drip marketing
  • Conformité CAN SPAM
  • Contenu dynamique
  • E-mail découlant d'un événement
  • E-mails optimisés pour format mobile
  • Enquêtes clients
  • Gestion des abonnés
  • Gestion des listes
  • Gestion des modèles
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Rapports et analyses
  • Répondeurs automatiques
  • Tests A/B
  • Éditeur d'e-mail WYSIWYG

Logiciels d'email marketing : afficher la liste complète

  • Analyse des concurrents
  • Audit
  • Gestion de contenu
  • Gestion des liens
  • Intégration de Google Analytics
  • Localisation
  • Mots-clés mobiles
  • Outils de recherche de mots-clés
  • Suivi de position Google
  • Tableau de bord
  • Tests A/B

Logiciels de SEO : afficher la liste complète

  • Analytique
  • Gestion des publications
  • Modération des commentaires
  • Partage des fichiers
  • Publications groupées
  • Recherche
  • Écriture collaborative
  • Édition de texte enrichi WYSIWYG

Logiciels de blogs : afficher la liste complète

  • Analytique
  • Correction en temps réel
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion SEO
  • Générateur de formulaires
  • Modèles personnalisables
  • Réactif
  • Tests A/B

Logiciels de landing pages : afficher la liste complète

  • Base de données de contacts
  • Gestion des pipelines
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des bases de données de leads
  • Lead nurturing
  • Lead scoring
  • Outils de prospection
  • Saisie de leads
  • Segmentation de leads
  • Vérification et validation de leads

Logiciels de lead generation : afficher la liste complète

  • CTA personnalisables
  • Campagnes de drip marketing
  • Contenu dynamique
  • Lead scoring
  • Marketing social
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Sales intelligence
  • Search marketing
  • Segmentation
  • Suivi des visiteurs de sites web
  • Suivi du ROI et de l'analytique
  • Tests A/B

Logiciels de marketing automation : afficher la liste complète

  • Analytique
  • Ciblage client
  • Filtrage des mots-clés
  • Gestion de contenu
  • Gestion de plusieurs comptes
  • Gestion des contacts
  • Planification des publications
  • Suivi des conversions
  • Édition automatisée

Outils pour community manager : afficher la liste complète

HubSpot Marketing Hub - Alternatives

Plus d'alternatives à HubSpot Marketing Hub

Avis sur HubSpot Marketing Hub

Lire tous les avis

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,3
Service client 4,4
Fonctionnalités 4,4
Rapport qualité-prix 4,2

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Hugo D.
Chef de projet
Marketing et publicité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/11/2020

"Performant et efficace"

Commentaires: Globalement je suis satisfait d’Hubspot, je l’utilise de manière gratuite pour mon site web. En revanche je pense qu’il y a des axes d'amélioration dans la configuration de ces outils car ce n’est pas très instinctif malheureusement.

Avantages: HubSpot est très efficace notamment pour la création de formulaire en ligne et l’utilisation du chat en ligne. C’est un outil très important pour mon business pour ne pas perdre contact avec mes clients potentiels.

Inconvénients: Malheureusement je trouve l’interface compliqué a gérer et a comprendre. Ce n’est pas forcement instinctif et facile à configurer notamment pour le chat. Je pense qu’il y a encore quelques progrès à réaliser la dessus.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/11/2020
Sean D.
Marketing Manager
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/08/2019

"A platform with a soul— HubSpot keeps marketing human with products built on best practices"

Commentaires: HubSpot is the best tool to use when learning marketing automation. Our marketing team uses HubSpot Enterprise for emails, forms, landing pages, web chat, and social scheduling. Our biggest pain point has been our third-party integration with our CRM-- we use Microsoft Dynamics 365. The more tools/features you're able to use in HubSpot, the more convenient (and powerful) it becomes as you really can benefit from having "everything you need in one place". But as companies grow, it gets harder and harder to maintain that vision. I wish we could take advantage of all of the HubSpot Enterprise features we pay for but too many of our existing tools overlap with them and that's where the importance of reliable integrations come into play.

