ManageEngine Endpoint Central

ManageEngine Endpoint Central

Description de ManageEngine Endpoint Central

Ce logiciel de gestion de bureau Windows basé sur le web aide à gérer des milliers de postes de travail à partir d'un emplacement central. Il peut gérer les postes de travail aussi bien en réseau LAN que WAN. Il automatise les activités régulières de gestion de bureau comme l'installation de logiciels, de correctifs et de blocs de services. Il standardise les postes de travail en appliquant des configurations uniformes telles que les fonds d'écran, les raccourcis, l'imprimante, etc. En d'autres termes, il aide les administrateurs à automatiser, normaliser, sécuriser et vérifier leur réseau Windows.

Qui utilise ManageEngine Endpoint Central ?

Toutes les entreprises

ManageEngine Endpoint Central Logiciel - 1
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ManageEngine Endpoint Central

ManageEngine Endpoint Central

4,5 (584)
795,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
65
4
4,4 (584)
4,5 (584)
4,3 (584)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
49,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
186
245
4,3 (3 647)
4,2 (3 647)
4,3 (3 647)

Alternatives à ManageEngine Endpoint Central

Zendesk Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des incidents
Suivi des tickets d'assistance
Atera
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Accès sans surveillance
Alertes et remontée des problèmes
TeamViewer
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Chat en temps réel
Partage d'écran
Kaseya VSA
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Alertes/Notifications
Gestion des incidents
SOTI MobiControl
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des points de terminaison
Géolocalisation
Reconnaissance auto des utilisateurs/appareils
Automox
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Déploiement automatique des patchs
Scans automatiques
Intercept X Endpoint
Fonctionnalités les mieux notées
Monitoring
Surveillance en temps réel
Sécurité des applications
ConnectWise PSA
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes et remontée des problèmes
Alertes/Notifications
Gestion des billets
Miradore
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la sécurité
Gestion des stocks
Géolocalisation

Avis sur ManageEngine Endpoint Central

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
60%
4
34%
3
3%
2
1%
1
1%
philippe
Responsable réseau et Micro (Guadeloupe)
Supermarchés, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Mon avis sur endpoint central

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

Il dispose d’une interface intuitive qui simplifie la gestion des points de terminaison à partir d’une seule console. La capacité du produit à automatiser les tâches de routine telles que la gestion des correctifs a été particulièrement bien accueillie, car elle permet de gagner du temps et de réduire le risque de vulnérabilités.

Inconvénients :

Peut être complexe à configurer et à configurer, nécessitant beaucoup de temps et d’efforts.

Anthony
Anthony
Software Engineer (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Biens de consommation, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Robust endpoint management solution

5,0 il y a 8 mois

Commentaires : This is a platform that has a set of features that ensure optimal and secure terminal management.

Avantages :

Easy patch management and effective protection against threats. Facilitates collaborative work with desktop sharing for remote workers. I really like the features it offers to manage the updates we perform for our operating systems. The reports are very rich and easy to use.

Inconvénients :

This is a very complete, versatile and flexible tool. there is nothing I dislike about it.

Jason
Network Administrator (Barbade)
Santé, bien-être et fitness, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Alternatives envisagées :

ManageEngine Endpoint Central is Amazing

5,0 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : The benefits are endless. Instead of installing more than one product for every single computer manufacturer, the Patch Management and Automated Patch Management is amazing. There are hundreds of configurations to choose from to assist with tasks generally reserved for Group Policies and WSUS

Avantages :

Unified Endpoint Management. Endpoint Central is a one-stop shop for patch management for all types of computers, without the need to install the individual update applications for each computer (HP Support, Lenovo Vantage, Dell Update). The patch manager aspect also shows reported vulnerabilities in application (for example, Chrome, Microsoft Office etc.) in one easy to use system.Also, ManageEngine is open to improvements and feature request from the community.

Inconvénients :

The most difficult part of this product is the most useful aspect, which would be the filters. Many filters have to be created to put certain machines into different categories. However, with all the different panes in Patch Management, you have to recreate different filters to get the same result.

Ishmael
Computer Systems Administrator (Dominique)
Vente au détail, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
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Trial ManageEngine Endpoint Central

3,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

I was attracted to the prospect of having a single pane of visibility into the health of my network, instead of having to navigate different tools from different vendors.

Inconvénients :

I did not get the chance to test drive the capabilities as much as i would like as I'm still busy navigating multiple different solutions.

Calvert
IT Engineer (R.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Alternatives envisagées :

Pleasantly Surprised

4,0 il y a 2 mois

Commentaires : It provides visibility across the network for all devices (EUC and Servers) with the ability to manage them. Being able to roll out patches, config changes and interact with users and their devices from one place is exactly what I was looking for when I was tasked with coming up with a solution. I initially came up with two solutions, but I am happy that this has worked out so well.

Avantages :

Intuitive layout, finding things is relatively easy and figuring out most things is straightforward.Even in a trial, the support is very responsive and always on hand to assist. I like that each page has a link to the support team and I can interact with them from where I am on the site instead of logging into a different portal and logging a ticket. It seems some logical thought was put into developing the user interaction.An extensive set of features and functions is included right out of the box, so you can get up and running quickly. The most challenging part for me was figuring out how to get the agent on devices that AD or the network complained about. Once the agent is on, I have full control over the device and am able to gather a lot of information which, as any IT Admin will agree, is crucial for making sound decisions.

Inconvénients :

The UI looks a little dated and could do with some paint. Even if it isn't for everyone, some users may prefer how it currently looks. In that case, the opportunity to change the skin would be a nice bonus. Despite this, it's a great product that doesn't detract from the site's functionality.I'm surprised that the cloud version is behind the on-premise version in terms of functionality. Although saying that, it's not by much and the team has assured me that the functions are in development. So it will be very nice to see things like BitLocker management in the cloud version and improvements to the quality of the reports.I tried both the on-premise and cloud solutions, both of which work just fine. There are a few things I saw on the on-premise version that wasn't quite the same in the cloud (mentioned earlier). Additionally, at the time of writing this, there are a couple of improvements that I have suggested, namely in the area of managing multiple domains. This area still needs a little work.