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à choisir le meilleur logiciel

Description de Twist

Twist est un logiciel collaboratif conçu pour les équipes épuisées par la communication en temps réel et en continu.

Twist encourage le travail ciblé et aide votre équipe à échapper aux réunions de bureau et à arrêter d'être interrompue par des réunions, des e-mails et des discussions en continu.

Essayez Twist gratuitement.

Qui utilise Twist ?

Pour les équipes à la recherche d'une manière plus calme, plus organisée et plus productive de communiquer et de travailler ensemble.

Twist Logiciel - 1
Twist Logiciel - 2
Twist Logiciel - 3
Twist Logiciel - 4
Twist Logiciel - 5

Twist ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Twist

Twist

4,3 (36)
6,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
33
16
4,5 (36)
4,4 (36)
4,3 (36)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
10,99 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
234
92
4,4 (12 590)
4,4 (12 590)
4,3 (12 590)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Twist

Asana
Fonctionnalités les mieux notées
Calendrier de marketing
Gestion des délais
Gestion des tâches
Discord
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Chat en temps réel
Notifications en temps réel
Ravetree
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Modification de tâche
Planification et programmation de projets
Slack
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Chat en temps réel
Outils de collaboration
MangoApps
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la base de connaissances
Outils de collaboration
Stockage de documents
Axero
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Recherche en texte intégral
Stockage de documents
InfinCE
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Jalios
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Trello
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Outils de collaboration
Planification et programmation de projets

Avis sur Twist

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
44%
4
42%
3
14%
Clemens
Clemens
President and COO (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

The true async alternative to Slack

5,0 il y a 8 mois

Commentaires : I love it and do does the team.

Avantages :

It's just a totally different mindset. No "online" indicator, no "typing..." indicator. No need to madly dash off one-liners. Instead, calm and focused work. The Inbox makes sure nothing falls through the crack, the notification settings are sensible, the interface is neat and the whole philosophy of Twist and the team behind it (Doist, the same company that makes Todoist) are well aligned with the needs of remote and async teams.

Inconvénients :

It's a smaller company, with no venture backing, so some nice-to-have features are missing, as are some integrations: Everybody makes their product integrate with Slack, because that's the big incumbent.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Ressources humaines, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Asynchronous chat

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : The whole team loved it because now instead of being distracted every time someone sends a message in some channel, people could finally spend time doing productive work and checking their email and Twist notifications when they want.

Avantages :

Threaded conversations are a killer feature. It's not a Slack-type thread where you can easily get lost, especially when trying to keep up with more than one thread. Twist threads resemble forum where you open or subscribe to topics and participate in meaningful conversations. Another feature I absolutely love is selecting people to notify when creating a new thread. It makes you consider who this message is important to before sending unlike with other messengers where everyone gets notified unless they mute the whole channel.

Inconvénients :

When we migrated from Twist alternative that was "noisier" and synchronous, we had a separate channel with real-time status updates from our CI server, uptime notifications, and real-time errors. This was a bit hard to do with Twist since it wasn't meant for that.

Jamie
administrator (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Customer Support is Absolutely Terrible.

3,0 l’année dernière

Commentaires : Terrible customer service!

Avantages :

The intention is good, but if customer support cannot fix the technical issues that arise that limit the users from seeing what you put on the channels, then the platform is basically worthless as the communication tool that it was meant to be.

Inconvénients :

When there is an issue that you need resolved, do not count on customer support to help. You will have to either figure it out yourself, or just live with it. Customer service will only email you. It takes days to go back and forth when it could easily take 1 phone call to resolve an issue. They will NOT speak to you over the phone.

Yann
Yann
Consultant (Finlande)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Médias en ligne, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

An excellent digital tool for asynchronous team communication

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

The one thing I'd like to mention, which isn't about a feature itself but more about a company philosophy (or, at least, it appears so), is Twist's emphasis on asynchronous, so on communication that doesn't happen at the same time. When it comes to the platform itself, my favorite feature is the Integrations that are available in Twist – one in particular: the Team Check-In. With the Team Check-In feature, you can create specific automated and recurring posts being published on Twist. This is powerful, especially if you're thinking about hosting a weekly standup meeting with the members of your team, you could use the automated Team Check-In coming into the picture and then have other members interact with something that was shared as part of the Team Check-In Automation.

Inconvénients :

I personally think that Twist is a very valuable tool for team communication, especially for the asynchronous. However, there's one feature I feel could be improved: the ability to navigate different threads. Finding a specific word, sentence or piece of advice you shared somewhere on Twist should be something that's found quickly and easily – but, unfortunately, that isn't often the case.

Nicole
Project Coordinator (É.-U.)
Fabrication électrique/électronique, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Helps with managing projects using Threads

4,0 il y a 6 ans

Avantages :

Twist is one of the best communication tool. It helps with creating new threads for each new projects. We can add different team members to different projects. Managing communication is easier in Twist as it stores all data into the cloud database. All contacts can be stored and personal messages can be sent.