DiscoverLink Talent LMS

par DiscoverLink

Qui utilise DiscoverLink Talent LMS ?

Contrairement à d'autres fournisseurs de solutions de formation en ligne, l'éditeur est spécialisé dans le secteur hôtelier. L'éditeur travaille avec des chaînes hôtelières et des chaînes de restaurants qui comptent un ou des milliers d'établissements.

Description de DiscoverLink Talent LMS

LMS (Système de gestion de l'apprentissage) pour restaurants et hôtels qui fournit une solution de développement des employés optimisée pour les entreprises du secteur hôtelier qui emploient des effectifs rémunérés à l'heure avec un roulement important. Ce système convivial regroupe un LMS riche en fonctionnalités, la gestion des performances, des mesures perspicaces des performances et un contenu de formation de pointe sur une plateforme unique et compatible avec les appareils mobiles.

Informations sur DiscoverLink Talent LMS

DiscoverLink

https://discoverlink.com/

Fondé en 2002

DiscoverLink Talent LMS Logiciel - 1
DiscoverLink Talent LMS Logiciel - 2
DiscoverLink Talent LMS Logiciel - 3
DiscoverLink Talent LMS Logiciel - 4
DiscoverLink Talent LMS Logiciel - 5
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36,00 $US/mois
299,00 $US/mois
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Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Oui
Version gratuite Non
Version gratuite Non

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Non

Déploiement et prise en charge de DiscoverLink Talent LMS

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • FAQ/forums
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mac (ordinateur)
  • Windows (ordinateur)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
  • Vidéos

DiscoverLink Talent LMS - Fonctionnalités

  • API
  • Apprentissage asynchrone
  • Apprentissage collaboratif
  • Apprentissage mixte
  • Apprentissage mobile
  • Apprentissage synchrone
  • Authentification unique
  • Autoapprentissage
  • Bibliothèque de contenu
  • Certification et licences
  • Classe virtuelle
  • Conformité SCORM
  • Contenu interactif
  • Création de cours
  • Création de cours intégrée
  • Enquêtes et feedback
  • Entreprises
  • Entreprises de formation
  • Gamification
  • Gestion de contenu
  • Gestion de l'apprentissage
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la formation
  • Gestion des affectations
  • Gestion des contacts
  • Gestion des cours
  • Gestion des dossiers de formation
  • Gestion des formations
  • Gestion des évaluations
  • Intégrations de tiers
  • LMS intégré
  • Modélisation et simulation
  • Parcours et suivi d'apprentissage
  • Portail des apprenants
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Rappels
  • Rapports de suivi
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de la progression
  • Suivi des activités
  • Suivi des compétences
  • Tableau de bord d'activités
  • Tests et évaluations
  • Université/Écoles
  • Évaluation des compétences

Logiciels de formation : afficher la liste complète

  • API
  • Accès mobile
  • Apprentissage asynchrone
  • Apprentissage collaboratif
  • Apprentissage mixte
  • Apprentissage synchrone
  • Authentification unique
  • Autoapprentissage
  • Bibliothèque de contenu
  • Bibliothèque de cours
  • Certification et licences
  • Classe virtuelle
  • Conformité SCORM
  • Conférences vidéo
  • Contenu interactif
  • Création de cours intégrée
  • Entreprises
  • Entreprises de formation
  • Formation des employés
  • Gamification
  • Gestion de contenu
  • Gestion de l'apprentissage
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la formation
  • Gestion des affectations
  • Gestion des médias
  • Gestion des utilisateurs
  • Intégrations de tiers
  • Portail des employés
  • Portail étudiant
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Rappels
  • Rapports de suivi
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi de la progression
  • Suivi des activités
  • Suivi des certifications
  • Suivi des compétences
  • Suivi des cours
  • Tableau de bord d'activités
  • Tests et évaluations
  • Université/Écoles
  • Évaluation des compétences

