LogMeIn Central

Qui utilise LogMeIn Central ?

Les PME, grandes entreprises, services informatiques internes, prestataires d'infogérance et entreprises de support technique.

Description de LogMeIn Central

LogMeIn Central est une solution de gestion des points de terminaison performante et facile à utiliser qui permet aux professionnels de l'informatique de surveiller, gérer et sécuriser efficacement leur infrastructure de point de terminaison. Que vous ayez des employés à distance ou des points de terminaison dispersés dans le monde entier, LogMeIn Central fournit la vitesse, la flexibilité et les connaissances dont les organisations ont besoin pour augmenter leur productivité, réduire les coûts informatiques et atténuer les risques.

Informations sur LogMeIn Central

LogMeIn Central

https://secure.logmein.com/home/central

Fondé en 2003

Vidéo de LogMeIn Central
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Présentation des tarifs de LogMeIn Central

LogMeIn Central n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de LogMeIn Central

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Installation (Mac)
  • Cloud, SaaS, web
  • Installation (Windows)
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation en ligne en direct
  • Documentation

LogMeIn Central - Fonctionnalités

  • Accès mobile
  • Alertes en temps réel
  • Gestion de remédiation
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion du déploiement
  • Monitoring réseau
  • Pour logiciels d'infogérance

Logiciels RMM (Remote Monitoring and Management) : afficher la liste complète

  • Accès à distance
  • Assistance téléphonique
  • CRM
  • Facturation
  • Gestion de projets
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des problèmes
  • Messagerie instantanée
  • Planification
  • Sauvegarde et récupération
  • Tableau de bord

Logiciels d'infogérance : afficher la liste complète

  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des achats
  • Gestion des audits
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des demandes
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Suivi de la conformité
  • Suivi des coûts

Logiciels de gestion des ressources informatiques : afficher la liste complète

  • Catalogue de services
  • Gestion des billets
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des contrats
  • Gestion des incidents
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion des versions
  • Portail libre-service
  • Rapports de service

Logiciels de gestion des services informatiques : afficher la liste complète

  • Accès et contrôle à distance
  • Audit des problèmes
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des capacités
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des licences
  • Gestion des stocks
  • Planification de la maintenance

Logiciels de gestion informatique : afficher la liste complète

  • Analyse des comportements
  • Antivirus
  • Correspondance des signatures
  • Cryptage
  • Gestion des appareils
  • Gestion des menaces web
  • Journal d'activités
  • Liste blanche et liste noire
  • Sécurité des applications

Logiciels de protection des équipements : afficher la liste complète

LogMeIn Central - Alternatives

Plus d'alternatives à LogMeIn Central

Avis sur LogMeIn Central

Lire tous les avis

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,4
Service client 4,2
Fonctionnalités 4,3
Rapport qualité-prix 3,7

Évaluer le logiciel

Partagez vos expériences avec d'autres acheteurs de logiciels.

Écrivez votre avis !
Jeff E.
ERP Software Implementation Specialist
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/09/2020

"Perfect for Workstation Management!"

Commentaires: I've used LogMeIn Central to manage user workstations across the networks of two manufacturing companies that I've worked for as the IT Administrator. I've also used Central to manage windows-based Digital Signage computers; both with great success!

Avantages: I use LogMeIn Central to manage all of the user workstations within my organization. This allows me to remote into any user computer to help with troubleshooting, and to do a number of other management functions (ie, monitor hardware, software, anti-virus status, etc). I can also get specific hardware information (ie, graphic card or CPU model) using the Inventory functionality about any workstation in my Central Account. The Central Management Console allows me to see all of my user workstations, group them, setup notifications based on specific criteria (RAM or CPU utilization, new software installs, etc). There's also a File Manager where I can move or copy files from my workstation to the end users. There is a lot of functionality for managing updates, running scripts, etc, that I do not use.

Inconvénients: LogMeIn Central requires you to at least pay for a minimum of 25 workstations / installations, whether you use them or not, as this is a business-class product.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/09/2020
Utilisateur vérifié
IT Manager
Divertissement, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    2 /5
  • Rapport qualité-prix
    1 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    2/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/11/2019

"Great program but way to expensive"

Commentaires: We started with LogMeIn when it was a free service and purchased a volume license since we had about 70 computers to use LogMeIn for tech support. However as we grew to over 120 computers the annual license fee grew much faster to were it no longer was worth the cost.

Avantages: The program is very easy to setup and use.

Inconvénients: The expense of the license fee drove us away and to find comparable software for less than 1/20 the cost.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/11/2019
Jax W.
Solutions Engineer
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    2 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    1 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    1 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/10/2018

"Never Really Worked Reliably"

Commentaires: We have maybe 2500 computers we need to have irregular access to. I would say 50% of the time, the computer we would try to access would need to be restarted, have an unfixable black screen remotely, or just not connect due to a LogMeIn client issue. When it worked, it was great, but when you often have to take action or go on site to get your remote software working, it's just not worth it. Support was horribly unhelpful and just suggested updates, which in the long run did not help since issues would reoccur and getting access to update them would require being physically present at the computer, ruining the purpose of this remote access software.

Avantages: It allowed us to access thousands of devices and keep them organized.

Inconvénients: Devices would either connect with a black screen, or just not show up on the list at all. Visiting my remote computers in person would show the computer started normally, but LogMeIn decided to run but just not connect. Just one click in the LMI Control Panel would make it reconnect. Not polling for a good connection after restart is just bad design, and support consistently told me to just update to the latest version, but through 3 years of experiencing this problem. The black screen issue wasn't resolved either.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/10/2018
Darell B.
Owner
Informatique et sécurité réseau, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/08/2020

"Log Me In Central A Great Choice For Remote Support"

Commentaires: I have been using the Central Module for years it allows you to put computers in groups to easily identify your customers computers. Also alerts are set to notify you of Windows updates and antivirus software that is outdated on each computer.

Avantages: Log Me In Central has been my go to remote repair tool for my customers. The software is secure easy to use and is loaded with features.

Inconvénients: The pricing a little high to add features it costs to use but every feature is very useful for your business

  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/08/2020
Loren D.
Chiropractor
Cabinets médicaux, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/12/2019

"LogMeIn"

Commentaires: LogMein Central has made it easier, faster and more practical to teach and train my staff at different and various times of the day from any location either party is at.

Avantages: LogMeIn makes running a business easier by being able to teach employees pertinent training/information by connecting computers and demonstrating virtually together.

Inconvénients: Sometimes if an area of one of the participants have a slow or shaky internet connection, it makes it difficult to interact with one another on-line.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/12/2019