17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Elcom CMS

Proposez des expériences numériques qui ravissent votre public au sein d'une plateforme que vos administrateurs et éditeurs aiment réellement utiliser. Elcom peut mettre en service votre site web, intranet, portail, apprentissage en ligne et espace de travail numérique à partir d'une plateforme de gestion de contenu enrichie en fonctionnalités et entièrement personnalisable, ce qui en fait une solution efficace et rentable. Les entreprises telles que Volkswagen, WWF, Kaiser Permanente, Blackhawk Network, Ascham School, The Fair Work Ombudsman et Fairfax Media font confiance à Elcom.

Qui utilise Elcom CMS ?

Les moyennes et grandes organisations du monde entier utilisent la plateforme Elcom pour proposer des expériences numériques d'envergure internationale via des solutions de site web, d'intranet, d'apprentissage en ligne, de portail et d'espace de travail numérique.

Elcom CMS Logiciel - 1
Elcom CMS Logiciel - 2
Elcom CMS Logiciel - 3
Elcom CMS Logiciel - 4
Elcom CMS Logiciel - 5

Elcom CMS ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Elcom CMS

Elcom CMS

4,4 (5)
1 695,00 $AU
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
68
10
4,6 (5)
4,7 (5)
5,0 (5)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
61,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
433
43
3,9 (860)
4,2 (860)
4,0 (860)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Elcom CMS

Bitrix24
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de clients
Confirmations et rappels
Gestion des clients
Factorial
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion de la paie
Pointage
Centralpoint
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
MangoApps
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la base de connaissances
Outils de collaboration
Stockage de documents
Connecteam
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Planification du personnel
Suivi du temps en ligne
niikiis
Fonctionnalités les mieux notées
Planification du personnel
Suivi du temps en ligne
Suivi du temps en ligne
LearnWorlds
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des évaluations
Parcours et suivi d'apprentissage
Rapports et analyses
eXo Platform
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de contenu
Gestion des tâches
Outils de collaboration
Marketing 360
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse des comportements
Gestion des rendez-vous
Suivi des médias sociaux

Avis sur Elcom CMS

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
5,0
Fonctionnalités
3,8
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
40%
4
60%
Cass
Intranet Manager (Australie)
Hôpitaux et soins de santé, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Elcom ticks all the boxes

5,0 l’année dernière

Commentaires : The Elcom team are very professional and worked closely with us to ensure all of our requirements were covered. From design, implementation and to go live, their support and guidance was excellent.The ongoing support we receive from our Account Manager, CMS trainer and the Help Desk team is amazing, they are experienced, friendly and responsive to our needs, all in an extremely timely manner.

Avantages :

It is a powerful yet simple to use CMS, with customisable modules - so you only pay for what you need, but can grow your CMS with your business when needed. The features are endless and we use many of them: single sign on, forms, structured authoring, workflow, dynamic widgets, taxonomy, carousels banners, corporate directory, events, secure content and the new reports dashboard is great.

Inconvénients :

I haven't had any negative experiences with Elcom or the CMS. Integration was easy and the CMS is user-friendly and non technical staff can use it. No negatives from me.

Amanda
Intranet and Digital Workplaces Manager (Nouvelle-Zélande)
Gestion de l'enseignement, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Solving business problems in stylish and functional way

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Elcom is very supportive and goes out of their way to assist with our development and ongoing upgrades. The Help Desk support is fast, friendly and knowledgeable.
 
Since launch, we have worked with Elcom to solve a number of business problems, such as coming up with ways to reduce the number of broadcast emails and creating specialised hubs for specific communication and knowledge bases. This has resulted in time savings, strengthening our team engagement and creating a more supportive and positive culture for our people.

Avantages :

The stylish and simple design has made our site eye-catching and easy to use. Elcom provided a great design to ensure our intranet quickly became the go-to resource and core of our Digital Workplace Experience.

Inconvénients :

Elcom offers an extensive range of software features to enhance our site and keeping our publishers trained in all aspects of the software can be challenging in an organisation with a small digital workplace team.

Tracey
Operational Excellence Manager (Australie)
Entreposage, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Elcom CMS Content management and workflow

4,0 l’année dernière

Commentaires : Although there have been some challenges to get some functions within the Elcom CMS to work for us, or we have been able to create a work around, dealing with Elcom, in particular the Help Desk, has been excellent. The staff are exceptional - they are knowledgeable, supportive and very patient!

Avantages :

The Elcom CMS is user friendly, even with no technical background. I find the content management easy to use and a great way to ensure all the required documentation and processes are kept on one platform and have expiry review dates. The workflow content module in theory is a great tool for various activities requiring a workflow content that is transparent and reportable.

Inconvénients :

The negative aspect of the Workflow module is the inability to be flexible for different scenarios. The out of the box package is very basic, and we have required additional customization to fit our business needs which I feel should be part of the out of the box package. There is limited flexibility when requiring reporting.

Anneliza
Marketing and Communications Coordinator (Australie)
Construction, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Great customer service

4,0 l’année dernière

Avantages :

The ability to give different users different access permission, customer service is really fast, and the girls are very patient with me!

Inconvénients :

Does not have the ability to create your own article templates without customer service assistance or the need to have a new page template design quoted.Not able to reformat or resign how the polls look or have much design freedom for the rating of an article/page feature.

Micaela
Business Analyst (Australie)
Conseil en gestion, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Easy to use and implement

5,0 l’année dernière

Commentaires : Overall it has created a social space for the company to use and allows easy access of information

Avantages :

Within the intranet it had a little bit of everything. Allows you to build pages easily. Also have a great form builder/.

Inconvénients :

Adding content in from Word can sometimes cause issues later on when amending your page