Logiciels de formation mobile : afficher la liste complète

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Analyse en temps réel
  • Base de données de clients
  • Carte de fidélité
  • Commande en ligne
  • Comptabilité intégrée
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Gestion de table
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commandes
  • Gestion des cuisines et des menus
  • Gestion des employés
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des réservations
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Historique des clients
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Mesure des performances
  • Mises à jour en temps réel
  • Notifications en temps réel
  • Paiements électroniques
  • Point de vente (PDV)
  • Pointeuse
  • Promotion sociale
  • Prévision
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rapports sur les coûts de main-d'œuvre
  • Saisie de commande
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des commandes
  • Suivi des livraisons
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit

Logiciels de gestion de restaurant : afficher la liste complète

  • API
  • Apprentissage asynchrone
  • Apprentissage collaboratif
  • Apprentissage mixte
  • Apprentissage mobile
  • Apprentissage synchrone
  • Authentification unique
  • Autoapprentissage
  • Bibliothèque de contenu
  • Certification et licences
  • Conformité SCORM
  • Conférences vidéo
  • Création de cours
  • Création de cours intégrée
  • Enquêtes et feedback
  • Entreprises
  • Entreprises de formation en ligne
  • Gamification
  • Gestion de contenu
  • Gestion de l'apprentissage
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la formation
  • Gestion des affectations
  • Gestion des cours
  • Gestion des talents
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion des évaluations
  • Intégrations de tiers
  • Mesure des performances
  • Parcours et suivi d'apprentissage
  • Portail des apprenants
  • Portail des employés
  • Portail libre-service
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Rapports de suivi
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Relevé de notes
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de la conformité
  • Suivi de la progression
  • Suivi des activités
  • Suivi des certifications
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  • Suivi des cours
  • Tableau de bord d'activités
  • Tests et évaluations
  • Université/Écoles
  • Évaluation des compétences

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DiscoverLink Talent LMS - Alternatives

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Avis sur DiscoverLink Talent LMS

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Note globale

4,6/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,7
Service client 5
Fonctionnalités 4,3
Rapport qualité-prix 4,8

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Jessicah P.
Jessicah P.
Senior Director of Training
Restaurants, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/01/2018

"User Friendly, Adaptable, Support out of this world, Everything a restaurant brand needs"

Avantages: What I like most is the simplicity for the end users. From the management team having to assign a new profile, assign content, review history or make a transfer to our hourly employees logging in and completing the content, the process is simple to understand and to teach. Next would be the content library. It is not always possible to bring in an instructional designer to build content from scratch or budget to have content built from a third party and with this software, there is no immediate need. You can dive right in and provide your teams, all levels, learning and development content immediately. This takes out the "O.K. I have purchased the software, now let's start building content to get the buy in from our operators and/or Franchisees". Next would be the functionality to make things your own for your Brand. From how you design checklists, quizzes, tests to how you assign permissions within levels of hierarchy to give the management teams and owners the accountability over their restaurants dashboard and assignments. There is so much more I want to brag about with Discover Link but they only give me so many words within this review and I have to be sure to let you know about the support team. It is like no other I have dealt with in my 25+ years in restaurants. They are caring, helpful, bring suggestions and ideas to the table as well as make you feel like a part of the family vs. being a client. I am so appreciative of each and everyone on the team!

Inconvénients: I have no least favorite thing about this software because of the hard work and dedication of their team listening to the all their client family. We requested to have them build an app and our wish has come true. in 2018, we will be able to have an app available for the system. For us, this will open doors, windows and magic portals because we will be able to fulfill the "offline" resource content our Franchisees have requested, build a library with "Search" functionality so our operators can find things quickly and easily as things arise and so much more that just makes me smile inside and out. I know it is hard to believe that this software could be so great, but I encourage you to give it a chance.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/01/2018
Angi L.
Instructional Design Manager
Restaurants, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/10/2019

"Best Customer and Technical Support EVER Bar!"

Commentaires: Everyone, and I do mean EVERYONE, at Discover Link has given us the platinum package for customer and technical support. I can't say the same for other LMS's, including the BIG name ones, where you get the runaround when trying to get an issue fixed. The Discover Link folks call, email, even text, back within 24-hours. They are fantastic with communication and following-up. Yes, there are flashier (and dare I say sexier) LMS's out there that push "social learning" and promises of "mobile learning", but honestly... the competition isn't worth the headache, esp. if your organization doesn't use "social learning" or have users take courses on their cell phone (which are a pain to design effective courses for such small screens). Word of advise... Don't get caught up with the "shiny object" LMS's out there. Go for the LMS with will provide the BEST support, because THAT is what is going to matter if you have any issues and/or need Admin support. THAT is what we have with Discover Link!

