15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Primer

Contrairement à tout autre, Primer est à la fois un logiciel orienté visuellement et un CRM (Customer Relationship Management) axé sur les ventes. Conçu pour les galeries, les artistes et les collections d'art pour suivre facilement les illustrations, les contacts, les transactions et les expositions. Effectuez avec succès des aperçus, des offres, des ventes, des envois, etc. Créez de superbes documents et des salles de visualisation en ligne en quelques secondes. Images et enregistrements illimités, applications mobiles gratuites, prise en charge, sauvegardes, mises à jour, hébergement dans le cloud, etc. Pas de frais de démarrage ni d'engagements dans la durée.

Qui utilise Primer ?

Primer a été créé pour les professionnels de l'art, notamment les galeries d'art, les artistes individuels, les organismes à but non lucratif, les collections et les conseillers.

Primer Logiciel - 1
Primer Logiciel - 2
Primer Logiciel - 3
Primer Logiciel - 4
Primer Logiciel - 5

Primer ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Primer

Primer

5,0 (30)
45,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
37
Intégrations introuvables
4,9 (30)
5,0 (30)
5,0 (30)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
99,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
4
Intégrations introuvables
4,0 (2)
3,0 (2)
3,5 (2)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Primer

galleryManager
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Artwork Archive
Fonctionnalités les mieux notées
Création de catalogues
Gestion des stocks
Pour galeries d'art
Artsystems
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des stocks
Pour galeries d'art
Collector Systems
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Artlogic
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de site web
Gestion des stocks
Pour galeries d'art
ArtCloud
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des stocks
Pour galeries d'art
Art Galleria
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des contacts
Gestion des stocks
Davinci Art Gallery Software
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion de la consignation
Gestion des stocks
WrkLst
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.

Avis sur Primer

Note moyenne

Note globale
5,0
Facilité d'utilisation
4,9
Service client
5,0
Fonctionnalités
5,0
Rapport qualité-prix
5,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
100%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Art, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

I love Primer's function, and user-friendly operation system

5,0 il y a 8 mois

Commentaires : My experience with Primer has been very good, and one of the best things is that the support is excellent. Whenever I have any questions, the Primer technician resolve the issues!

Avantages :

I used to use different databases, but with Primer, "data management" started making much more sense for the business. It is intuitive, and the customer service/assistance is swift and accurate. I am a one-person operation and do not have another brain to consult with, but Primer is THE brain I always consult with.

Inconvénients :

I don't have any issues. And with any problems, the Primer is very responsive to troubleshooting.

Sacha
Art Business Consultant (É.-U.)
Art/artisanat, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great for studios, artists, and galleries alike

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Intuitive design, ease-of-use, superb customer service, and their quick help desk response time are the standouts of Primer. I have created archives for three different art studios as well as used the platform for a commercial gallery. Artists often ask my advice for what database to use for tracking inventory and invoicing and I always recommend Primer. Also, I have seen artists become more involved in the care of their archive by the very act of creating one.

Avantages :

I love how all of the data can be tagged to relate with one another. This makes tracking collectors, works, collections, invoicing, shipping, and exhibitions seamless and creates a robust history of interactions between all of these categories (and more). Quickly making .pdfs for offer letters and checklists for shows is a huge plus.

Inconvénients :

I can't think of anything that is not a positive with the database or the service.

Jessann
Registrar (Canada)
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Easy to use and very functional!

5,0 il y a 2 mois

Avantages :

I use this program daily and it is very easy to use. You can keep track of everything in once place. Also the customer service is great and responds quickly,

Inconvénients :

Nothing! Primer is a great software, I'd recommend it to any gallery or artist to keep track of their inventory.

Rick
President (É.-U.)
Art, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Designed by a gallery owner, for galleries

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : First and foremost, the client service is tremendous. It would seem that they are on it 24/7. Explanations and fixes are dealt with practically immediately. I feel like Primer cares deeply about our experience with the product and they act on that.
We are extremely pleased with the architecture of the interface - it's simplicity and functioning belie a complex software that evens out the playing field with our competitors in the business.
The introduction of new features and refinement of established ones seems ongoing and perfect.

Avantages :

As a daily user of Primer I am particularly pleased with its ease of use. As a relational database it makes accessing and searching for information to create transactions extremely simple. Invoices, offers to clients, loans, consignments in and out, exhibition checklists are all intuitive and take very little time to create. The speed with which it takes to output necessary forms and reports is a lifesaver. My previous inventory system was a bespoken application which I included barcoding for inventory control and labeling in. Primer's willingness to integrate barcoding was essential to my decision to switch. The recent addition of online viewing rooms - one of the most widely used advancements in the gallery industry with the onset of the pandemic - was swift and very effective. We have used it successfully since the first release of it. I willingly agreed to work with the beta version of it and it is nearly perfect. The online hosting and automatic upgrades to the most recent releases of FMP are worth the price of admission alone.

Inconvénients :

There is very little to Primer that I am critical of. FMP is not great at word processing and there are a few areas where adjusting text could make it a little smoother perhaps. Sometimes the syntax used to describe functions is a little cloudy but these are hardly anything more than idiosyncratic details that most users probably wouldn't even notice. I wish there was a PDF download function to the online viewing rooms because some of my clients like to keep records of the works offered but I am sure that will come soon enough

Jordan
Director (É.-U.)
Art/artisanat, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

I strongly recommend Primer!

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : I have had a great experience with Primer. The developers are very responsive and quick to answer any question or issue I've ever had. I love this software and can't imagine doing business without it.

Avantages :

Primer is trusted for me as one of the best software for art galleries and art advisory companies. It is well designed, clear, and offers everything you need in one place. I especially love that it's one fee without a bunch of add ons and extras. This software is absolutely worth the subscription fee.

Inconvénients :

There is little, if anything, that can be improved. Whenever I have needed something altered to suit my business needs, they've either offered me a work around or created a solution to my problem. They are also always adding to the software to make it work better for all on the platform.

Logiciel trouvé dans