Wheelhouse

Qui utilise Wheelhouse ?

Les hôtes, propriétaires et gestionnaires immobiliers responsables de la nouvelle génération de locations de vacances.

Description de Wheelhouse

Wheelhouse est une plateforme de tarification qui vous permet de créer une stratégie de tarification personnalisée autour de vos propres objectifs commerciaux. Générez jusqu'à 40 % de chiffre d'affaires en plus, consacrez moins de temps à rechercher les tarifs de vos concurrents et des informations axées sur les données relatives à vos propriétés et votre marché. Cela signifie que vous pouvez gérer vos activités de location à court terme aussi intelligemment qu'un hôtel.

Basée à San Francisco, en Californie, Wheelhouse aide des milliers de propriétaires et de gestionnaires sur tous les continents, excepté en Antarctique (pour l'instant…).

Informations sur Wheelhouse

Wheelhouse

https://www.usewheelhouse.com

Fondé en 2014

Wheelhouse Logiciel - 1
Wheelhouse Logiciel - 2
Wheelhouse Logiciel - 3
Wheelhouse Logiciel - 4
Wheelhouse Logiciel - 5
Vidéo de Wheelhouse
Wheelhouse Logiciel - 1 - aperçu
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À partir de

19,99 $US/mois
1,00 $US/mois
s/o
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Essai gratuit

Essai gratuit Oui
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Essai gratuit Non
Essai gratuit Oui

Wheelhouse - Fonctionnalités

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Analyse de la rentabilité
  • Analyse des coûts
  • Analyse des données de marché
  • Analyse des prix
  • Analyse des tendances
  • Analyse en temps réel
  • Analyse prédictive
  • Analyse visuelle
  • Benchmarking
  • Catalogue de produits
  • Différenciation des prix
  • Données en temps réel
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion des listes de prix
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des promotions
  • Gestion des stocks
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Machine learning
  • Modèles de tarification prédictifs
  • Monitoring
  • Moteur d'adaptation des prix
  • Optimisation des promotions
  • PDM (product data management)
  • Planification des prix
  • Planification des scénarios
  • Planification stratégique
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en charge de plusieurs magasins
  • Profils de clients
  • Prévision
  • Prévision des ventes
  • Rapports de ventes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Règles de tarification personnalisées
  • Suivi comportemental
  • Suivi de prix des concurrents
  • Surveillance en temps réel
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Tarification basée sur l'élasticité
  • Tarification dynamique
  • Visualisation de données
  • API
  • Alertes/Notifications
  • Automatisation du marketing
  • Base de données de clients
  • Booking Management
  • Communications avec les invités
  • Comptabilité
  • Gestion de l'expérience invité
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de site web
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des canaux
  • Gestion des cartes de crédit
  • Gestion des commissions
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des factures
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des leads
  • Gestion des modèles
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des remises
  • Gestion des réservations
  • Gestion des stocks
  • Gestion des taux de facturation
  • Gestion des tâches
  • Gestion des tâches ménagères
  • Gestion multicanal
  • Importation et exportation de données
  • Intégration WordPress
  • Intégration de sites web
  • Intégrations de tiers
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Notes/avis
  • Notifications en temps réel
  • Paiements électroniques
  • Pour locations saisonnières
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Rappels
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Relevés de propriétaires
  • Réservation de chambres
  • Réservation en ligne
  • Synchronisation de données
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements
  • API
  • Achats et réceptions
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de la concurrence
  • Analyse financière
  • Analyse visuelle
  • Booking Management
  • Budgétisation et prévision
  • Comptabilité
  • Conforme HIPAA
  • Devis
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Fonctions pour secteur hôtelier
  • Gestion des commandes
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de trésorerie
  • Gestion des modèles
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des promotions
  • Gestion des recettes
  • Gestion des remises
  • Gestion des réclamations
  • Gestion des réservations
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des taux de facturation
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion du rendement
  • Gestion financière
  • Gestion multicanal
  • Graphiques
  • Mesure des performances
  • Mises à jour en temps réel
  • Optimisation des prix
  • Paiements électroniques
  • Point de vente (PDV)
  • Portail libre-service
  • Pour les compagnies aériennes
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en compte des revenus
  • Prévision
  • Rapports de ventes
  • Rapports et analyses
  • Recommandations
  • Réservation de chambres
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des statuts
  • Synchronisation de données
  • Tarification dynamique

Déploiement et prise en charge de Wheelhouse

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • FAQ/forums
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Service de support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
  • Vidéos

Wheelhouse - Alternatives

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Avis sur Wheelhouse

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,8
Service client 4,9
Fonctionnalités 4,7
Rapport qualité-prix 4,8

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Amir S.
Computer Scientist
Logiciels, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/03/2019

"A solid pricing engine, does a great job if you want to customize."

Commentaires: As an Airbnb owner, you don't want to automate your pricing. Wheelhouse adjusts it based on seasonality, day of the week, special events, your preferences, how many days away it is, etc. It can adjust minimum stays as well, and is fully customizable to automate your listing so you don't have to mess with it, just set your preferences and don't think about it.