Avantages: The fairly new "cross-hairs" feature when looking at users within their campus is FANTASTIC! I like how you can preview content without actually needing to assign it and then take the course. Resources has a nice search option. All in all, it is fairly easy to use as an Admin and good for what our users need.

Inconvénients: Not the most intuitive UI (especially when trying to set-up external permissions) and a bit tedious with having to collapse sections all the time. I wish the content had a "search" feature, esp. since we can't get the "filter" feature to work. The UI needs a facelift to look more "clean" and modern.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/10/2019
Molly M.
Director, Training and Development
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/08/2017

"Product is okay"

Avantages: Our customer support is amazing. The support staff is the best asset you have to support questions and help trouble shoot issues. We have appreciated his contribution to our efforts.

Inconvénients: Reporting is lacking and Discoverlink is behind the industry based on our research and networking with others in the industry

Réponse de l'éditeur

envoyé par DiscoverLink le 09/01/2018

Hi Molly, thank you for taking the time to complete this review and for providing feedback on reporting. I wanted to let you know that we will begin rolling out a new user interface this quarter which includes some nice reporting enhancements, including graphical charts. In addition, we can create custom reports and add dashboard statistics to meet specific requirements. If you'd like to explore either of those options, please contact your Account Manager. We'd love to hear your ideas on other features you'd like to see us add to our development roadmap as well. Feel free to send me any comments and I'll be happy to forward them on to our development team as enhancement requests for future consideration. Thanks again!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/08/2017
Braxton L.
Training Manager
Hôtellerie, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/01/2018

"If it was not for this product our company would be less efficient! Used Daily!"

Commentaires: From an organization standpoint- Employee engagement, Employee retention, increased value of Sales. Number, increased amount of knowledge learned. Tracking results through this software is also a huge benefit as it is very easy to do!

Avantages: This software is user-friendly and easily accessible. It is not complicated like some other LMS out there. The options for different modules or LPs are very beneficial for a multi-unit organization. By far though would be the customer service. If you do not know something or have a question you do not have to call a 1-800 number. Your client services rep is only an email and phone call away with immediate response! WE LOVE THIS PRODUCT

Inconvénients: It is not really what I like or least about this software it is more of improvements to be made. This company is on top of their game by listening to their customers and making changes to the software to benefit the customers. Occasionally we will run into technology issues within our organization with WIFI connectivity problems which hinders the ability to use discoverlink so that can be a downfall at times. Wishing this software could be used on a offline network would be extremely beneficial.

Réponse de l'éditeur

envoyé par DiscoverLink le 09/01/2018

Hi Braxton, thank you for this review and your feedback on offline use to help with connectivity issues.I wanted to let you know that the ability to take courses offline and synchronize once a connection is made is on our roadmap for this year. We will keep you posted when we get close to releasing that!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/01/2018
Jason L.
Director of Training and Ops Services
Restaurants, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/08/2017

"Great technology; easy to use and manage campus; customer service team is AMAZING at problem-solving"

Commentaires: Training consistency.
Quick updates to items that are time-sensitive to the field.
Tracking of completion for compliance purposes and testing.
Snapshot reporting (vs. "need to be in the location to see completion")

Avantages: The to-do list ease of understanding and following.
The Dashboard functions for the different hierarchy levels of employees. It is so much easier to add/change/remove assignments.
The reporting functions have been a blessing for us to be able to understand and even predict business outcomes.

Inconvénients: Having to be connected to internet to complete and get credit for content. I wish there was a way to complete it offline, and then when you connect it updates accordingly. Maybe it's available, or it's a pipe dream. But either way it would be awesome.

Réponse de l'éditeur

envoyé par DiscoverLink le 09/01/2018

Hi Jason, thank you for taking the time to complete this review and for your feedback on offline use to help with connectivity issues. I wanted to let you know that the ability to take courses offline and synchronize once a connection is made is on our roadmap for this year. We will keep you posted when we get close to releasing that!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/08/2017