17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Allotrac

Ils ont pour mission de devenir l'un des principaux fournisseurs de solutions mobiles et de conformité intégrées pour les secteurs du transport, de la logistique et de la chaîne d'approvisionnement. Ils aspirent à développer un secteur du transport et de la logistique plus productif, collaboratif, transparent et écologiquement durable. Allotrac est un système de gestion du transport informatisé qui améliore l'activité des entreprises de transport de toute taille, de la commande à la facturation. Le logiciel est conçu pour s'intégrer parfaitement à vos opérations quotidiennes

Qui utilise Allotrac ?

Solutions de transport, opérateurs de fret, fournisseurs de bâtiment et de paysage, transport lourd, transporteurs, opérateur de grue automotrice, transporteur de sable et de gravier, moyenne et petite entreprise de transport et de logistique

Allotrac Logiciel - 1
Allotrac Logiciel - 2
Allotrac Logiciel - 3
Allotrac Logiciel - 4
Allotrac Logiciel - 5

Allotrac ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Allotrac

Allotrac

4,2 (17)
150,00 $AU
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
68
25
4,4 (17)
4,3 (17)
4,8 (17)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
1,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
70
Intégrations introuvables
2,7 (32)
2,6 (32)
1,9 (32)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Allotrac

CargoWise
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Registre de livraisons
Suivi des statuts
Teletrac Navman DIRECTOR
Fonctionnalités les mieux notées
Rapports en temps réel
Suivi des véhicules
Surveillance en temps réel
Degama DTMS
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des expéditions
Planification
Pegasys
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des expéditions
Suivi des expéditions
Truckin Digital
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Gestion des expéditions
Implantations de pilotes
Envase
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des opérateurs
Rapports et analyses
Suivi des expéditions
Motive
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des conducteurs
Journaux des déplacements
Suivi du kilométrage
Rose Rocket
Fonctionnalités les mieux notées
Intégration comptable
Suivi des expéditions
Suivi des statuts
Elite EXTRA
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des expéditions
Preuve de livraison
Suivi des livraisons

Avis sur Allotrac

Note moyenne

Note globale
4,2
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
4,3

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
29%
4
65%
3
6%
Garry
Finance Manager (Australie)
Transport routier/ferroviaire, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Business Changing Software

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : The sales and support team are great to deal with from implementation to the odd questions either from our drivers or office team.

Avantages :

The ability to invoice closer to delivery date as there is no waiting on paperwork to be returned to the office. A reduction in administration hours dedicated to invoicing has resulted in substantial cost savings. Third party add-ons gave us the ability to customise the proof of delivery docket into a professional looking document that the customer receives straight after the load has been completed. The ability of contactless proof of delivery is great during COVID and also for remote tip offs when a customer is not onsite is also handy especially with the photo of the delivery on the POD docket. This program is now our point of contact for all document storage relating to deliveries as all dockets on delivery and pick up are now stored in Allotrac and easily accessible should our customer require a copy or for our own reference. Allotrac also aids in our COR measures as contractor documents are stored and expiry dates give rise to notifications when the are due. Fatigue alerts, daily checklists, mass and speed alert features in Allotrac form part of our compliance program.

Inconvénients :

Some reports require submission and it becomes available the next day. Would be handy if this was available instantly.

Steven
Transport Manager (Nouvelle-Zélande)
Transport routier/ferroviaire, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

ALLOTRAC - Implementation and Deployment experience

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : Very satisfied. The team at ALLOTRAC great to work with. Though a young crew they have developed quickly coming up with solutions to manage our complex operational requirements. They have a "We will find a way" attitude which is great as nothing is in the too hard basket. They are always open to suggestion on how to improve the functionality of the system and overall user experience. Passionate about what they do and professional in their approach. The lead team actually leads from the front and heavily involved in the solution design and statement of work.

Avantages :

The application itself is user friendly within which a user can set their own customized working screen. Easy to connect to other applications like Port Connect and One-Stop. The Drag and Drop function for allocation of jobs to the trucks is great. The despatcher knows exactly what job the trucks are on at any given point of time. The mobile app for the drivers is best in class as the data flow between the system itself and the mobile app is instant. ALLOTRAC uses modern technology like API, Webhooks and Flow which makes data handling and flow seamless. The most important thing to take on board here is their AGILE approach to changes and or adding new features to the existing environment.

Inconvénients :

While its a transport management system it does not support the end to end process with the added feature of a finance system. It does not support components like FAF and GRI or tiered rating. The pricing method does not support contract validity periods. However its work in progress.

Lawrence
National Operations Manager (Australie)
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

The Allotrac product met our requirements,

3,0 il y a 7 ans

Commentaires : Real-time track and trace of customer orders,

Avantages :

~ Ease of use and the speed in which we were able to "Go Live" ~ Up-time of the system was reliable.

Inconvénients :

~ The ability to get non-standard features implemented needs to be improved. ~ The screen visuals could be improved (if you compare Uber as a benchmark.

Richard
Project Manager (Nouvelle-Zélande)
Transport routier/ferroviaire, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

My Allotrac experience

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : Allotrac have been a major help in helping our team perform their daily tasks and have made them keen to suggest the introduction new features, after seeing suggestions appear after upgrades.
Although meeting deadlines has been a challenge, the product is robust and our Project and Support interactions have been pleasant and professional.
I would recommend the Allotrac system to Transport, Courier, and Freight Forward companies both FCL and LCL.

Avantages :

Allotrac software has a full existing suite of features, but I chose the solution due to the agility of the company to add and customise features to suit our industry. The system is intuitive and screen views are user customisable, and the Helpdesk team are knowledgeable and helpful. The mobile app is best of breed, with instantaneous job updates and MAP app integration. Integration uses modern technology, API and Web hooks, and was well documented.

Inconvénients :

With many new features, the user guides for the main system are lacking (although the mobile app guide is good). Finance system processing and integration is a work in progress. and does not support FAF (Fuel Adjustment Factor), GRI (General Rate Increases), or activation and expiry dates for pricing.

Grant
General Manager (Australie)
Transport routier/ferroviaire, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

The LCL experience

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Great team to deal with, very responsive and positive company.

Avantages :

Very easy to learn, Software was the only system that could be tailored to our particular industry, Cured a number of compliance issues.

Inconvénients :

Viewing addresses on input screen, parameters need change to allow more characters to be viasble. can be difficult to load addresses on occasion