Backstop

par Backstop Solutions Group

Qui utilise Backstop ?

Investisseurs institutionnels : fonds de fonds, dotations, fondations, caisses de retraite, directeurs des investissements externalisés, bureaux de gestion de patrimoine et consultants. Gestionnaires alternatifs : fonds spéculatifs, capitaux privés, immobilier et sociétés de capital-risque.

Description de Backstop

Backstop Solutions vise à aider les investisseurs alternatifs à tirer le meilleur parti de leur temps. Chaque minute compte dans ce secteur et l'équipe de Backstop veut donc permettre à ses clients de remplacer leurs listes de tâches complexes par des processus d'affaires simplifiés. Pour ce faire, ils mettent à la disposition des gestionnaires d'actifs et des investisseurs la meilleure technologie de productivité basée sur le cloud pour les aider à mieux mobiliser et conserver les capitaux, effectuer des recherches, gérer des portefeuilles et servir leurs principales parties prenantes.

Informations sur Backstop

Backstop Solutions Group

http://www.backstopsolutions.com

Fondé en 2003

Présentation des tarifs de Backstop

Backstop n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement et prise en charge de Backstop

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Backstop - Fonctionnalités

  • Affectations d'équipe
  • Alertes de compte
  • Gestion des leads
  • Gestion des ressources
  • Gestion du marketing
  • Gestion du territoire
  • Suivi de l'influence
  • Suivi des frais
  • Suivi des ménages
  • Suivi des relations

Logiciels de CRM pour le secteur financier : afficher la liste complète

  • Benchmarking
  • Contrat à terme sur marchandises
  • Fonctions pour conseillers en placement
  • Gestion de la comptabilité
  • Gestion des clients
  • Gestion des fonds
  • Gestion des risques
  • Immobilier
  • Importation et exportation de données
  • Mesure des performances
  • Modélisation et simulation
  • Obligations/actions
  • Portail client
  • Pour investisseurs et traders
  • Rapports de conformité
  • Rééquilibrage du portefeuille

Logiciels de gestion des investissements : afficher la liste complète

  • Analyse de portefeuille
  • Analyse des performances
  • Calcul des pertes et des profits
  • Comptabilité des investisseurs
  • Comptabilité des partenariats
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des contacts
  • Gestion des portefeuilles
  • Reporting des investisseurs

Logiciels de hedge fund : afficher la liste complète

Backstop - Alternatives

Plus d'alternatives à Backstop

Avis sur Backstop

Lire tous les avis

Note globale

4,3/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4
Service client 4,5
Fonctionnalités 4,2
Rapport qualité-prix 4

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Écrivez votre avis !
Andrew K.
Controller, CPA
Services financiers, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/07/2020

"Backstop Review"

Commentaires: The wide range of functionality is a good solution for various needs across different departments.

Avantages: This a good data aggregator for client information, history and data. The functionality servers a lot of different uses.

Inconvénients: The ease of use and custom reporting is not intuitive and locating specific charts and data sets can sometimes be difficult.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/07/2020
Utilisateur vérifié
Senior Product Manager
Services financiers
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/07/2018

"Ready-to-use CRM with sensible extensibility"

Commentaires: A cloud-based CRM to centrally store business contacts, collaterals, qualitative and quantitative data and share amongst different departments. Combing Report Builder, Excel Toolkit and API allows end-users to self-serve business intelligence.

Avantages: Backstop hits the sweet spot between features and extensibility. Out of the box, the platform meets 70-80% of our business requirements. Our firm fortunately has the know-how to use API and Excel Toolkit (ETK) to cover the last mile. Most importantly, the product team listens to its customers and continually enhances the platform based on our input. You would unlikely get such feedback loops from the likes of Salesforce, Oracle or Microsoft.

Inconvénients: Compared to a CRM startup that has unlimited flexibility to innovate, Backstop may seem more mature and risk-averse. The UI/UX seems a little dated, and mobile-responsiveness and mobile app have room for improvements. The labeling of different data entry screens should be more standardized as well.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/07/2018
Utilisateur vérifié
Sr. Research Analyst
Gestion des investissements, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    2 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/05/2019

"Mostly for reporting, needs improvement on analysis"

Commentaires: Experience is overall positive, although the company does have serious issues that it needs to address to compete with other investment analysis softwares that exist. Interface / plugins need work.

Avantages: Strong in terms of accounting and tracking capeabilities

Inconvénients: Interface is dated and it is not very strong on the investment analysis side. Comparability / plugins in excel often cause issues

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/05/2019
Lubna R.
Client Engagement Associate
Services financiers, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/09/2020

"Backstop - CRM Review"

Commentaires: I like Backstop and it's important for our team to function. I like the portal usage for our clients. We can maintain all our files/info on one system and publish it for client visibility.

Avantages: User friendly. easy to customize reports and fields. I like the formula functions on the reports. Pages also a +.

Inconvénients: The time it takes to run accounts reports and some limitations they have on not being able to customize their performance review sheet or their decks.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/09/2020
Kevin N.
Investor Relations
Services financiers, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/09/2018

"Backstop / InvestorBridge Review"

Commentaires: My experience has been great thus far, the folks at Backstop have made the implementation process a breeze, they are always available for questions and assistance which is an invaluable part of being a Backstop client.

Avantages: Having a cloud based CRM with not only the functionality to store qualitative but also quantitative information is extremely helpful especially as a member of the investor relations team who is constantly servicing investors. Additionally, having the ability to have the CRM be the backdrop that feeds the investor portal is also great, having to only update one system saves time. The professional services team has been extremely helpful as we continue to implement new features.

Inconvénients: Like any software there are limitations however Backstop does a great job at taking feedback and creating new features from that.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/09/2018