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à choisir le meilleur logiciel

Description de OpsGenie

Adopté par les équipes de développement et d'exploitation de plus de 2 500 organisations à travers le monde, OpsGenie fournit des solutions de gestion des alertes et des astreintes permettant aux entreprises de répondre efficacement à leurs problématiques IT ou DevOps. OpsGenie permet aux équipes de développer des plans de réponse aux incidents, de collaborer et de coordonner les actions de réponse ainsi que d'analyser l'efficacité des réponses. Découvrez pourquoi OpsGenie est la solution de routage d'alertes et de gestion des incidents qui enregistre la croissance la plus rapide sur le marché - www.opsgenie.com

Qui utilise OpsGenie ?

PME et entreprises de taille moyenne à grande.

OpsGenie Logiciel - 1
OpsGenie Logiciel - 2
OpsGenie Logiciel - 3
OpsGenie Logiciel - 4
OpsGenie Logiciel - 5

OpsGenie ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

OpsGenie

OpsGenie

4,7 (136)
11,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
56
36
4,3 (136)
4,4 (136)
4,6 (136)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
0,76 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
167
11
4,7 (181)
4,7 (181)
4,7 (181)

Alternatives à OpsGenie

Pulseway
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Accès mobile
Suivi des serveurs
NinjaOne
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Alertes et remontée des problèmes
Rapports et analyses
HaloITSM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des incidents
Gestion des tickets de support
Rapports d'incidents
Splunk On-Call
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes et remontée des problèmes
Alertes mobiles
Suivi des problèmes
PagerDuty
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des incidents
Notifications en temps réel
Rapports d'incidents
Germain UX
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Rapports et analyses
Tableau de bord
Onspring
Fonctionnalités les mieux notées
Logiciels d'actions préventives et correctives
Stockage sécurisé des données
Évaluation des risques
VelocityEHS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la conformité
Logiciels d'actions préventives et correctives
Stockage de documents
HSI Donesafe
Fonctionnalités les mieux notées
Apprentissage asynchrone
Certification et licences
Création de cours intégrée

Avis sur OpsGenie

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
68%
4
32%
2
1%
Fernando
Fernando
Director of Infrastructure (Guatemala)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A most have

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : I've been a loyal customer of OpsGenie for almost three years now and I like to product so much that I wrote an integration with spring-boot-admin a year ago that now is used by many others. really great product

Avantages :

I like the easy of use and most of all It never fails to deliver a message, Great UX and full of features

Inconvénients :

I would like to have notification rules for how and when to receive some sort of events right now there is only one way of doing this but, that is something that would be ok to have but I'm very happy with the product

Joshua
Director, Product Operations (É.-U.)
Logiciels, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

OpsGenie Journey

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : We needed a way to monitor our infrastructure over the weekend without having to pay someone to physically sit in the building. So we first tried a company would would make a physically phone call to us when an alert went critical. Over time the problem with that was you had to employ a person to make that phone call and it was an expensive option as well. We needed a better ROI on what we were spending.

Avantages :

Powerful tool to route alerts to different teams. (Phone, Text and Email) Setting up schedules and teams Cost is very affordable and you get economies of scale the more people you put on the account and begin using it.

Inconvénients :

The filtering of who gets the alerts can be a bit confusing, it does take some time to get used to the setup and configuration of how they do things. I wish there was an official on boarding program. For example I would have like to have OpsGenie tell me, ok now that you are a customer and based on all the experienced we've gathered you need to do "10 things". Process items, procedures, best practices etc. Because we basically learned as we went and while the product was relatively easy to use it would have been nice to have that instruction at the beginning.

Zach
Sales (É.-U.)
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Switched for different software

2,0 il y a 2 ans

Commentaires : it was straightforward to use but ultimately went with something else

Avantages :

we used this for our call line but have switched to a different provider

Inconvénients :

it didnt ring in its own dedicated app and instead the normal phone settings

Serhii
Service Desk Analyst (Ukraine)
Services et technologies de l'information, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

OpsGenie - great Incident management utility.

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Compare to PagerDuty the product is really similar, works the same way, similar APIs and integration options. The interface is simple, user-friendly. Smartphone application works amazingly for ticketing system with sound notifications, SLA set up, and viewing during work is really convenient. Great product in general.

Avantages :

Easy to use, friendly interface, great smartphone application available for Android and IOS, no delays when it comes to Incident management. Not really expensive compare to similar products, overall performance is very decent.

Inconvénients :

No dark mode theme for Web or Smartphone versions, some things could be changed and misplaced differently in the interface for more convenient performance.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Télécommunications, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Basic incident management platform for startups

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Satisfied given the amount of money we pay with them

Avantages :

What I like the most about OpsGenie is its notification system. It has built-in SMS notification system, no need to integrate with other platforms & no need to pay extra. It comes with unlimited SMS notification (depending on your plan of course). Also, OpsGenie can notify you via phone call for critical alerts.

Inconvénients :

One thing OpsGenie is missing is alerts correlation. Basically OpsGenie just receives alerts and notify relative teams according to your notification rule. It would be better if OpsGenie has alerts correlation platform to deduplicate noise alarms