Description de Backstop

Backstop Solutions vise à aider les investisseurs alternatifs à tirer le meilleur parti de leur temps. Chaque minute compte dans ce secteur et l'équipe de Backstop veut donc permettre à ses clients de remplacer leurs listes de tâches complexes par des processus d'affaires simplifiés. Pour ce faire, ils mettent à la disposition des gestionnaires d'actifs et des investisseurs la meilleure technologie de productivité basée sur le cloud pour les aider à mieux mobiliser et conserver les capitaux, effectuer des recherches, gérer des portefeuilles et servir leurs principales parties prenantes.

Qui utilise Backstop ?

Investisseurs institutionnels : fonds de fonds, dotations, fondations, caisses de retraite, directeurs des investissements externalisés, bureaux de gestion de patrimoine et consultants. Gestionnaires alternatifs : fonds spéculatifs, capitaux privés, immobilier et sociétés de capital-risque.

Où peut-on déployer Backstop ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • Backstop Solutions Group
  • Situé à Chicago, É.-U.
  • Fondé en 2003

Assistance Backstop

  • Support téléphonique

Pays disponibles

Afrique du Sud, Allemagne, Australie, Canada, Chine et 21 autres

Langues

anglais

Backstop - Prix

À partir de :

Non fourni par l'éditeur
  • Non, pas de version gratuite

Backstop n'est pas disponible en version gratuite.

À propos de l'éditeur

  • Backstop Solutions Group
  • Situé à Chicago, É.-U.
  • Fondé en 2003

Assistance Backstop

  • Support téléphonique

Pays disponibles

Afrique du Sud, Allemagne, Australie, Canada, Chine et 21 autres

Langues

anglais

Backstop en vidéos et en images

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Fonctionnalités - Backstop

  • Automatisation du marketing
  • Benchmarking
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des clients
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des leads
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des portefeuilles
  • Grand livre général
  • Importation et exportation de données
  • Mesure des performances
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Rapports et statistiques
  • Rapprochement bancaire
  • Recherche/Filtre
  • Reporting des investisseurs
  • Reporting financier
  • Suivi de la conformité
  • Suivi des investissements

Alternatives à Backstop

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Il s'agit d'un logiciel de CRM qui élimine la saisie manuelle des données et utilise la science des données pour permettre aux utilisateurs de prendre de meilleures décisions.
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Avis sur Backstop

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,1
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
46%
4
43%
3
8%
2
3%
Andrew
Andrew
Controller, CPA (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services financiers, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Backstop Review

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : The wide range of functionality is a good solution for various needs across different departments.

Avantages :

This a good data aggregator for client information, history and data. The functionality servers a lot of different uses.

Inconvénients :

The ease of use and custom reporting is not intuitive and locating specific charts and data sets can sometimes be difficult.

Utilisateur vérifié
Senior Product Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services financiers
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Ready-to-use CRM with sensible extensibility

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : A cloud-based CRM to centrally store business contacts, collaterals, qualitative and quantitative data and share amongst different departments. Combing Report Builder, Excel Toolkit and API allows end-users to self-serve business intelligence.

Avantages :

Backstop hits the sweet spot between features and extensibility. Out of the box, the platform meets 70-80% of our business requirements. Our firm fortunately has the know-how to use API and Excel Toolkit (ETK) to cover the last mile. Most importantly, the product team listens to its customers and continually enhances the platform based on our input. You would unlikely get such feedback loops from the likes of Salesforce, Oracle or Microsoft.

Inconvénients :

Compared to a CRM startup that has unlimited flexibility to innovate, Backstop may seem more mature and risk-averse. The UI/UX seems a little dated, and mobile-responsiveness and mobile app have room for improvements. The labeling of different data entry screens should be more standardized as well.

Utilisateur vérifié
Sr. Research Analyst (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion des investissements, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Mostly for reporting, needs improvement on analysis

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : Experience is overall positive, although the company does have serious issues that it needs to address to compete with other investment analysis softwares that exist. Interface / plugins need work.

Avantages :

Strong in terms of accounting and tracking capeabilities

Inconvénients :

Interface is dated and it is not very strong on the investment analysis side. Comparability / plugins in excel often cause issues

Lubna
Client Engagement Associate (Canada)
Services financiers, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Backstop - CRM Review

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : I like Backstop and it's important for our team to function. I like the portal usage for our clients. We can maintain all our files/info on one system and publish it for client visibility.

Avantages :

User friendly. easy to customize reports and fields. I like the formula functions on the reports. Pages also a +.

Inconvénients :

The time it takes to run accounts reports and some limitations they have on not being able to customize their performance review sheet or their decks.

Kevin
Investor Relations (É.-U.)
Services financiers, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Backstop / InvestorBridge Review

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : My experience has been great thus far, the folks at Backstop have made the implementation process a breeze, they are always available for questions and assistance which is an invaluable part of being a Backstop client.

Avantages :

Having a cloud based CRM with not only the functionality to store qualitative but also quantitative information is extremely helpful especially as a member of the investor relations team who is constantly servicing investors. Additionally, having the ability to have the CRM be the backdrop that feeds the investor portal is also great, having to only update one system saves time. The professional services team has been extremely helpful as we continue to implement new features.

Inconvénients :

Like any software there are limitations however Backstop does a great job at taking feedback and creating new features from that.