15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de SafeHR

Une plateforme en libre-service facile à utiliser qui permet de gérer les activités essentielles aux RH telles que la gestion des congés, des absences et du temps, la paie/les dépenses et l'intégration/le développement du personnel.

Ces fonctionnalités permettront à votre équipe et vous-même de gagner un temps considérable chaque semaine par rapport aux tâches administratives de votre service RH ; profitez également de fonctionnalités de reporting et de mesures de sécurité exhaustives pour stocker toutes les données de vos employés de manière sécurisée.

citrusHR ne coûte que 2 $ par employé et par mois sur un contrat mensuel renouvelable. Commencez votre version d'essai gratuite !

Qui utilise SafeHR ?

L'éditeur offre ses services aux petites entreprises et aux entreprises en croissance comptant moins de 400 employés qui souhaitent se débarrasser de leurs feuilles de calculs et documents papier en passant à un logiciel RH facile d'utilisation.

SafeHR Logiciel - 1
SafeHR Logiciel - 2

SafeHR ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

SafeHR

SafeHR

4,7 (28)
3,00 £GB
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
81
8
4,6 (28)
4,7 (28)
4,9 (28)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
5,75 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
345
18
4,6 (255)
4,3 (255)
4,4 (255)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à SafeHR

Factorial
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion de la paie
Pointage
Bizneo HR
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion des feuilles de temps
Gestion des ressources humaines
Workzoom
Fonctionnalités les mieux notées
Acquisition de talents
Gestion des feuilles de temps
Versement direct
Sesame HR
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des feuilles de temps
Suivi du temps en ligne
Paycor
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la paie
Portail des employés
Suivi des présences
niikiis
Fonctionnalités les mieux notées
Planification du personnel
Suivi du temps en ligne
Suivi du temps en ligne
HR Partner
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Portail libre-service
Profils des employés
ClayHR
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion de la paie
Gestion des évaluations de la performance
WebHR
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion de la paie
Gestion des ressources humaines

Avis sur SafeHR

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,9
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
75%
4
21%
2
4%
Andy
Andy
Freelance Managing Director (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Integral to how we run our small company's HR - easy to use, saving significant time and money

5,0 il y a 6 ans

Avantages :

The whole of the company uses Citrus regularly whether to request holidays, signal time out of the office or claim expenses. We use the system to handle a host of other situations, whether it's maternity leave; time off in lieu; salary changes; goal setting or running appraisals. The ready-made HR policies have proved especially helpful for us as a small business - before using Citrus, we had a mix of documents, with a number of gaps and out of date information. Having a complete set of legally compliant documents which can be adapted to fit our needs is an important, reassuring benefit. Finally, Citrus provides excellent support from HR professionals for those occasions where we need advice regarding more serious issues.

Inconvénients :

We've fed these ideas through to the Citrus team and they have responded well to changes being made to the system.

Anna
CEO (R.-U.)
Services à la personne et aux familles, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

An effective system to support this vital function

5,0 l’année dernière

Commentaires : Prior to using CitrusHR, we outsourced our HR and payroll function under a SLA. Although this worked well, we were given 3 months notice as it came up for renewal. With their assistance, we considered a number of different options including Citrus HR. The information provided was much more about how the system worked and what it could do for us, and much less about selling us a product - the pricing structure was also very clear. CitrusHR took time to consider what we were saying we needed, and supported us to transition to the system. Our [sensitive content hidden] uses it to link to Xero for payroll and to confirm deductions and adjustments linked to SSP, pensions contributions etc. Staff have adapted to the AL booking system, and the process for managing and monitoring other leave (sick leave; parental leave etc) is simple. Advice needed for specific matters arising - issuing contracts, managing flexible work requests etc is provided quickly and with recommended pro-forma letters and contracts provided. Updated advice regarding the impact of lockdown and the need to follow government advice regarding Covid etc were particularly helpful during the prolonged impact of the pandemic. The recommended HR policies and procedures are clear and can be easily adapted to specific situations. Managers have found it easy to access additional advice as required for more complex HR matters arising - call backs from HR advisors are achieved quickly.

Avantages :

Easy to use; holds staff records securely with easy updating systems; adds alerts to renewals of training and other certificates (e.g. DBS checks); calculates AL entitlement for individuals and provides restricted access for different Managers and staff members (e.g. staff can add their training record, but cannot adjust their AL record without managers authorisation); facility to add volunteer details - important for us as a charity which needs to store confidential information including DBS and reference checks.

Inconvénients :

I cannot think of any. The system feels secure. The transition to the system from physical files was a time consuming exercise, but it needed to be to ensure accuracy of information transferred.

Jamie-lee
Office Manager (R.-U.)
Marketing et publicité
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Difficult and challenging

2,0 il y a 6 ans

Avantages :

The support team are very friendly and try their best to help but unfortunately the 'system' does not allow such basic changes to be made, meaning the support team are not necessarily able to help with such requests.

Inconvénients :

Citrus HR are unable to amend the system, when requested by their client but sell the product as 'we can make the system suit your organisation and change settings accordingly' This is NOT TRUE! Unfortunitly due to this fact I have to keep other files and records on my computer, meaning all our HR files and documents are not all in one place, which is why I signed up in the first place.

Helene
Manager (R.-U.)
Gestion de l'enseignement, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great HR support

5,0 l’année dernière

Commentaires : Easy to use and a life-saver in tricky situations.

Avantages :

Very helpful advisers who will support you step by step in tricky situations. They are proactive and will offer to send you templates without you asking.

Inconvénients :

The search function. You might not find what you are looking for but a quick email to the help desk and you will receive a step by step guide on how to do things in the software.

Réponse de l'équipe de SafeHR

il y a 12 mois

Hi Helene - thank you so much for your lovely feedback. We're so glad that you find the service so beneficial. Thank you for your comments on the search function - we'll pass those over to the team to review. But it's great news that the help desk are so helpful and responsive :-)

Kate
Deputy CEO (R.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Excellent support on HR advice & guidance

5,0 l’année dernière

Commentaires : Very positive.

Avantages :

I like the response support from the team. I also like the use of plain English and real world application to policies.

Inconvénients :

Think there should be a search facility on the policy / procedure handbook interface. Think the calendar could me more nuanced, so that a person being off sick, etc. can't be openly viewed by the whole team.