KidKare

par Minute Menu Systems

Qui utilise KidKare ?

Prestataires de services de garderie, sponsors et centres.

Description de KidKare

KidKare par Minute Menu est un logiciel de gestion de garde d'enfants qui vous permet de gagner du temps et de l'argent tout en prenant soin de vos enfants. Les 25 dernières années ont été consacrées à créer une application robuste de programmes de restauration et de nutrition du gouvernement américain (CACFP) pour rationaliser le processus de gestion des réclamations tout en garantissant la conformité aux exigences de l'USDA. En plus du programme de restauration, KidKare propose un logiciel de comptabilité pour aider les jardins d'enfants et les garderies à gérer leur activité.

Informations sur KidKare

Minute Menu Systems

http://www.minutemenu.com/

Fondé en 1993

Présentation des tarifs de KidKare

KidKare est disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.


Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Non

Déploiement et prise en charge de KidKare

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

KidKare - Fonctionnalités

  • Bons de commande
  • Cabinets d'expertise comptable
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité des fonds
  • Comptabilité des projets
  • Facturation
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la paie
  • Gestion des immobilisations
  • Gouvernement
  • Rapprochement bancaire
  • Suivi des frais
  • À but non lucratif

Logiciels de comptabilité : afficher la liste complète

  • Base de données des adhérents
  • Emprunt et restitution en libre-service
  • Facturation
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des communications
  • Gestion des employés
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des listes d'attente
  • Portail parent
  • Rapports quotidiens
  • Suivi des repas
  • Système immunitaire et suivi des allergies
  • Traitement des paiements

Logiciels de garde d'enfants : afficher la liste complète

KidKare - Alternatives

Plus d'alternatives à KidKare

Avis sur KidKare

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,6
Service client 4,5
Fonctionnalités 4,5
Rapport qualité-prix 4,5

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Cheryl W.
Owner/ Operator/Teacher
Gestion de l'enseignement, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/01/2019

"Love being able to record my childcare meals online"

Commentaires: I love my experience as far as my child care business goes. I have not used the accounting software but I am considering signing up for that.
As I stated, the customer service side is the only downfall so far. I haven't had to use the customer service for a while so I hope it has improved.

Avantages: I love the ease and availability on different devices to record my meals and attendance.

Inconvénients: Customer service is very slow when you do need help...it takes days and sometimes weeks to get no answer most times. Very frustrating to say the least.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/01/2019
Georgina M.
Owner
Services à la personne et aux familles, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/06/2020

"Comprehensive and Simple"

Commentaires: Great experience. I find myself digging deeper to see if I can find additional helpful features.

Avantages: The menu planning is great and has all of the options needed. Even someone who lacks food planning knowledge can find this software appealing.

Inconvénients: Not having the option to print all reports in color if desired. Have the ability for color in the reports allows for distinguishing different categories of information.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/06/2020
Margarita N.
Provider
Pêche, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/10/2020

"Love the software"

Commentaires: Overall I like it just need to improve their customer support

Avantages: Accounting features is very useful easy to understand

Inconvénients: Customer support not easy to access or to get a response quickly need to wait a day or 2 to response

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/10/2020
Melissa H.
owner
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    1 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    1 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    1 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/01/2018

"Disappointing, abysmal performance"

Commentaires: electronic reporting to CACFP

Avantages: Web based application you can access from any device, simple data entry Nothing else to say good about this product, however, there aren't enough characters in the con category

Inconvénients: Providers were forced to switch to this new program no later than October 2017. Once switched you quickly find that multiple features we had access to in Minute Menu were no longer available. On top of that, not all the reports work correctly, payments are not processing on time, not all invoices generate appropriately, parents have been double invoiced, parents were sent invoices from providers in other states with other children's names, child care rate, the providers name, address, and EIN number. There's also been instances of data being dropped out of the program that had been previously saved by the provider. The customer service is best described as non existent. It may take MONTHS for them to respond to a help ticket, that is if they respond at all. You will also find that your help tickets will get "closed" with zero communication and without the issue being resolved. We have been assured that the issues would get better, but in fact, the issues seem to be coming more and more regularly. This company absolutely does not provide what they promised or what we are paying for. IF you choose to use this program you will find yourself spending extra time re-entering information you've already input, calming parents down about double bills, and most likely experience getting your money late on a regular basis. There are other programs out there, I would suggest you find them because you will find nothing but frustration with KidKare.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/01/2018
Nancy P.
owner
Gestion de l'enseignement, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/08/2020

"Good program but needs invoice change"

Avantages: Easy to use, convenient, stores all kids that have been enrolled, report features are nice.

Inconvénients: The main one for me in the invoicing. I do not send invoices to my parents or have any need to. I would love to have the option of just recording the payments. I hate creating invoices only to record a payment and the feature of reoccurring invoices is great if you receive the same amount from a parent every month which I don't

  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/08/2020