Pour qui ?

Distribution, vente au détail, vente en gros, transport, fabrication, technologie, production industrielle, secteur médical, fabrication de métaux, produits chimiques, cosmétiques, aliments et boissons, nutraceutiques, pharmaceutiques

Notes moyennes

18 avis
  • Note globale 4.4 / 5
  • Facilité d'utilisation 4.5 / 5
  • Service client 3.9 / 5
  • Fonctionnalités 4.4 / 5
  • Rapport qualité-prix 4.3 / 5

Informations sur le produit

  • Version gratuite Non
  • Essai gratuit Non
  • Déploiement Installation (Mac)
    Cloud, SaaS, web
    Installation (Windows)
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Service de support permanent (réponse directe)
    Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Sage
  • https://www.sage.com/en-us/products/sage-x3/
  • Fondé en 1981

En savoir plus sur Sage X3

Sage X3 est une gamme complète de solutions de gestion d'entreprise intégrées pour les ventes, le service client, la distribution, la fabrication, l'inventaire, le BI et bien plus encore. Le logiciel, disponible en version web ou classique, est configurable en fonction des utilisateurs (rôles, préférences et exigences). Il est conçu pour soutenir les entreprises internationales disposant de plusieurs sites, langues, devises, etc.

Sage X3 - Fonctionnalités

  • CRM
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de la chaîne logistique
  • Gestion de la distribution
  • Gestion de projets
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des commandes
  • Gestion des ressources d'entreprise
  • Gestion des ressources humaines
  • Gestion des stocks
  • Gestion financière
  • Rapports et analyses

Avis les plus utiles sur Sage X3

funtastic solution for distribution operations

Publié le 14/05/2017
Iftikhar A.
Software Team Lead
Biens de consommation, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: Sage X3 helps companies in the distribution industry meet customer demands and keep costs and waste down by managing the movement of goods across locations, warehouses, or companies. By combining sales, purchasing, and inventory, the software creates a powerful replenishment plan that results in lower inventory levels, no unnecessary distribution, and healthier operating margins.

Inconvénients: Sage ERP X3’s human resource module is relatively weak
It is not recommendable to smaller markets and industries
To know the pricing, a quote has to be requested from the vendor
There are no social media tools integrated into Sage ERP X3
There is no live chat support offered in the global website of the product

Sage X3 ERP has been a useful asset for our company, is great for stock/dropship companies.

Publié le 10/07/2018
Utilisateur vérifié
ERP Support Specialist
Produits chimiques
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
3/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
3 / 5
Fonctionnalités
2 / 5
Support client
3 / 5
Rapport qualité-prix

Avantages: I like that X3 works really well for corporations that are made up of many different companies. X3 has the ability to handle multiple separate companies that each one of can be further separated into stock and financial sites that can all share customers, suppliers, G/L accounts, etc., providing smooth consolidation.
X3 has a very easy to understand and easily navigable user interface.

Inconvénients: I do not like the limited capabilities of the canned reports and queries provided with X3.
I also do not like the slow response time from the support staff.
The program does not work well with customization because it causes a lot of problems when it comes time for patching and upgrading.

Support

Publié le 14/11/2017
Mai T.
Dir. of Sales Support
Fabrication électrique/électronique, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
4/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
2 / 5
Support client
3 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I recommend renewing your support, though it is costly, but you never know when the system comes through an error and ends up taking you days to resolve.

Avantages: When we first signed with Sage X3, we had the premium support package. We were able to ask for help/support 24/7.

Inconvénients: We decided not to renew our support package and that was a mistake. Sage provides support to those that have the higher package support first. You can wait up to days for any assistance.

Robust ERP with something for everyone

Publié le 19/01/2018
Christy S.
ERP System Administrator
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
3 / 5
Support client
3 / 5
Rapport qualité-prix

Avantages: The software is so configurable. It is not rigid and difficult to mold to fit the way your company does business. You can use much of its functionality to ACTUALLY automate processes and reduce man hours.

Inconvénients: Customer support is sorely lacking. It frequently takes weeks and sometimes months to hear back from Sage on an issue. You have to use a consultant to actually get the help you need.

Personally, I LOVE it!

Publié le 15/08/2017
Eli K.
Assistant Controller
Biens de consommation, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: I like the flexibility, the queries are very easy to use, and easy to create new ones. All data is integrated.

Inconvénients: I can't stand Crystal Reports. They take very long to generate, don't export well, and and not user friendly.

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