15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Picktime

Picktime est une plateforme de planification de rendez-vous qui permet aux entreprises de gérer facilement leurs rendez-vous, leur personnel et leurs services. Cette solution unique s'adresse aux entreprises qui ont besoin de planification de toutes sortes. Que ce soit pour la gestion d'espace, la location d'équipement, les réservations de classe, la gestion d'événements ou la gestion de cours, Picktime saura répondre à vos attentes. Inscrivez-vous GRATUITEMENT et voyez les revenus de votre entreprise augmenter de manière significative.

Qui utilise Picktime ?

Les salons, spas et centres de fitness, le secteur médical, la gestion d'événements, la location d'équipement, les jeux d'évasion, les salles de réunion, les écoles, les tuteurs, les établissements d'enseignement supérieur, les universités, les sociétés de conseil et de consultation, le secteur de la photographie et les cours.

Picktime Logiciel - 1
Picktime Logiciel - 2

Picktime ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Picktime

Picktime

4,8 (56)
9,99 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
46
22
4,8 (56)
5,0 (56)
4,7 (56)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
20,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
122
49
4,6 (5 610)
4,7 (5 610)
4,7 (5 610)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Picktime

Acuity Scheduling
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Confirmation et rappels
Réservation en ligne
TimeTap
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Réservation en ligne
Synchronisation du calendrier
SimplyBook.me
Fonctionnalités les mieux notées
Planification des rendez-vous
Planification en temps réel
Réservation en ligne
MyTime
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Confirmation et rappels
Synchronisation du calendrier
BigBlueButton
Fonctionnalités les mieux notées
Chat en temps réel
Classe virtuelle
Partage d'écran
Wix
Fonctionnalités les mieux notées
Correction en temps réel
Gestion de site web
Modèles personnalisables
Calendly
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmation et rappels
Réservation en ligne
Synchronisation du calendrier
Vagaro
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Confirmation et rappels
Réservation en ligne
Setmore
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Réservation en ligne
Synchronisation du calendrier

Avis sur Picktime

Note moyenne

Note globale
4,8
Facilité d'utilisation
4,8
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,7
Rapport qualité-prix
5,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
82%
4
16%
3
2%
Aemad
Aemad
CEO; Director of Pharmacy (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Fantastic! Enabled all of our pharmacies to schedule and execute Covid Vaccinations

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : First and foremost, I am thankful to Picktime as we were one of the first pharmacies in Texas, US to receive Covid Vaccines. We worked with Picktime and designed a platform where we were able to schedule Covid vaccinations since December 2020.
We use Picktime daily now. .

Avantages :

- Ease of setup - Simple interface for people using the web

Inconvénients :

- Lack of reminders apart from the initial reminder email. Would love to be able to integrate it with a texting SMS platform (I would pay for that feature). - Sometimes if too many people are logging in at the same time to make an online booking, then simultaneous bookings give an error to the second person booking the same time slot and not indicate that it was full.

Réponse de l'équipe de Picktime

il y a 2 ans

Hello Aemad, We are glad that you are happy with Picktime. We have launched SMS notifications and SMS reminders.

LNai
LMT (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Great for small businesses!

5,0 il y a 10 mois

Commentaires : Overall, I really enjoy using Picktime and, though not perfect, I'll stick with it. It's affordable and has what I need for proper price.

Avantages :

I changed to Picktime when my old booking software couldn't offer me a service feature where two locations are available. I wanted something easy to use for my clients and allowed me to add in the features required to steer my clients in the correct direction best for them. My client's say it works great and makes it easy for them to find my available bookings.

Inconvénients :

It can be a little confusing when getting started. They also don't offer custom text confirmation/reminders, which would help a lot for people who fail to read their e-mail initial e-mail.

Réponse de l'équipe de Picktime

il y a 10 mois

Hell LNai, We appreciate your insightful review of Picktime and are thrilled that our software has helped streamline your booking process while providing the flexibility you needed for multiple locations. It's rewarding to hear that your clients are benefiting from the ease of use and finding it simple to access your available bookings. Your suggestion regarding custom text confirmation and reminders is valuable to us. While this feature isn't currently available, we are actively working on enhancing our offerings based on user feedback. Your input will certainly be taken into consideration as we continue to improve our software. Thank you for making Picktime your choice for booking solutions. We're committed to refining our platform to better serve you and your clients. If you have more insights to share or further inquiries, feel free to contact us. Your satisfaction is our priority.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion d'organisme à but non lucratif, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great for value, but not my first choice

3,0 il y a 8 mois

Commentaires : Overall, it works and gets the job done. It's not the best scheduling software. It's amazing for the price. But you get what you pay for. It's very basic and doesn't feel very modern. It feels like it takes longer than it should to set everything up. It's also not the best client management. You have to search for features like automatic replies/reminders, descriptions, design, appointments, etc. It's okay but you get what you pay for.

Avantages :

I love that there's a free version and the paid version is very very inexpensive. It's very basic. You can put multiple services for clients to choose and create an appointment for.

Inconvénients :

It is not very user-friendly. I may be biased because I used Calendy before Picktime and Calendly was far superior. Picktime's landing page doesn't feel sleek and can confuse clients at times. It takes time to set up and design. It takes time to set up the different services. It takes time to integrate and embed into your website. It works fine but isn't as efficient as you would expect it to be.

JIN
FITNESS CENTER MANAGER (Philippines)
Santé, bien-être et fitness, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Fitness and Wellness

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : overall is very satisfied. customer service response fast and answer your queries. kudos to the team.

Avantages :

I like the most is when you access it via mobile easily

Inconvénients :

I just notice if you cleansing the customers section no available button for "select all" to easy access. please include that button.

James
James
IT Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vétérinaire, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

The pop-up ads make this product confusing to our clients.

4,0 il y a 11 mois

Commentaires : Would be great, except for the major cons mentioned above. The popup ads give a very unprofessional appearance to the product.

Avantages :

Free. Performed necessary function. Easy to integrate with Paypal. Liked the Time Blocker feature.

Inconvénients :

The pop-up adds on the booking window were confusing our clients. Had to email our clients not to click on the START button on the Ad and instead click on the "Book Appointment" button. This forced us to switch to Simplybook.me. Also, clients had to know which days appointment were available to click on the correct day in order to book an appointment. Would be much better if it came up with the first day an appointment is available.