Description de Document Locator

Document Locator est un logiciel de gestion documentaire intégré à Windows qui favorise l'automatisation et stimule l'efficacité des groupes (10 à plus de 100 personnes) en matière de conformité et qualité, de contrats, de politiques et procédures, de fichiers de projet, de ressources humaines, etc. Ses fonctionnalités performantes, notamment le classement intelligent, la gestion automatisée des versions, les approbations électroniques, les flux de travail de documents et les politiques d'enregistrement, permettent de gagner du temps. Une solution disponible en version installée ou hébergée dans le cloud et doublée d'une API pour l'intégrer à d'autres systèmes, avec accès sur ordinateur de bureau, navigateur web et mobile.

Qui utilise Document Locator ?

De nombreuses entreprises qui recherchent une solution pour gérer plus efficacement leurs fichiers papier et électroniques ont recours aux fonctions de gestion documentaire intégrées à Windows de Document Locator.

Document Locator Logiciel - 1 Document Locator Logiciel - 2 Document Locator Logiciel - 3 Document Locator Logiciel - 4 Document Locator Logiciel - 5

Document Locator ne vous convainc pas tout à fait ?
Comparer avec une alternative populaire

Document Locator

4,5 (30)
Document Locator
Indisponible dans votre pays
22,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
86
6
4,3 (30)
4,4 (30)
4,9 (30)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
166
15
4,5 (60)
4,6 (60)
4,7 (60)

Alternatives à Document Locator

Intellect QMS
Fonctionnalités les mieux notées
Codage et contrôle de documents
Saisie de documents
Stockage de documents
LogicManager
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Tableau de bord
Évaluation des risques
Centralpoint
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
WorkClout
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Conversion de fichier
Gestion de la conformité
QT9 QMS
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôle qualité des fournisseurs
Saisie de documents
Stockage de documents
Sierra QMS
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Gestion de la formation
Gestion des changements
ProcessMAP EHS Platform
Fonctionnalités les mieux notées
Archivage et rétention
Contrôles/Permissions d'accès
Suivi de la conformité
SmartSolve
Fonctionnalités les mieux notées
Piste d'audit
Routage
Suivi de la conformité
Matrix Requirements
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des changements
Signature électronique
Stockage de documents

Avis sur Document Locator

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,9
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
53%
4
40%
3
7%
Lyllcelsius
Lyllcelsius
System Administrator (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Équipements publics, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Excellent and fabulous

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : It is cost effective, mobility oriented, and adds to data management

Avantages :

The application is user friendly and as well being adaptive to users. It is an application that is handy and challenging to learn as an administrator

Inconvénients :

I have not really find any cons applicable to me as a user and an administrator. Except on the web tools, users that have folder permission on the repository, are not able to see it on the web.

Edward
Lead Business Systems Analyst (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Implemented in Engineering, HR, Finance and IT departments in three companies 2 small, 1 large.

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Very happy customers. Great pricing. Great support. Integration with forms tool (Perfect Forms). Integration with custom .NET software used to accelerate IT Architecture development. Integration with secure HR systems to manage employee hiring and on-boarding. Ease of use finding Engineering documents.

Avantages :

Document uses SQL Server as storage for documents instead of a file-share. This provides the ability to encrypt data while stored and retrieve on the desktop without un-encrypting. Thus making it very easy to use for handling sensitive HR and Finance records. Document Locator includes standard and custom workflows that include forms which are routed for approval in a variety of ways. As an engineering tool, Document Locator make SharePoint look like an old-fashioned file server with its ability to add meta-data to each document. Document Locator has a vibrant web interface but also includes access via the desktop app.

Inconvénients :

Not much. I have done many document management studies and Document Locator exceeds all the others for my list of requirements. Perhaps some of the icons used on the client could be modernized.

Alan
CEO (Inde)
Fabrication électrique/électronique
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Outlook integration is great for emails

3,5 il y a 6 ans

Avantages :

I used document locator with 1 of my previous job and started using it since then for personal use. The best feature we like about Document locator is the email management using my favorite software "outlook". It helps with a number of other features including PDF conversion, Document preview etc.

Inconvénients :

The interface is little bit sloppy and need to be worked upon.

Peter
General Manager (France)
Vente en gros, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

I don't waste time looking for documents.

4,0 il y a 3 mois

Commentaires : Overall I like a product. It keeps documents organized and easy to access.

Avantages :

Having all the documents together makes the job very practical. When I need it, I don't think about which document is where, I don't waste time, I like to have all of them at hand.

Inconvénients :

Documents are slow to load, especially if they are large, it takes a lot of time.

Keith
SQL Server DBA ()
Politique publique, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Excellent Customer Support

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : Customer representatives have a great relationship with the Public Service Commission of Wisconsin which makes to the support for this product great. Once again a product is only as good as its support team.

Avantages :

A software product is only as good as the support you can get from the product. This last weekend I was upgrading the Document Locator backend database from SQL Server 2014 to SQL Server 2016 SP1. I called Columbiasoft to let them know during the week what I was doing. In return, they emailed me steps to take when migrating to a new SQL Server failover cluster and gave me instructions on what to do if I ran into issues. I did not expect to run into issues but did on Saturday and sent Columbiasoft an email. The turn around to a reply was sooner than I expected. Rep walked me through some standard checks. The main correction we made was changing the DLRepcatalog database owner to cssadmin. The best news is I still left before 1:00 pm on Saturday giving me enough time to buy my 2010 Ford F-150 to start the camping season.

Inconvénients :

This is a hard one in that this product matches our business requirements. That said we use a lot of custom action steps and there are times I wish the documentation on customer action steps would be easier to understand.