Avantages: HubSpot has allowed us to streamline our marketing efforts so we can focus on what really matters. With We've been able to automates so many mundane processes that we used to do manually thanks to HubSpot workflows. HubSpot's ease of use also makes training and transferring ownership/management of the tool more efficient. What I liked:
• Simple, intuitive fool-proof interface
• Great support and learning resources
• HubSpot Academy makes it easy to learn marketing automation
• Workflows look like they were designed by a kindergartener-- I love how simple they are to understand and build

Inconvénients: Six months into using HubSpot we outgrew the "honeymoon phase" as we started running into limitations with the platform, mostly involving integrations with other tools we use. At the end of the day, HubSpot is phenomenal at what it does but has real limits to it's function and flexibility-- it doesn't scale comfortably to larger enterprise companies/databases. If HubSpot fits within the scope of your company's marketing needs, it's a delight to use. HubSpot is built by marketers for marketers and it's run by a very human company that injects soul and purpose into it's products. Improvements I'd like to see:
• Better CRM function-- it was too limited for us to use
• Greater flexibility with reporting custom dashboards
• Ability to use spend/budget data from LinkedIn Ads connection
• Ability to A/B test automated emails without workaround

  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/08/2019
Md masoom R.
Sr Executive Sales and Research
Assurance, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/06/2019

"Great Marketing Automation Platform."

Commentaires: Overall my experience with HubSpot is amazing. I am using it on a daily basis and found it very helpful for my work. I am using it for campaign creation, campaign management, bulk emails sending to customers and new prospects, tracking emails, bounce rates, open rate, click rates which is a very amazing feature and accurate. I love the way I can manage all data and information which in it and fetching reports and creating dashboards is very easy and very informative in it.

Avantages: I like HubSpot easy to use user interface and powerful marketing automation feature the most. I love HubSpot mobile app which is very easy to use and effective, because of this now anyone can access their HubSpot account from anywhere easily with their mobile app and on the other hand I like their dashboard reports and email tracking system too.

Inconvénients: There is one thing that I dislike about it and want to highlight it which is HubSpot is a little bit expensive but I can say also that this platform is worth to spend.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/06/2019
Dave G.
Website Specialist
Gestion d'organisme à but non lucratif, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/12/2020

"The step up for when you're getting serious"

Commentaires: I've worked with Hubspot as an individual, with a large multi-national company and a medium-sized non-profit. I would say that most solopreneurs should probably stick with MailChimp or MailPoet. When you have a good budget for marketing, definitely consider a move to HubSpot.
I've also used Pardot by SalesForce and it's very comparable. I believe Hubspot is easier in the beginning than Pardot, while Pardot has better connectivity to outside systems (like SalesForce, of course).

Avantages: Hubspot is amazing, with great tools for list building, segmentation and email marketing. The process for building emails is easy and enjoyable and the workflow automation is a breeze. I've used MailChimp and Pardot and Hubspot is very different from either of those. Hubspot is for the company that's ready to up their marketing game to the next level while still being simple enough that your team can be onboarded and working quickly.

Inconvénients: I'm not really a fan of the blog and landing page functionality and i really think you should do those on your own website and then tie them into Hubspot, which is fairly simple to do. Also, when you get into "Deals" and integrating sales and reporting from other systems, the simplicity goes out the window. It can still be done, but it's not as easy as the email marketing functionality.
Also, Hubspot has its own language and terminology, so it can be a bit confusing until you get used to it.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/12/2020
Utilisateur vérifié
Marketing Communications Specialist
Édition, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    2 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    3/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/06/2018

"A decent tool for marketing automation with a few key issues"

Commentaires: Hubspot is a good tool to start learning about marketing automation or if you are a small company with few leads to store. It is a visually appealing platform with some interesting functionality. The social media advanced scheduling option is one of the best features as is the ability to make easy landing pages. For basic marketing needs, this is a decent option. For larger companies with more complex needs, Hubspot has many issues that will impact speed and productivity.

Avantages: The customer service team is excellent and there is a handy chat function so you don't have to wait on an email response. For social media, you can schedule posts months in advance and view your marketing activities as a monthly calendar. Landing pages are also easy and quick to set up. This is a great tool for smaller organizations with limited contacts or leads to store who need basic marketing support.

Inconvénients: The company continues to make unnecessary updates with little notice that often seems to decrease the functionality of the tool until the changes are reversed. Email is very difficult to use as the template you set up views very differently across multiple popular email platforms (to be fair, this is likely an issue with any email automation software). You also have to change your template in a different view pane from your actual email so you're constantly switch back and forth between views for very minor changes. The simplest spacing adjustment takes forever. However, the contact database portion of Hubspot is where we have the most trouble as it's hard to sort and group leads with any way other than by making smart lists or using personas. Your database will get messy fast and there's very little way to clean it if you are a large company which means over time you will be paying for useless leads in your system you cannot find and eliminate.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/06/2018