Avantages: You can customize everything. Want to disable single night stays except to fill a gap between two reservations, no problem. You want to price Christmas time a little bit higher than normal, but still have it auto adjust as the date gets closer, you can do that. It is pretty cheap, only 1% of booking cost. And the support is amazing, they take care of you. The ability to fill single night gaps was a request I had asked for, and they implemented it.

Inconvénients: Sometimes there can be bugs, it's a developing product, but they are constantly adding things over time, it has grown massively as a product over the past year. Sometimes if you're not careful bugs can cause you to loose revenue because it will adjust the price incorrectly and you don't notice.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/03/2019
Utilisateur vérifié
Property Owner
Loisirs, voyage et tourisme, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/06/2020

"Automate pricing & increase your property rentals revenues by at least 20%"

Commentaires: All in, it's a very good piece of big data software which will immediately translate into increased revenues & less hassle.
To me it's a must : when in the market for property management platforms, i would only look at those that would enable a connection with Wheelhouse

Avantages: The pricing algorithm does a great job and is very accurate: as an example, not only was it able to precisely forecast the peak in demand generated by Fashion Week in this particular street in Paris where my property is located, but also to calculate by how much i should increase nightly prices to make the most of it. I was really amazed... since that i have 100% trust in the pricing algorithm.
It's also very good at getting a majority of bookings in advance at relatively high prices, but flexible enough to adjust for last minute single nights availability (unique feature vs. competition i believe).

Inconvénients: Recent improvements in the UI were welcome.
Integrations with other platforms are growing.
Next item to improve is to be more mobile-friendly (either thru a dedicated app, or an adaptative html design of the existing website)

  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/06/2020
Darren M.
Director
Immobilier, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    2 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    2 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    1 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/05/2018

"Inaccurate Pricing cost me Thousands"

Avantages: - Easy to use
- Update prices in a click
- Sync with Airbnb
- web based
- Friendly staff
- Global company

Inconvénients: - Incorrect pricing on multiple dates e.g. christmas, easter etc
- Customer support friendly, but completely unhelpful. Comparable to the friendly face at the coffee shop, nice but usually gets your order wrong.
I have multiple properties for different clients in which I manage. I started on wheelhouse with 8 properties, to put my 'toe in the water'. I attempted to sync my account with wheelhouse. They had technical errors on their side. It was suggested to me in their words "just keep clicking sync until it works". This took around 5-6 hours of checking in and doing this over 2 days. So now I'm connected, I believe things were going quite well, pricing was updating etc. Fast forward 2 months later, I was getting a large number of bookings over christmas period and new year which seemed out of the ordinary. After researching other properties in the area and comparing to my own portfolio, I came to realise in some cases we were priced at 1/3 of the price of properties in the area which were of an inferior quality. I approached wheelhouse about this issue in which they were friendly but unhelpful. Politely informing me that it is a known issue and that if i would like to lodge a request for a feature to be added I'm welcome to follow the link. I was gobsmacked. Immediately I queried how to de-link my listings, I was provided a link on instructions to do so. I was not made aware that all the pricing would revert. I spent the next 2 hours repricing.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Wheelhouse le 04/06/2018

Hey Darren! Our sincerest apologies for the difficult experience you had with Wheelhouse. We take these issues very seriously, and we've already reviewed your feedback with our team. We are obsessed with ensuring that all of our customers have an amazing experience with Wheelhouse, and we didn't live up to our own high standards here.

We take a lot of pride in building the world's best pricing algorithm for vacation rental professionals, but also understand that we can always do better. In this case, we are internally reviewing our Christmas 2018 pricing recommendations in Adelaide, and will be pushing some updates to the algorithm as needed over the coming weeks.

If you'd like, we can set aside some time to chat on the phone, and address what else you'd like to see improved with the product. You can also email us directly at hello@usewheelhouse.com to arrange a time to chat.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/05/2018
Austin S.
Property Manager
Immobilier, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/09/2020

"This took our Airbnb to the next level and pays for itself over and over again"

Commentaires: I refer it to every short term rental host I come into contact with. Their customer service is great and I am really pleased with house the product works

Avantages: I LOVE that it is making us significantly more money and getting significantly more bookings than we were getting prior. You look from one year to the next there is a significant increase in revenue since using Wheelhouse

Inconvénients: It doesn't integrate with VRBO. This is HUGE. Most softwares don't seem to integrate with VRBO and so my guess is that it is more of a VRBO API issue than Wheelhouse, but this is the biggest downfall to wheelhouse having it only work with Airbnb

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/09/2020
Michelle N.
Property owner
Hôtellerie, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/06/2019

"Put more money in your pocket!"

Commentaires: If you aren't using this, then you are leaving thousands of dollars on the table.

Avantages: Super easy to use and leaves me with more time to do other things.
Also give a boost in AirBnB listings search because it goes in and adjusts my calendar daily.
The price is EXCELLENT!

Inconvénients: Nothing, really. It works really well and lets me go about my daily business without having to worry and changing my rates all the time.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/06/2019